Jak wymienić poduszkę powietrzną pasażera?
REKLAMA
REKLAMA
Czas wykonania naprawy oraz jej koszty zależą od tego, jaki mamy rodzaj deski rozdzielczej. Pierwszy typ to deska jednolita, gdzie siła wystrzału rozrywa powłokę. Sklejenie jej jest możliwe, ale będzie to mało estetyczne.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zreperować rozdartą tapicerkę?
Rozwiązaniem jest regeneracja deski rozdzielczej lub kupno nowej. Ceny za regenerację i zakup nie należą do najniższych. W obu przypadkach musimy zdemontować deskę rozdzielczą, co jest zajęciem czasochłonnym. Drugi typ to deska ze specjalną maskownicą poduszki. Po ewentualnym wystrzale możemy dokupić samą pokrywę poduszki i zamontować bez konieczności demontażu deski. Jednak okazuje się, że podczas aktywacji poduszki, siła wystrzału potrafi rozerwać nie tylko maskownicę, ale i kawałek deski. Nie jest to reguła, ale takie sytuacje zdarzają się bardzo często.
Przystępujemy do naprawy.
Musimy bezwzględnie odłączyć akumulator. Istnieje ryzyko samoczynnego wystrzelenia poduszki podczas czynności naprawczych.
Zobacz również: Jak czyścić wnętrze pojazdu?
Poduszka powietrzna jest przypięta jest dwiema lub jedną kostką. W zależności od modelu auta w okolicy poduszki powinien się znajdować sensor poduszki powietrznej.
Jeśli wystrzeliła nam poduszka powietrzna, bezwzględnie mamy do wymiany ten sterownik.
Oznaczenia sterownika nowego muszą być identyczne jak tego uszkodzonego. Jeśli będą inne nie możemy go zamontować.
Zobacz też: Jak naprawić panel ogrzewania w Mercedesie W202?
Jeśli już wszystko podłączyliśmy i założyliśmy deskę rozdzielczą lub maskownicę, możemy podłączyć akumulator. Odpalamy samochód i sprawdzamy czy nadal świeci się kontrolka poduszki powietrznej. Najczęściej trzeba się udać na wykasowanie błędów za pomocą komputera diagnostycznego.
Nie kupujmy regenerowanych poduszek ani sterowników, jest to bardzo ryzykowny sposób pomniejszenia ceny zakupu części.
REKLAMA
REKLAMA