REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najgorsze skrzynie automatyczne. Zastanów się dwa razy!

Automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów

REKLAMA

REKLAMA

Automatyczna zmiana biegów daje wielką wygodę! Niesie ze sobą jednak też pewne ryzyko. Bo komplikuje nie tylko budowę przekładni, ale też ewentualne jej naprawy. Których automatów lepiej unikać? Oto najgorsze skrzynie automatyczne!

Easytronic

Opel Corsa C Easytronic

Opel Corsa C Easytronic

Materiały prasowe Opel

Przekładnia Easytronic to klasyczny półautomat. Co to oznacza? Twórcy Opla podczas prac nad Corsą C wzięli skrzynię mechaniczną i dołożyli do niej nakładkę pozwalającą na automatyczne sterowanie. Popularną usterką w przekładni są przypadki zużycia sprzęgła. Problem z jego wymianą jest o tyle duży, że niewielu mechaników dobrze zna tą konstrukcję. W efekcie mają problem z samą wymianą elementów oraz późniejszą regulacją mechanizmu.

REKLAMA

Zobacz również: Ford Fiesta czy Opel Corsa?

Hydra-Matic

Chevrolet Cruze Hydra-Matic

Chevrolet Cruze Hydra-Matic

Chevrolet

Przekładnia automatyczna Hydra-Matic to 6-biegowa skrzynia, która stała się wizytówką modeli Chevroleta i Cadillaca sprzedawanych na Starym Kontynencie. To klasyczny automat, który jest nieklasycznie nietrwały! W skrzyni pęka pierścień sprężyny zamontowanej w zespole sprzęgieł. Skutek? Element zaczyna krążyć po całej przekładni i uszkadza kolejne układy. Jako że usterka stanowi wadę charakterystyczną, mało skuteczną metodą naprawczą jest wymiana przekładni Hydra-Matic na inną.

Zobacz również: Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

MCP

Citroen C4 Picasso MCP

Citroen C4 Picasso MCP

Materiały prasowe Citroen

Francuzi podczas prac nad Citroenem C4 Picasso wpadli na pomysł stworzenia mechanicznej, elektronicznie sterowanej skrzyni biegów MCP. Jej zalety? Stosunkowo prosta technologia, a do tego niskie koszty produkcji. I choć szefowie Citroena patrzyli na ten mechanizm z wielkim optymizmem, ich podejścia nie mogli podzielić kierowcy. W czas eksploatacji pojazdu z przekładnią MCP dochodzi do naturalnego zużycia sprzęgła. A jego wymiana jest o tyle problematyczna, że nie każdy mechanik będzie w stanie prawidłowo przeprowadzić kalibrację przekładni. Skutek? W czasie jazdy skrzynia może się zawieszać i mieć problemy z wrzucaniem kolejnych biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Selespeed

Alfa Romeo 147 Selespeed

Alfa Romeo 147 Selespeed

Alfa Romeo

Selespeed to przekładnia znana z samochodów Alfy Romeo i Fiata produkowanych na początku XXI wieku. A to już samo w sobie nie jest najlepszą rekomendacją dla jej technologii. Jak działa mechanizm? To zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, w której podczas zmiany biegów pomaga układ elektrohydrauliczny. I choć teoria brzmi naprawdę dobrze, praktyka z pewnością już taka nie jest. Biegi potrafią się zacinać oraz dochodzi do awarii modułu elektrohydraulicznego. Niewielu mechaników podejmie się naprawy tej przekładni.

Zobacz również: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

S-tronic

Audi A5 S-tronic

Audi A5 S-tronic

Audi

S-tronic to przekładnia, którą spotyka się głównie pod maską samochodów marki Audi. Jej zalety? Ma aż 7 przełożeń, wytrzymuje moment obrotowy dochodzący do 550 Nm, a do tego współpracuje m.in. z układem przeniesienia napędu na cztery koła. Z czym ma problemy? Głównie z mechatroniką. Jej nieprawidłowe działanie może doprowadzić chociażby do uszkodzenia sprzęgieł oraz naprawy, której koszt wystartuje od jakiś 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Steptronic

BMW serii 7 E65 Steptronic

BMW serii 7 E65 Steptronic

BMW

Przekładnia Steptronic jest znana przede wszystkim z samochodów BMW. To jednak nie oznacza, że automat o oznaczeniu ZF 6HP był stosowany tylko w bawarskich limuzynach. Skrzynię dało się spotkać też m.in. w Jaguarach czy Range Roverach. Jej wada? Niezbyt dobrze znosiła przenoszenie wysokiego momentu obrotowego. Gdy układ napędowy był parowany z mocnymi silnikami, dochodziło do pękania wałka wejściowego. To oznaczało problemy z przełożeniami 4, 5 i 6. A na tym usterki nie kończyły się. Z czasem w automacie problemy zaczynała powodować też elektronika.

Zobacz również: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

CVT

Nissan Qashqai CVT

Nissan Qashqai CVT

Materiały prasowe Nissan

Przekładnie CVT mają jedną, ale dość dużą zaletę. Bezstopniowy charakter pracy sprawia, że żaden inny automat nie jest w stanie "zmieniać biegów" z taką gładkością. Skrzynia JATCO JF011E stosowana m.in. w Nissanach, Mitsubishi czy autach marki Renault ma jednak też wady. Utrzymywanie silnika na wysokich obrotach oznacza niższy komfort jazdy, a do tego niewątpliwym minusem jest niedopracowana trwałość. Skrzynia CVT składa się z dwóch kół stożkowych i stalowego paska przenoszącego siłę między nimi. Ten właśnie pasek wyciąga się w tej przekładni. A to nie koniec, bo trwałością nie grzeszy też elektronika.

Zobacz również: Używany Nissan Qashqai (2007 - ) - miastoodporny

DSG

Skoda Roomster - przód

Skoda Roomster

Skoda

Przekładnia DSG zrewolucjonizowała rynek. Pokazał, że automat może być szybszy podczas zmiany przełożeń od manuala! Technologia Direct Shift Gearbox powoduje jednak też pewne problemy. Wersje przekładni o oznaczeniach DQ250 i DQ200 wyposażone w zestaw suchych sprzęgieł nie cieszą się nadmierną trwałością. Zazwyczaj po pokonaniu 150 tyięcy kilometrów wymagają wymiany zestawu sprzęgieł, ewentualnie łożysk. Koszt? Ten za kompleksowo wykonaną naprawę spokojnie sięgnie 7 - 8 tysięcy złotych.

Zobacz również: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Geartronic

Volvo XC60 Geartronic

Volvo XC60 Geartronic

Materiały prasowe Volvo

Pod nazwą Geartronic ukrywają się przede wszystkim przekładnia AISIN TF-80 SC. I choć nazwa handlowa kojarzy się przede wszystkim z Volvo, skrzynia była również spotykana w samochodach takich marek jak Alfa Romeo, Cadillac, Citroen, Fiat czy Opel. Z czego wynika jej niska trwałość? Usterki może powodować kilka elementów, z których pierwszym jest sterownik, a konkretnie hydrauliczny sterownik w bloku elektrozaworów. Poza tym znane są uszkodzenia konwertera, ewentualnie wytworzenia opiłków w wyniku uszkodzenia kosza C1.

Zobacz również: Volvo S60 II - opinie i typowe usterki

Multitronic

Audi A6 C6 Multitronic

Audi A6 C6 Multitronic

Audi

Przekładnia Multitronic spotykana w samochodach marki Audi w teorii powinna być trwała. To skrzynia typu CVT, w której w miejscu metalowego paska pojawił się łańcuch. Co zatem w przypadku jej eksploatacji może pójść nie tak? Lista problemów jest dość długa. Dochodzi do wyciągnięcia łańcucha napędzającego stożkowe rolki, uszkodzenia rolek, ewentualnie usterki elektronicznego modułu sterującego. Objawy? Szarpanie podczas jazdy, wahanie obrotów czy migające kontrolki. Koszty naprawy? Te w skrajnym przypadku mogą sięgnąć 20 tysięcy złotych. Do uszkodzenia przekładni Multitronic na ogół prowadzą dwa przypadki: brak regularnej wymiany oleju lub bardzo dynamiczny styl jazdy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA