REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Naprawa powypadkowa auta - jak powinna być przeprowadzona?

Subskrybuj nas na Youtube
Napraw powypadkowa wypadek
Napraw powypadkowa wypadek
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

O czym należy pamiętać szukając warsztatu do wykonania naprawy powypadkowej auta? Jaki wpływ na bezpieczeństwo ma profesjonalnie wykonana usługa? Na jakie elementy zwrócić uwagę oddając auto do naprawy?

Naprawa karoserii auta

„W pierwszej kolejności musimy podjąć decyzję, jak i gdzie auto naprawiać. Odpowiedni wybór miejsca naprawy i technologii, w której ta naprawa będzie wykonywana, to nie tylko gwarancja przywrócenia wyglądu pojazdu sprzed zdarzenia, ale przede wszystkim przywrócenie cech konstrukcji samochodu, które zapewnią ten sam poziom bezpieczeństwa” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA.

REKLAMA

Zobacz też: Naprawa samochodu na własną rękę, czy z ubezpieczenia?

REKLAMA

Przeprowadzone przez Dekra niezależne testy pokazały, jak ważna jest odpowiednia naprawa pojazdu. Do testu wykorzystane były dwa nowe samochody ŠKODA Octavia. Przeprowadzono na nich dwa identyczne testy zderzeniowe. Symulowano silne uderzenie boczne z prędkością 30 km/h. Samochody zostały później naprawione w dwóch różnych procedurach naprawczych. Pierwsza Octavia – zgodnie z instrukcją warsztatową producenta, została naprawiona w autoryzowanym centrum serwisowym ŠKODA, w drugiej naprawa odbywała się w nieautoryzowanym serwisie i odbiegała od instrukcji producenta. Naprawione pojazdy poddano ponownie symulacji uderzenia bocznego. Tym razem prędkość zwiększono do 50 km/h.

Wynik symulacji pokazał, jak ważne jest przestrzeganie instrukcji warsztatowej i realizacji naprawy w zalecanej technologii. Uderzone samochody miały różne stopnie uszkodzeń nadwozia. Nie będzie zaskoczeniem, że bezpieczniejsza dla kierowcy okazała się Octavia naprawiana według instrukcji producenta. Uderzenie spowodowałoby mniejsze obrażenia u kierowcy, stłuczenie klatki piersiowej lub nieskomplikowane złamanie 1-2 żeber. Pozostałe części ciała pozostałyby bez większych znaczących urazów. W przypadku drugiej Octavii, kierowca miałby mniej szczęścia. Groziłby mu poważny uraz klatki piersiowej, złamania wielu żeber i stłuczenie organów wewnętrznych.

Zobacz też: Skutki samodzielnej naprawy szyb samochodowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla wytrzymałości pojazdów kluczowa okazała się technologia naprawy. Centrum serwisowe dokonało naprawy w oparciu o oryginalne części, wymieniając słupek drzwiowy, próg, ścianę boczną, dach i drzwi, a punkt nieautoryzowany dokonał naprawy uszkodzonych części, wymieniając i uzupełniając te najbardziej zniszczone. Ten system naprawy obniżył wytrzymałość całej platformy oraz dolnej części słupka drzwiowego.

Wynik testu pokazał, że samochód po naprawie dokonanej w autoryzowanym centrum serwisowym zachował wysoką jakość i parametry bezpieczeństwa, nawet w przypadku poważnych uszkodzeń powypadkowych.

Decydując się na sposób naprawy trzeba wziąć pod uwagę nie tylko czas poświęcony na jej dokonanie i koszty z nią związane, ale przede wszystkim należy myśleć o przywróceniu konstrukcji pojazdu cech bezpieczeństwa sprzed wypadku. Wybierając serwis decydujmy się na autoryzowanego partnera serwisowego marki ŠKODA. Niefachowa naprawa to mniejsze bezpieczeństwo pasażerów, ograniczenie działania czynnych i biernych systemów bezpieczeństwa.

Źródło: materiały prasowe Szkoła Auto Skoda

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA