REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana żarówek - zadanie dla serwisu?

Tomasz Korniejew
Reflektor,  Fot. Fotolia
Reflektor, Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego warto przeprowadzić wymianę żarówek w reflektorze lub lampie tylnej w serwisie? Bowiem we współczesnych samochodach zadanie to nie jest już prostą sprawą. Nie jest wstydem pojechać na wymianę żarówki do serwisu.

Wymiana żarówek - diagnoza usterki

Po czym zorientować się, że żarówka kwalifikuje się do wymiany? Odpowiedź banalna - zauważyć. W nowoczesnych samochodach o tego typu usterce zazwyczaj poinformuje kierowcę komputer pokładowych. Jednak w wielu pojazdach o mniej skomplikowanej elektronice kierowca jest zdany sam na siebie lub na życzliwość innych kierowców. Łatwiej jest zauważyć, że przepaliła się żarówka w reflektorze niż w lampie tylnej. Radzimy co jakiś czas, np. raz w tygodniu przed pozostawienie samochodu na noc na parkingu sprawdzić, czy wszystkie światła działają. W przeciwnym przypadku jesteśmy narażeni nie tylko w większym stopniu na kolizję, lecz także na mandat.

REKLAMA

Zobacz też: Jak przywrócić blask reflektorom?

Wymiana żarówek - kiedy pojechać do serwisu

REKLAMA

Stopień trudności wymiany żarówki (zarówno w reflektorze przednim, jak i tylnej lampie) zależy od modelu samochodu oraz wyposażenia. Nie radzimy nikomu zabierać się samodzielnie za wymianę żarówki w reflektorze ksenonowym, w takim przypadku lepiej od razu skierować się do serwisu. Co prawda żywotność żarników ksenonowych jest obliczona na długowieczność, jednaj zdarzają się usterki tego typu oświetlenia.

Jeżeli musimy wymienić żarówkę w samochodzie, którego producent zapewnił wygodny dostęp do reflektora i nie jest to reflektor ksenonowy możemy spróbować wymienić żarówkę samodzielnie. Zanim jednak zaczniemy warto zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu. Niejednokrotnie producenci stosują różnego rodzaju rozwiązania w formie zaczepów, zatrzasków, szybkozłączek, które odblokowuje się w sposób banalnie prosty, o ile zna się sposób, w jaki należy to robić. W przeciwnym razie wyjęcie żarówki może nas kosztować sporo czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak w wielu przypadkach, żeby wymienić żarówkę trzeba dysponować kompletem podstawowych narzędzi, a nawet zdemontować zderzak lub reflektor. W innych, gdy miejsca w komorze silnika jest bardzo mało, może się okazać, że niezbędny do wykręcenia żarówki będzie dedykowany klucz serwisowy. W takich przypadkach nie mamy wątpliwości, co do konieczności udania się do serwisu.

Nie zawsze nie świecąca żarówka kwalifikuje się do wymiany na nową. W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy połączenie żarówki nie jest poluzowane.

Zobacz też: Co zrobić, gdy światła wydają się świecić słabiej niż powinny?

Wymiana żarówek - gdy dalej nie świeci

REKLAMA

A co zrobić w przypadku, gdy po wymiania zarówki na nową, reflektor bądź lampa nadal nie świecą? Czasami jednak wymiana żarówki na nową może nie przynieść pożądanego skutku. Należy wtedy sprawdzić złącze (często ulega ono wypaleniu lub przegrzaniu). Następnym krokiem jest kontrola bezpiecznika – powiedział Leszek Raczkiewicz, kierownik serwisu Peugeot Ciesielczyk.

Jeśli chcemy, aby żarówka służyła jak najdłużej i zapewniała dobrą widoczność, warto zainwestować w produkt uznanej firmy i typ zalecany przez producenta samochodu. Można też pomyśleć o zakupie pary żarówek i wymianie obu od razu. - Konieczne jest też właściwe ustawienie świateł. Trzeba sprawdzić, czy żarówka jest odpowiednio włożona. Nie tylko dlatego, żeby dobrze widzieć drogę, ale też nie oślepiać innych kierowców – dodał Leszek Raczkiewicz. Ksenony zaleca się wymieniać tylko w serwisie, u mechanika.

Zobacz też: Używane BMW E39 M5 - opinie

Źródło: Materiały prasowe Peugeot Ciesielczyk

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA