Wymiana łącznika stabilizatora – jak to zrobić w Oplu Astrze G
REKLAMA
REKLAMA
Do wymiany łącznika stabilizatora potrzebne nam będą następujące narzędzia:
REKLAMA
- klucz nasadowy 18 i 19 mm
- grzechotka z przedłużką
- klucz do kół i podnośnik
- klucz zaciskowy (tzw. żabka)
- płyn penetrujący typu WD-40
W pierwszej kolejności zdejmujemy koło, pamiętając o zabezpieczeniu auta przed osunięciem się, podkładając klin. Po zdjęciu koła należy oczyścić obie śruby łącznika za pomocą najpierw szczotki, a następnie środkiem penetrującym w sprayu. Spryskujemy obie śruby aby ułatwić ich odkręcenie.
Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?
Oba połączenia gwintowe odkręcamy tym samym kluczem 18mm. Jeśli trzpień nakrętki zacznie się obracać razem ze śrubą będziemy musieli żabką chwycić trzpień.
REKLAMA
Niestety często zdarza się, że nakrętka pęka lub gwint się urywa. W tej awaryjnej sytuacji potrzebna nam będzie szlifierka kątowa. Pamiętajmy że będzie nam potrzebna cienka tarcza do rozcięcia śruby. Uwaga! Pamiętajmy o środkach bezpieczeństwa w postaci rękawiczek i okularów, które ochronią nas przed iskrami i odłamkami tarczy i metalu.
Po zdemontowaniu starego łącznika rozpoczynamy montaż nowego. Aby włożyć trzpień w płytkę na amortyzatorze musimy ugiąć drążek stabilizatora w dół, aby śruba mogła swobodnie wejść do środka.
Zobacz również: Jak domowym sposobem sprawdzić amortyzatory?
Większość nowych śrub w łącznikach posiada już specjalne otwory na klucz abyśmy nie musieli bawić się z dwoma kluczami, co jest niewygodne z powodu słabego dostępu. A więc przytrzymując śrubę, tym razem kluczem 19mm, dokręcamy śrubę.
REKLAMA
REKLAMA