REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Robert Kuśpiel
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów

REKLAMA

REKLAMA

Problemy w prawidłowym działaniu kierunkowskazów oraz klaksonu są dosyć częstą usterką w Peugeot 307. W poradniku tym dowiesz się jak naprawić klakson i kierunkowskazy w modelu 307.

Jeżeli nasz Peugeot 307 wykazuje problemy w poprawnym funkcjonowaniu klaksonu lub kierunkowskazów nie ma potrzeby kupowania nowych części. Możemy podjąć się naprawy. Zazwyczaj problem ten jest do samodzielnego naprawienia. W poradniku tym na początku opiszemy dokładnie jak objawiają się problemy w funkcjonowaniu klaksonu oraz przełącznika kierunkowskazów.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

REKLAMA

Gdy zauważamy, że po mocnym skręcie kierownicą kierunkowskazy przełączają się automatycznie na miganie w przeciwnym kierunku lub po jego przełączeniu musimy poruszać manetką to znak, że musimy naprawić kierunkowskazy. Podobnie sprawa wygląda z klaksonem. Jeżeli podczas używania go sygnał dźwiękowy działa losowo to również taki element kwalifikuje się do wymiany. Są to najczęstsze objawy tego typu usterek. Osobie, która nie posiada zbyt dużego doświadczenia zajmie to około 1,5 - 2 godzin.

Zaczynamy od rozłączenia akumulatora, żeby nie doprowadzić do aktywacji poduszek powietrznych. Pamiętajmy, że prowadząc jakiekolwiek prace przy podłączonym akumulatorze narażamy się na ryzyko  detonacji poduszki powietrznej. Wykręcamy dolną osłonę kolumny kierownicy. Zamontowana jest na dwóch śrubach Torx. Teraz wyjmujemy górną osłonę kolumny kierownicy, która zamocowana jest na zacisk.

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Następnie odłączamy kable od immobilisera, poduszek powietrznych i wspomagania. Osoby, które nie odłączyły wcześniej akumulatora muszą zrobić to w tym momencie. Kolejnym krokiem będzie demontaż poduszki powietrznej kierowcy. Ewentualne uaktywnienie jest bardzo niebezpieczne. Teraz wyjmujemy z kierownicy poduszkę naciskając długim śrubokrętem z dwóch stron kierownicy sprężynę trzymającą jednocześnie w tym samym czasie przyciągamy ją do siebie.

Rozpinamy kable od poduszki i kładziemy je w bezpieczne miejsce. Musimy pamiętać jak były podłączone. Jak da się łatwo zauważyć kolor wtyczki odpowiada kolorowi złącza w poduszce, kolor zielony jest na górze, natomiast kolor niebieski na dole. Następnie wykręcamy śrubę mocującą kierownicę przy pomocy klucza Torx 50. Polecamy do tego mocną przedłużkę z tryczką. Będzie nam o wiele wygodniej. Po zdjęciu poduszki będziemy widzieli przewody. Po lewej stronie kierownicy znajduje się masa, którą odpinamy wraz z złączem klaksonu – znajduje się na dole kierownicy.

Po wykonaniu wszystkich wymienionych wyżej czynności możemy wyjąć kierownicę (ciągniemy ją do siebie). Jeśli pojawi się problem możemy użyć WD-40. Zanim to zrobimy warto się przyjrzeć jak jest zamocowana. Znajdują się na niej i na drążku mocującym specjalne nacięcia w celu równego, ponownego osadzenia.

Do naprawy sygnału dźwiękowego konieczne jest odkręcenie plastiku znajdującego się na sprężynach oraz wyczyścić zaśniedziałe styki. Używamy do tego papieru ściernego i smaru WD – 40. Postępujemy tak samo z trzema stycznikami w plastikowym elemencie. Przechodzimy do naprawy kierunkowskazów. Najprawdopodobniej powód takiej awarii leży w przełącznikach zespolonych. Do jego zdjęcia potrzebny będzie klucz 10 w celu zdjęcia obejmy mocującej.

Po wyjęciu demontujemy sterowanie radiem naciskając zaczep. Delikatnie podważamy tulejkę i wyjmujemy ją wraz ze sprężyną. Odsuwamy każdy plastikowy zaczep w obudowie i wkładamy jednocześnie dwa śrubokręty w otwory, w które podłącza się poduszki i wypychamy górną część przełącznika zespolonego. Kiedy już obudowa jest otwarta trzeba wypiąć dwie wtyczki podłączone do płytki.

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

Przechodzimy do jej demontażu. Trzymają ją zatrzaski, wystarczy lekko pociągnąć ją w górę. Zdejmujemy również manetkę od kierunkowskazów podważamy ją delikatnie płaskim śrubokrętem. Na wierzchołku manetki znajduje się plastikowa część, która poprzez ścieranie się powoduje samoczynne przełączanie kierunkowskazów. Wyjmujemy ją (plastikową część) oraz sprężynkę, która widoczna jest w środku (tej części) również wyciągamy i lekko rozciągamy śrubokrętem. To także jest powód usterki.

W celu powiększenia siły sprężyny możemy umieścić coś na dnie białej części i włożyć sprężynkę z powrotem do tulejki. Minusem takiej operacji jest cięższa praca manetki. Pamiętajmy, żeby podczas wkładania tego elementu do manetki ułożyć go odwrotnie, aby ścierała się druga strona. Dla poprawy łączności przemywamy styki miedziane w płytce drukowanej w miejscach, gdzie jest kontakt z przełącznikiem kierunkowskazów.

Składamy teraz cały przełącznik zespolony w odwrotnej kolejności. Przed zamontowaniem poduszki powietrznej sprawdzamy czy nie mamy zbyt skręconej taśmy, należy ostrożnie przekręcić część obrotową do momentu aż poczujemy opór i przekręcamy w przeciwną stronę 2,5 obrotu. Wszystko po to, aby ustawić wszystko w odpowiednim położeniu. Pamiętajmy, aby podczas składania odgiąć blaszki w otworach, w których podłącza się przewody od poduszek. Instalujemy przełącznik w samochodzie, podłączamy wszystkie kable i zakładamy poduszkę. Sprawdzamy czy manetki i kierunkowskazy działają bez problemów.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA