REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana żarówek - zadanie dla serwisu?

Tomasz Korniejew
Reflektor,  Fot. Fotolia
Reflektor, Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego warto przeprowadzić wymianę żarówek w reflektorze lub lampie tylnej w serwisie? Bowiem we współczesnych samochodach zadanie to nie jest już prostą sprawą. Nie jest wstydem pojechać na wymianę żarówki do serwisu.

Wymiana żarówek - diagnoza usterki

Po czym zorientować się, że żarówka kwalifikuje się do wymiany? Odpowiedź banalna - zauważyć. W nowoczesnych samochodach o tego typu usterce zazwyczaj poinformuje kierowcę komputer pokładowych. Jednak w wielu pojazdach o mniej skomplikowanej elektronice kierowca jest zdany sam na siebie lub na życzliwość innych kierowców. Łatwiej jest zauważyć, że przepaliła się żarówka w reflektorze niż w lampie tylnej. Radzimy co jakiś czas, np. raz w tygodniu przed pozostawienie samochodu na noc na parkingu sprawdzić, czy wszystkie światła działają. W przeciwnym przypadku jesteśmy narażeni nie tylko w większym stopniu na kolizję, lecz także na mandat.

REKLAMA

Zobacz też: Jak przywrócić blask reflektorom?

Wymiana żarówek - kiedy pojechać do serwisu

REKLAMA

Stopień trudności wymiany żarówki (zarówno w reflektorze przednim, jak i tylnej lampie) zależy od modelu samochodu oraz wyposażenia. Nie radzimy nikomu zabierać się samodzielnie za wymianę żarówki w reflektorze ksenonowym, w takim przypadku lepiej od razu skierować się do serwisu. Co prawda żywotność żarników ksenonowych jest obliczona na długowieczność, jednaj zdarzają się usterki tego typu oświetlenia.

Jeżeli musimy wymienić żarówkę w samochodzie, którego producent zapewnił wygodny dostęp do reflektora i nie jest to reflektor ksenonowy możemy spróbować wymienić żarówkę samodzielnie. Zanim jednak zaczniemy warto zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu. Niejednokrotnie producenci stosują różnego rodzaju rozwiązania w formie zaczepów, zatrzasków, szybkozłączek, które odblokowuje się w sposób banalnie prosty, o ile zna się sposób, w jaki należy to robić. W przeciwnym razie wyjęcie żarówki może nas kosztować sporo czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak w wielu przypadkach, żeby wymienić żarówkę trzeba dysponować kompletem podstawowych narzędzi, a nawet zdemontować zderzak lub reflektor. W innych, gdy miejsca w komorze silnika jest bardzo mało, może się okazać, że niezbędny do wykręcenia żarówki będzie dedykowany klucz serwisowy. W takich przypadkach nie mamy wątpliwości, co do konieczności udania się do serwisu.

Nie zawsze nie świecąca żarówka kwalifikuje się do wymiany na nową. W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy połączenie żarówki nie jest poluzowane.

Zobacz też: Co zrobić, gdy światła wydają się świecić słabiej niż powinny?

Wymiana żarówek - gdy dalej nie świeci

REKLAMA

A co zrobić w przypadku, gdy po wymiania zarówki na nową, reflektor bądź lampa nadal nie świecą? Czasami jednak wymiana żarówki na nową może nie przynieść pożądanego skutku. Należy wtedy sprawdzić złącze (często ulega ono wypaleniu lub przegrzaniu). Następnym krokiem jest kontrola bezpiecznika – powiedział Leszek Raczkiewicz, kierownik serwisu Peugeot Ciesielczyk.

Jeśli chcemy, aby żarówka służyła jak najdłużej i zapewniała dobrą widoczność, warto zainwestować w produkt uznanej firmy i typ zalecany przez producenta samochodu. Można też pomyśleć o zakupie pary żarówek i wymianie obu od razu. - Konieczne jest też właściwe ustawienie świateł. Trzeba sprawdzić, czy żarówka jest odpowiednio włożona. Nie tylko dlatego, żeby dobrze widzieć drogę, ale też nie oślepiać innych kierowców – dodał Leszek Raczkiewicz. Ksenony zaleca się wymieniać tylko w serwisie, u mechanika.

Zobacz też: Używane BMW E39 M5 - opinie

Źródło: Materiały prasowe Peugeot Ciesielczyk

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA