REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów

REKLAMA

REKLAMA

Problemy w prawidłowym działaniu kierunkowskazów oraz klaksonu są dosyć częstą usterką w Peugeot 307. W poradniku tym dowiesz się jak naprawić klakson i kierunkowskazy w modelu 307.

Jeżeli nasz Peugeot 307 wykazuje problemy w poprawnym funkcjonowaniu klaksonu lub kierunkowskazów nie ma potrzeby kupowania nowych części. Możemy podjąć się naprawy. Zazwyczaj problem ten jest do samodzielnego naprawienia. W poradniku tym na początku opiszemy dokładnie jak objawiają się problemy w funkcjonowaniu klaksonu oraz przełącznika kierunkowskazów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Gdy zauważamy, że po mocnym skręcie kierownicą kierunkowskazy przełączają się automatycznie na miganie w przeciwnym kierunku lub po jego przełączeniu musimy poruszać manetką to znak, że musimy naprawić kierunkowskazy. Podobnie sprawa wygląda z klaksonem. Jeżeli podczas używania go sygnał dźwiękowy działa losowo to również taki element kwalifikuje się do wymiany. Są to najczęstsze objawy tego typu usterek. Osobie, która nie posiada zbyt dużego doświadczenia zajmie to około 1,5 - 2 godzin.

Zaczynamy od rozłączenia akumulatora, żeby nie doprowadzić do aktywacji poduszek powietrznych. Pamiętajmy, że prowadząc jakiekolwiek prace przy podłączonym akumulatorze narażamy się na ryzyko  detonacji poduszki powietrznej. Wykręcamy dolną osłonę kolumny kierownicy. Zamontowana jest na dwóch śrubach Torx. Teraz wyjmujemy górną osłonę kolumny kierownicy, która zamocowana jest na zacisk.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie odłączamy kable od immobilisera, poduszek powietrznych i wspomagania. Osoby, które nie odłączyły wcześniej akumulatora muszą zrobić to w tym momencie. Kolejnym krokiem będzie demontaż poduszki powietrznej kierowcy. Ewentualne uaktywnienie jest bardzo niebezpieczne. Teraz wyjmujemy z kierownicy poduszkę naciskając długim śrubokrętem z dwóch stron kierownicy sprężynę trzymającą jednocześnie w tym samym czasie przyciągamy ją do siebie.

Rozpinamy kable od poduszki i kładziemy je w bezpieczne miejsce. Musimy pamiętać jak były podłączone. Jak da się łatwo zauważyć kolor wtyczki odpowiada kolorowi złącza w poduszce, kolor zielony jest na górze, natomiast kolor niebieski na dole. Następnie wykręcamy śrubę mocującą kierownicę przy pomocy klucza Torx 50. Polecamy do tego mocną przedłużkę z tryczką. Będzie nam o wiele wygodniej. Po zdjęciu poduszki będziemy widzieli przewody. Po lewej stronie kierownicy znajduje się masa, którą odpinamy wraz z złączem klaksonu – znajduje się na dole kierownicy.

Po wykonaniu wszystkich wymienionych wyżej czynności możemy wyjąć kierownicę (ciągniemy ją do siebie). Jeśli pojawi się problem możemy użyć WD-40. Zanim to zrobimy warto się przyjrzeć jak jest zamocowana. Znajdują się na niej i na drążku mocującym specjalne nacięcia w celu równego, ponownego osadzenia.

Do naprawy sygnału dźwiękowego konieczne jest odkręcenie plastiku znajdującego się na sprężynach oraz wyczyścić zaśniedziałe styki. Używamy do tego papieru ściernego i smaru WD – 40. Postępujemy tak samo z trzema stycznikami w plastikowym elemencie. Przechodzimy do naprawy kierunkowskazów. Najprawdopodobniej powód takiej awarii leży w przełącznikach zespolonych. Do jego zdjęcia potrzebny będzie klucz 10 w celu zdjęcia obejmy mocującej.

Po wyjęciu demontujemy sterowanie radiem naciskając zaczep. Delikatnie podważamy tulejkę i wyjmujemy ją wraz ze sprężyną. Odsuwamy każdy plastikowy zaczep w obudowie i wkładamy jednocześnie dwa śrubokręty w otwory, w które podłącza się poduszki i wypychamy górną część przełącznika zespolonego. Kiedy już obudowa jest otwarta trzeba wypiąć dwie wtyczki podłączone do płytki.

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

Przechodzimy do jej demontażu. Trzymają ją zatrzaski, wystarczy lekko pociągnąć ją w górę. Zdejmujemy również manetkę od kierunkowskazów podważamy ją delikatnie płaskim śrubokrętem. Na wierzchołku manetki znajduje się plastikowa część, która poprzez ścieranie się powoduje samoczynne przełączanie kierunkowskazów. Wyjmujemy ją (plastikową część) oraz sprężynkę, która widoczna jest w środku (tej części) również wyciągamy i lekko rozciągamy śrubokrętem. To także jest powód usterki.

W celu powiększenia siły sprężyny możemy umieścić coś na dnie białej części i włożyć sprężynkę z powrotem do tulejki. Minusem takiej operacji jest cięższa praca manetki. Pamiętajmy, żeby podczas wkładania tego elementu do manetki ułożyć go odwrotnie, aby ścierała się druga strona. Dla poprawy łączności przemywamy styki miedziane w płytce drukowanej w miejscach, gdzie jest kontakt z przełącznikiem kierunkowskazów.

Składamy teraz cały przełącznik zespolony w odwrotnej kolejności. Przed zamontowaniem poduszki powietrznej sprawdzamy czy nie mamy zbyt skręconej taśmy, należy ostrożnie przekręcić część obrotową do momentu aż poczujemy opór i przekręcamy w przeciwną stronę 2,5 obrotu. Wszystko po to, aby ustawić wszystko w odpowiednim położeniu. Pamiętajmy, aby podczas składania odgiąć blaszki w otworach, w których podłącza się przewody od poduszek. Instalujemy przełącznik w samochodzie, podłączamy wszystkie kable i zakładamy poduszkę. Sprawdzamy czy manetki i kierunkowskazy działają bez problemów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA