REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów
Peugeot 307 naprawa klaksonu i kierunkowskazów

REKLAMA

REKLAMA

Problemy w prawidłowym działaniu kierunkowskazów oraz klaksonu są dosyć częstą usterką w Peugeot 307. W poradniku tym dowiesz się jak naprawić klakson i kierunkowskazy w modelu 307.

Jeżeli nasz Peugeot 307 wykazuje problemy w poprawnym funkcjonowaniu klaksonu lub kierunkowskazów nie ma potrzeby kupowania nowych części. Możemy podjąć się naprawy. Zazwyczaj problem ten jest do samodzielnego naprawienia. W poradniku tym na początku opiszemy dokładnie jak objawiają się problemy w funkcjonowaniu klaksonu oraz przełącznika kierunkowskazów.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

REKLAMA

Gdy zauważamy, że po mocnym skręcie kierownicą kierunkowskazy przełączają się automatycznie na miganie w przeciwnym kierunku lub po jego przełączeniu musimy poruszać manetką to znak, że musimy naprawić kierunkowskazy. Podobnie sprawa wygląda z klaksonem. Jeżeli podczas używania go sygnał dźwiękowy działa losowo to również taki element kwalifikuje się do wymiany. Są to najczęstsze objawy tego typu usterek. Osobie, która nie posiada zbyt dużego doświadczenia zajmie to około 1,5 - 2 godzin.

Zaczynamy od rozłączenia akumulatora, żeby nie doprowadzić do aktywacji poduszek powietrznych. Pamiętajmy, że prowadząc jakiekolwiek prace przy podłączonym akumulatorze narażamy się na ryzyko  detonacji poduszki powietrznej. Wykręcamy dolną osłonę kolumny kierownicy. Zamontowana jest na dwóch śrubach Torx. Teraz wyjmujemy górną osłonę kolumny kierownicy, która zamocowana jest na zacisk.

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Następnie odłączamy kable od immobilisera, poduszek powietrznych i wspomagania. Osoby, które nie odłączyły wcześniej akumulatora muszą zrobić to w tym momencie. Kolejnym krokiem będzie demontaż poduszki powietrznej kierowcy. Ewentualne uaktywnienie jest bardzo niebezpieczne. Teraz wyjmujemy z kierownicy poduszkę naciskając długim śrubokrętem z dwóch stron kierownicy sprężynę trzymającą jednocześnie w tym samym czasie przyciągamy ją do siebie.

Rozpinamy kable od poduszki i kładziemy je w bezpieczne miejsce. Musimy pamiętać jak były podłączone. Jak da się łatwo zauważyć kolor wtyczki odpowiada kolorowi złącza w poduszce, kolor zielony jest na górze, natomiast kolor niebieski na dole. Następnie wykręcamy śrubę mocującą kierownicę przy pomocy klucza Torx 50. Polecamy do tego mocną przedłużkę z tryczką. Będzie nam o wiele wygodniej. Po zdjęciu poduszki będziemy widzieli przewody. Po lewej stronie kierownicy znajduje się masa, którą odpinamy wraz z złączem klaksonu – znajduje się na dole kierownicy.

Po wykonaniu wszystkich wymienionych wyżej czynności możemy wyjąć kierownicę (ciągniemy ją do siebie). Jeśli pojawi się problem możemy użyć WD-40. Zanim to zrobimy warto się przyjrzeć jak jest zamocowana. Znajdują się na niej i na drążku mocującym specjalne nacięcia w celu równego, ponownego osadzenia.

Do naprawy sygnału dźwiękowego konieczne jest odkręcenie plastiku znajdującego się na sprężynach oraz wyczyścić zaśniedziałe styki. Używamy do tego papieru ściernego i smaru WD – 40. Postępujemy tak samo z trzema stycznikami w plastikowym elemencie. Przechodzimy do naprawy kierunkowskazów. Najprawdopodobniej powód takiej awarii leży w przełącznikach zespolonych. Do jego zdjęcia potrzebny będzie klucz 10 w celu zdjęcia obejmy mocującej.

Po wyjęciu demontujemy sterowanie radiem naciskając zaczep. Delikatnie podważamy tulejkę i wyjmujemy ją wraz ze sprężyną. Odsuwamy każdy plastikowy zaczep w obudowie i wkładamy jednocześnie dwa śrubokręty w otwory, w które podłącza się poduszki i wypychamy górną część przełącznika zespolonego. Kiedy już obudowa jest otwarta trzeba wypiąć dwie wtyczki podłączone do płytki.

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

Przechodzimy do jej demontażu. Trzymają ją zatrzaski, wystarczy lekko pociągnąć ją w górę. Zdejmujemy również manetkę od kierunkowskazów podważamy ją delikatnie płaskim śrubokrętem. Na wierzchołku manetki znajduje się plastikowa część, która poprzez ścieranie się powoduje samoczynne przełączanie kierunkowskazów. Wyjmujemy ją (plastikową część) oraz sprężynkę, która widoczna jest w środku (tej części) również wyciągamy i lekko rozciągamy śrubokrętem. To także jest powód usterki.

W celu powiększenia siły sprężyny możemy umieścić coś na dnie białej części i włożyć sprężynkę z powrotem do tulejki. Minusem takiej operacji jest cięższa praca manetki. Pamiętajmy, żeby podczas wkładania tego elementu do manetki ułożyć go odwrotnie, aby ścierała się druga strona. Dla poprawy łączności przemywamy styki miedziane w płytce drukowanej w miejscach, gdzie jest kontakt z przełącznikiem kierunkowskazów.

Składamy teraz cały przełącznik zespolony w odwrotnej kolejności. Przed zamontowaniem poduszki powietrznej sprawdzamy czy nie mamy zbyt skręconej taśmy, należy ostrożnie przekręcić część obrotową do momentu aż poczujemy opór i przekręcamy w przeciwną stronę 2,5 obrotu. Wszystko po to, aby ustawić wszystko w odpowiednim położeniu. Pamiętajmy, aby podczas składania odgiąć blaszki w otworach, w których podłącza się przewody od poduszek. Instalujemy przełącznik w samochodzie, podłączamy wszystkie kable i zakładamy poduszkę. Sprawdzamy czy manetki i kierunkowskazy działają bez problemów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA