REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeciwdziałać korozji różnych elementów samochodu?

Jakubowski Ryszard
stare auto
stare auto

REKLAMA

REKLAMA

Korodowanie różnych elementów samochodu jest jedną z przyczyn skracających okres ich eksploatacji. Korozja atakuje nie tylko elementy karoserii, ale także inne części samochodu, często niewidoczne.

Z tego powodu zwykle pomijane przy zabiegach antykorozyjnych. Najniebezpieczniejsze dla mechanizmów i podzespołów pojazdów, kiedy po okresie normalnej lub intensywnej eksploatacji są one odstawiane na dłuższy postój, np. na zimę. Nie ma przy tym większego znaczenia, czy stoją one pod gołym niebem, czy w ocieplanym garażu. Korozja atakuje wszędzie, gdzie ma dostęp powietrze, zawierające domieszkę wilgoci, dlatego odizolowanie od niego odstawionego na dłuższy postój pojazdu jest najskuteczniejszym sposobem przeciwdziałania powstawaniu ognisk korozji.

REKLAMA

Zobacz też: Jak nie należy przeciwdziałać korozji?

REKLAMA

Oczywiście ideałem byłoby zamknięcie samochodu w szczelnym kokonie, wypełnionym atmosferą ochronną. Jest to w praktyce niemożliwe. Błędem jest przechowywanie zimą nieużywanych samochodów w ogrzewanych garażach. Badania, przeprowadzone przez różne instytuty, związane z techniką motoryzacyjną dowiodły, że korozja znacznie szybciej atakuje w dodatnich temperaturach, niż w ujemnych. Podczas badań zważono różne nowe elementy samochodu, a następnie umieszczono jedne z nich na całą zimę w ogrzewanym garażu, inne w zimnym. Po 4 miesiącach dokładnie usunięto ze wszystkich ślady rdzy i ponownie je zważono. Spowodowany korozją ubytek masy elementów, składowanych w ciepłym garażu był ponad czterokrotnie większy, niż identycznych elementów, składowanych w garażu nieogrzewanym.

Nie znaleziono, jak dotąd, żadnego skutecznego sposobu na ochronę przed korozją elementów nie wykonanych z metali szlachetnych, czyli praktycznie wszystkich metalowych części samochodowych. Nawet specjalne farby antykorozyjne, wchodzące w reakcje chemiczne z rdzą, nie gwarantują stuprocentowej ochrony. Najlepsze efekty daje natychmiastowe usuwanie zauważonych ognisk korozji i zabezpieczanie tych miejsc specjalnymi preparatami.

Zobacz też: Czy warto zabezpieczać nowe auto przed korozją?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby ochronić wnętrze nieużywanego przez dłuższy okres silnika należy szczelnie zasłonić wszystkie prowadzące do jego wnętrza otwory, w tym otwory odpowietrzające miskę olejową. Nie pozostawiać w silniku oleju, który przepracował więcej niż 50% dopuszczalnego okresu użytkowania, gdyż zawarte w nim kwasy tłuszczowe mogą powodować korozję. Usunąć resztki spalin z cylindrów przez kilkukrotne obrócenie rozrusznikiem wału silnika bez uruchamiania go, np. odcinając dopływ paliwa do niego lub wyłączając układ zapłonowy przez odcięcie dopływu prądu do niego, Wystarczy w tym celu odłączyć przewód niskonapięciowy od modułu lub cewki zapłonowej.

Niestety nie jest możliwe zabezpieczenie antykorozyjne tarczy sprzęgła i współpracujących z nią ciernie elementów metalowych (koła zamachowego i docisku sprzęgła), ani wnętrza skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA