Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najgorsze skrzynie automatyczne. Zastanów się dwa razy!

Automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna zmiana biegów daje wielką wygodę! Niesie ze sobą jednak też pewne ryzyko. Bo komplikuje nie tylko budowę przekładni, ale też ewentualne jej naprawy. Których automatów lepiej unikać? Oto najgorsze skrzynie automatyczne!

Easytronic

Opel Corsa C Easytronic

Opel Corsa C Easytronic

Materiały prasowe Opel

Przekładnia Easytronic to klasyczny półautomat. Co to oznacza? Twórcy Opla podczas prac nad Corsą C wzięli skrzynię mechaniczną i dołożyli do niej nakładkę pozwalającą na automatyczne sterowanie. Popularną usterką w przekładni są przypadki zużycia sprzęgła. Problem z jego wymianą jest o tyle duży, że niewielu mechaników dobrze zna tą konstrukcję. W efekcie mają problem z samą wymianą elementów oraz późniejszą regulacją mechanizmu.

Zobacz również: Ford Fiesta czy Opel Corsa?

Hydra-Matic

Chevrolet Cruze Hydra-Matic

Chevrolet Cruze Hydra-Matic

Chevrolet

Przekładnia automatyczna Hydra-Matic to 6-biegowa skrzynia, która stała się wizytówką modeli Chevroleta i Cadillaca sprzedawanych na Starym Kontynencie. To klasyczny automat, który jest nieklasycznie nietrwały! W skrzyni pęka pierścień sprężyny zamontowanej w zespole sprzęgieł. Skutek? Element zaczyna krążyć po całej przekładni i uszkadza kolejne układy. Jako że usterka stanowi wadę charakterystyczną, mało skuteczną metodą naprawczą jest wymiana przekładni Hydra-Matic na inną.

Zobacz również: Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

MCP

Citroen C4 Picasso MCP

Citroen C4 Picasso MCP

Materiały prasowe Citroen

Francuzi podczas prac nad Citroenem C4 Picasso wpadli na pomysł stworzenia mechanicznej, elektronicznie sterowanej skrzyni biegów MCP. Jej zalety? Stosunkowo prosta technologia, a do tego niskie koszty produkcji. I choć szefowie Citroena patrzyli na ten mechanizm z wielkim optymizmem, ich podejścia nie mogli podzielić kierowcy. W czas eksploatacji pojazdu z przekładnią MCP dochodzi do naturalnego zużycia sprzęgła. A jego wymiana jest o tyle problematyczna, że nie każdy mechanik będzie w stanie prawidłowo przeprowadzić kalibrację przekładni. Skutek? W czasie jazdy skrzynia może się zawieszać i mieć problemy z wrzucaniem kolejnych biegów.

Selespeed

Alfa Romeo 147 Selespeed

Alfa Romeo 147 Selespeed

Alfa Romeo

Selespeed to przekładnia znana z samochodów Alfy Romeo i Fiata produkowanych na początku XXI wieku. A to już samo w sobie nie jest najlepszą rekomendacją dla jej technologii. Jak działa mechanizm? To zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, w której podczas zmiany biegów pomaga układ elektrohydrauliczny. I choć teoria brzmi naprawdę dobrze, praktyka z pewnością już taka nie jest. Biegi potrafią się zacinać oraz dochodzi do awarii modułu elektrohydraulicznego. Niewielu mechaników podejmie się naprawy tej przekładni.

Zobacz również: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

S-tronic

Audi A5 S-tronic

Audi A5 S-tronic

Audi

S-tronic to przekładnia, którą spotyka się głównie pod maską samochodów marki Audi. Jej zalety? Ma aż 7 przełożeń, wytrzymuje moment obrotowy dochodzący do 550 Nm, a do tego współpracuje m.in. z układem przeniesienia napędu na cztery koła. Z czym ma problemy? Głównie z mechatroniką. Jej nieprawidłowe działanie może doprowadzić chociażby do uszkodzenia sprzęgieł oraz naprawy, której koszt wystartuje od jakiś 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Steptronic

BMW serii 7 E65 Steptronic

BMW serii 7 E65 Steptronic

BMW

Przekładnia Steptronic jest znana przede wszystkim z samochodów BMW. To jednak nie oznacza, że automat o oznaczeniu ZF 6HP był stosowany tylko w bawarskich limuzynach. Skrzynię dało się spotkać też m.in. w Jaguarach czy Range Roverach. Jej wada? Niezbyt dobrze znosiła przenoszenie wysokiego momentu obrotowego. Gdy układ napędowy był parowany z mocnymi silnikami, dochodziło do pękania wałka wejściowego. To oznaczało problemy z przełożeniami 4, 5 i 6. A na tym usterki nie kończyły się. Z czasem w automacie problemy zaczynała powodować też elektronika.

Zobacz również: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

CVT

Nissan Qashqai CVT

Nissan Qashqai CVT

Materiały prasowe Nissan

Przekładnie CVT mają jedną, ale dość dużą zaletę. Bezstopniowy charakter pracy sprawia, że żaden inny automat nie jest w stanie "zmieniać biegów" z taką gładkością. Skrzynia JATCO JF011E stosowana m.in. w Nissanach, Mitsubishi czy autach marki Renault ma jednak też wady. Utrzymywanie silnika na wysokich obrotach oznacza niższy komfort jazdy, a do tego niewątpliwym minusem jest niedopracowana trwałość. Skrzynia CVT składa się z dwóch kół stożkowych i stalowego paska przenoszącego siłę między nimi. Ten właśnie pasek wyciąga się w tej przekładni. A to nie koniec, bo trwałością nie grzeszy też elektronika.

Zobacz również: Używany Nissan Qashqai (2007 - ) - miastoodporny

DSG

Skoda Roomster - przód

Skoda Roomster

Skoda

Przekładnia DSG zrewolucjonizowała rynek. Pokazał, że automat może być szybszy podczas zmiany przełożeń od manuala! Technologia Direct Shift Gearbox powoduje jednak też pewne problemy. Wersje przekładni o oznaczeniach DQ250 i DQ200 wyposażone w zestaw suchych sprzęgieł nie cieszą się nadmierną trwałością. Zazwyczaj po pokonaniu 150 tyięcy kilometrów wymagają wymiany zestawu sprzęgieł, ewentualnie łożysk. Koszt? Ten za kompleksowo wykonaną naprawę spokojnie sięgnie 7 - 8 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Geartronic

Volvo XC60 Geartronic

Volvo XC60 Geartronic

Materiały prasowe Volvo

Pod nazwą Geartronic ukrywają się przede wszystkim przekładnia AISIN TF-80 SC. I choć nazwa handlowa kojarzy się przede wszystkim z Volvo, skrzynia była również spotykana w samochodach takich marek jak Alfa Romeo, Cadillac, Citroen, Fiat czy Opel. Z czego wynika jej niska trwałość? Usterki może powodować kilka elementów, z których pierwszym jest sterownik, a konkretnie hydrauliczny sterownik w bloku elektrozaworów. Poza tym znane są uszkodzenia konwertera, ewentualnie wytworzenia opiłków w wyniku uszkodzenia kosza C1.

Zobacz również: Volvo S60 II - opinie i typowe usterki

Multitronic

Audi A6 C6 Multitronic

Audi A6 C6 Multitronic

Audi

Przekładnia Multitronic spotykana w samochodach marki Audi w teorii powinna być trwała. To skrzynia typu CVT, w której w miejscu metalowego paska pojawił się łańcuch. Co zatem w przypadku jej eksploatacji może pójść nie tak? Lista problemów jest dość długa. Dochodzi do wyciągnięcia łańcucha napędzającego stożkowe rolki, uszkodzenia rolek, ewentualnie usterki elektronicznego modułu sterującego. Objawy? Szarpanie podczas jazdy, wahanie obrotów czy migające kontrolki. Koszty naprawy? Te w skrajnym przypadku mogą sięgnąć 20 tysięcy złotych. Do uszkodzenia przekładni Multitronic na ogół prowadzą dwa przypadki: brak regularnej wymiany oleju lub bardzo dynamiczny styl jazdy.

Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(4)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • SC
    2021-08-08 10:58:08
    DSG to bardzo dobre skrzynie tylko te z tzw. mokrym sprzęgłem produkowane po 2010 i odpowiednio serwisowane.
    2
  • multi
    2021-10-27 10:50:39
    Czyli w zasadzie wszystkie wymienione skrzynie biegów są złe.
    2
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

Jak podróżować autem ze zwierzętami?

Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.