REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić klamki zewnętrzne?

Robert Kuśpiel
Jak wymienić klamki zewnętrzne? fot. Robert Kuśpiel
Jak wymienić klamki zewnętrzne? fot. Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zbyt często szarpiemy za klamkę, sprawdzając czy samochód jest zamknięty, możemy ją zepsuć bądź wręcz wyrwać. Nie należy panikować, artykuł ten pokaże jak łatwo wymienić zewnętrzną klamkę drzwi.

Wyrwana klamka to nie jedyny powód do jej wymiany. Można dokupić klamki z auta o lepszym wyposażeniu, czyli w kolorze nadwozia lub specjalne, tuningowe. W przypadku wymiany klamek mamy do rozpatrzenia dwa najczęściej spotykane typy klamek. Pierwszy wkomponowany w drzwi - nie wystaje poza ich obrys. Otwiera się je najczęściej pociągając dźwignię ku górze. Drugi typ to klamki których uchwyt wystaje poza obrys drzwi, a otwieramy je pociągając dźwignię do siebie.

REKLAMA

W pierwszym przypadku chcąc wymienić samą klamkę lub cały zespół klamki, łącznie z elementami montażowymi, musimy zdemontować tapicerkę drzwi bocznych.
Najlepiej robić to z opuszczoną szybą.

Zobacz też: Jak usunąć złamany kluczyk z zamka drzwi?

Najpopularniejsze sposoby zamontowania klamki przez producentów to przykręcenie jej na wkręty, lub poprzez specjalną przesuwną dźwignię. Odbezpieczamy dźwignię lub odkręcamy klamkę i wyjmujemy ją z auta. Jeżeli jest to klamka z bębenkiem zamka uważajmy, żeby nie wpadł do środka drzwi. Niestety przy tego typu klamce nie da rady wyjąć samej klamki do otwierania, trzeba demontować boczek drzwi i wyjąć cały mechanizm. Wkładamy nowy, przekładamy zamek i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Polecamy: Samochód w firmie – zmiany od 1 kwietnia 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszystko wykonujemy bardzo ostrożnie, aby nie uszkodzić szyby w drzwiach.

W lepszej sytuacji są właściciele aut z klamkami wystającymi poza obrys drzwi. Tutaj mamy możliwość wyjęcia osobno klamki oraz całego mechanizmu. Jeśli chcemy wymienić sam uchwyt, otwieramy drzwi i lokalizujemy plastikową zaślepkę. Po zdjęciu jej widać śrubę do odkręcenia klamki zewnętrznej.

Zobacz też: Jak usunąć zamek z klamki?

Nie wykręcamy śruby do końca, gdyż może wpaść nam do środka drzwi w rynienkę, co spowoduje, że śrubę będzie bardzo trudno wyjąć.

Powoli i ostrożnie odkręcamy śrubę, pociągając lekko za klamkę, która w pewnym momencie wyskoczy nam z pierwszego zaczepu. Delikatnie odchylamy klamkę i wyjmujemy z drugiego zaczepu. Mamy również możliwość wyjęcia zamka drzwi. Po wymianie klamki, przekładamy zamek i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, Pamiętamy o tym, aby dobrze przykręcić śrubę, aż poczujemy wyraźny opór. Chcąc wymienić element mechanizmu, niestety musimy zdjąć tapicerkę drzwi, opuścić szybę i zdemontować mechanizm.

Jak wymienić klamki zewnętrzne? fot. Robert Kuśpiel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA