REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dystanse do felg - czy warto je zakładać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
opony
opony

REKLAMA

REKLAMA

Dystanse gwarantują większy rozstaw kół, a przez to agresywniejszy wygląd auta. Montaz jest bardzo prosty, jednak należy pamiętać o kilku sprawach.

Montaż dystansów diametralnie zmienia wygląd naszego samochodu. Taka zmiana, połączona z ładnymi felgami, sprawia, że nasz samochód od razu rzuca się w oczy. Jednak, montaż dystansów to nie tylko ładny wygląd. Zdarzają się przypadki, że jest to wręcz konieczne, np. kiedy decydujemy się na montaż większych hamulców. Zaleca się również stosowanie dystansów wtedy, gdy felga charakteryzuję się zbyt głębokim osadzeniem (wysokie ET). Jeśli zdecydujemy się na montaż dystansów warto zastosować się do kilku wskazówek, odnośnie wyboru i montażu dystansu do felg. Zaczynamy od wyboru odpowiedniego egzemplarza. Najlepiej pomierzyć odległość między oponą a błotnikiem.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wygląda racjonalna eksploatacja ogumienia?

Należy pamiętać o tym, żeby nie montować dystansu, który sprawi, że krawędź opony znajdzie się na wysokości rantu błotnika. Spowoduje to uszkodzenie opony i błotnika podczas jazdy.

Typy dystansów

Pierwszy z nich to dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego, są na tyle cienkie, że felga może być centrowana za pomocą oryginalnego kołnierza na piaście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugi typ to dystanse przelotowe z kołnierzem centrującym, stosowane, jeśli chcemy poszerzyć ponad 6mm. Wtedy nie będzie możliwości centrowania na kołnierzu piasty.

Ostatni typ, dystans przykręcany do felgi, najdroższy i poniekąd najlepszy model. Daje duże możliwości modyfikacji. Przykręcony dodatkowymi śrubami do piasty samochodu.

Zobacz również: Jak rozpoznać przyczyny nadmiernego zużycia opon?

Najlepiej kupować dystanse dobrych i sprawdzonych firm. Kiepskiej jakości zamiennik może się okazać bardzo groźny podczas jazdy z dużymi prędkościami.

REKLAMA

Podczas montażu zwracamy uwagę na to, aby dystans był dopasowany do piasty. Te dwa elementy mają tworzyć całość. Jeśli nie jest, nie ma mowy o dalszym montażu. Kolejny warunek to dopasowanie dystansu, nie może on wchodzić "na ścisk". Do przykręcenia używamy dłuższych śrub.

Nie mogą być za długie, gdyż mogą uszkodzić elementy wewnątrz piasty, po drugie nie mogą być na tyle długie, żeby wystawały poza felgę. Zły dobór i montaż dystansu może doprowadzić do szybszego zużycia łożysk, piasty, czy nawet drążków kierowniczych. O konieczności ich montażu musimy zadecydować sami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA