REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)? Fot. newspress
Jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera (simmeringi)? Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Istotną rolę w uszczelnieniu zarówno silnika, jak i skrzyni biegów oraz innych podzespołów, w których elementami pracującymi są wałki lub czopy obrotowe, są pierścienie Simmera, zwane też simmeringami. Oto jak wymieniać uszkodzone lub zużyte pierścienie Simmera?

Simmeringi (lub pierścienie simmera) wykonane są z gumy, usztywnionej metalowym pierścieniem. Środkowe ich części, współpracujące z walcowymi elementami obracającymi się lub (rzadziej) przesuwającymi się, są wykonane w postaci „warg” o specjalnym kształcie, które do wałków dociskają sprężynki zwinięte w pierścień. Taki simmering może pracować w zasadzie przy ciśnieniu do 0,1 megapaskala, od -30 do 110 stopni Celsjusza.

REKLAMA

REKLAMA

Guma simmeringu nie jest materiałem długowiecznym i z czasem ulega starzeniu się, zaś w przypadku simmeringów także wycieraniu się w miejscu kontaktu z wałkiem. Simmering może także ulec innym uszkodzeniom mechanicznym. Na przykład może pęknąć sprężynka ściskająca, w wyniku czego simmering przestaje spełniać swoje zadanie i wymaga jak najszybszej wymiany.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Jeżeli jest dostęp do simmeringu z zewnątrz elementu (bloku, piasty itp.) w którym on tkwi, wyjęcie go jest proste. Potrzebne są do tego dwa haczykowate zaczepy ze sztywnego drutu o średnicy mniej więcej dwóch milimetrów. Haczyki powinny być małe, zaledwie kilkumilimetrowe i bezwzględnie nie większe, niż szerokość simeringu, mierzona od wałka do krawędzi otworu, w którym on tkwi. Po wciśnięciu ich wzdłuż wałka należy zaczepić je o tylną ściankę pierścienia i pociągnąć, najlepiej przy pomocy płaskoszczypów. Simmering powinien z pewnym oporem wysunąć się.

REKLAMA

Należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić ścianek otworu, w którym tkwi simmering

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przed włożeniem nowego simmeringu należy posmarować jego zewnętrzną część i „wargę” olejem. Następnie wsunąć go ręcznie do gniazda i dociskając palcami postarać się umieścić na miejscu, należy też pilnować aby włożyć go właściwą stroną na zewnątrz. Można przy tym posłużyć się tuleją o średnicy równej lub minimalnie mniejszej od zewnętrznej średnicy simmeringu, uderzając w nią delikatnie młotkiem. Tuleja taka zagwarantuje prawidłowe równomierne wciśnięcie pierścienia na miejsce.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA