Jak sprawdzać opony całoroczne?
REKLAMA
REKLAMA
Opony całoroczne, czyli wielka wygoda dla kierowcy
Obecnie mniej więcej 15 proc. samochodów osobowych w Polsce jeździ na oponach całorocznych. Raz że wynika to z wygody – nie ma sezonowej wymiany, przez co auto bez względu na warunki jest gotowe do jazdy. Dwa pogody w naszym kraju stały się mniej skrajne – zimą np. sporadycznie pojawia się śnieg. W teorii opony całoroczne mają opinię zatem bezobsługowych. I choć jest w tym dużo prawdy, nie można zapominać mimo wszystko o dwóch procedurach.
REKLAMA
Jak sprawdzać opony całoroczne?
Podstawą jest oczywiście regularna kontrola ciśnienia powietrza. Jego wartość będzie się wyraźnie zmieniać między latem a zimą. Dlatego kierujący powinien sprawdzać napompowanie kół nie rzadziej niż raz w miesiącu i zawsze przed dalszym wyjazdem. Poza tym kierujący powinien tak czy tak od czasu do czasu pojawiać się u wulkanizatora. Ten skontroluje bowiem stan opon, zaworków, poziom ciśnienia czy wyważenie kół.
Opony całoroczne mimo wszystko muszą pojawiać się na wulkanizacji
Skoro masz porządne opony i montowałeś je w profesjonalnym serwisie – to teraz czas na prawidłowe ciśnienie i eksploatację. Pojedź do profesjonalnego serwisu – gdzie sprawdzą, czy koła są dalej dobrze wyważone. Jeśli czujesz wibracje na kierownicy – to układ zawieszenia, mocowanie silnika i układ kierowniczy czują to jeszcze bardziej. Jeśli widzisz, że ciśnienie spada bardziej niż wynika to z pogody – to albo jest nieszczelność między oponą a rantami felgi, albo zaworek jest uszkodzony, albo masz przebitą oponę. W serwisie to sprawdzą. Temperatura spada więc zmniejsza się ciśnienie – koniecznie dopompuj! – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Źródło: Materiały prasowe PZPO
Zobacz także: Opony całoroczne
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.