Jak wymienić drążki kierownicze?
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zakupienia drążków kierowniczych. Tutaj ważną sprawę jest, aby wybrać części dobrej firmy. Nie warto oszczędzać na tańszych zamiennikach.
REKLAMA
Jeśli wymieniliśmy felgi na większe od standardowych, warto zakupić wzmocnione drążki. Jako, że są trwalsze, będą dłużej eksploatowane, niż te do standardowych felg.
Zobacz również: Jak uszczelnić układ wydechowy?
Do wymiany najlepszy byłby kanał, jednak jest to również możliwie z podnośnika samochodowego. Wymiany dokonamy po obu stronach auta.
Elementy układu kierowniczego i zawieszenia najlepiej wymieniać parami. Nie jest to konieczne. Jednak wymieniając elementy z każdej strony mamy pewność, że oba elementy pracują równo.
Najpierw ustawiamy samochód tak, aby naprawiana strona była bliżej krawędzi kanału. Zaciągamy hamulec ręczny, a pod tylne koła podkładamy kliny. Luzujemy śruby lewego koła. Maksymalnie skręcamy koła w prawo. Podkładamy podnośnik. Unosimy samochód i odkręcamy koło. Najpierw zaczynamy od wykręcenia nakrętki końcówki drążka kierowniczego. Teraz możemy wyjąć drążek z koła, najlepiej za pomocą ściągacza. Zdejmujemy opaski zabezpieczające osłony przegubu drążka i odsuwamy je w kierunku końcówki drążka, aby mieć wygodny dostęp do miejsca mocowania drążka z przekładnią.
Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?
REKLAMA
Odkręcamy drążek od przekładni. Są to śruby kontrujące, dlatego jednym kluczem przytrzymujemy listwę przekładni, a drugim wykręcamy drążek kierowniczy. Montujemy nowy drążek, po czym zabezpieczamy osłoną, którą zaciskamy opaskami. Kolejny krok to przykręcenie końcówki, najlepiej zamontować nową. Jeżeli stara jest w dobrej kondycji, wkręcamy ją na nowy drążek. Końcówkę dokręcamy na wcześniej ustaloną długość i kontrujemy nakrętką. Przykręcamy końcówkę drążka do piasty koła. Zakładamy koło, przykręcamy je, opuszczamy samochód i ostatecznie dociągamy śruby. Z drugiej strony postępujemy analogicznie.
Po wymianie musimy udać się na ustawienie zbieżności. Nie można tego odkładać na później gdyż, jazda z rozregulowaną zbieżnością jest niebezpieczna i może przynieść bardzo dużo strat.
REKLAMA
REKLAMA