REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż silniczków wycieraczek

Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony silniczek wycieraczek uniemożliwia nam korzystanie z wycieraczek. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić silniczek wycieraczek w Oplu Astra F.

Uszkodzone wycieraczki to najgorsze co może nas spotkać podczas deszczowej podróży. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić uszkodzony silniczek przedniej i tylnej wycieraczki.

REKLAMA

REKLAMA

Wycieraczki przednie

Pierwszy krok to wymontowanie ramienia wycieraka. Na początku polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki, aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby, odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż pokrywy podokiennej. Najpierw wyjmujemy uszczelki gumowe oraz korytko rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody. Podważamy i wyjmujemy kapturki ochronne po czym odkręcamy znajdujące się pod nimi śruby. Wykręcamy dwie nakrętki plastikowe za pomocą klucza 24 i odłączamy pokrywę podokienną i wyjmujemy. Teraz możemy przejść do wymontowania mechanizmu wycieraczki co jest konieczne do demontażu silniczka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odłączamy przewód masowy od akumulatora i odblokowujemy za pomocą małego śrubokręta zaczepy na złączu elektrycznym i wyjmujemy wtyk złącza. Odkręcamy silnik razem z cięgłami i wyjmujemy na zewnątrz. Pamiętajmy o wcześniejszym zaznaczeniu położenia korby i cięgieł względem osi silnika. W tym momencie możemy wymontować silnik. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy silnik.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik to należy przed włożeniem go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym. Wyjmujemy wtyk elektryczny. Montujemy na oś silnika ramię korby i solidnie dokręcamy.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Wkładamy mechanizm wycieraczek i dokręcamy. Ostatni krok to zamontowanie ramion wycieraczek. Nasuwamy ramię wycieraczki na oś zwracając uwagę, żeby było w odpowiednim położeniu tak jak miało to miejsce przed demontażem. Zakładamy podkładkę i dokręcamy ostrożnie nakrętkę. Opuszczamy kapturek ochronny polewamy szybę wodą. Uruchamiamy wycieraczki i sprawdzamy poprawność działania. Testujemy nakrętki na każdym biegu. Na końcu dokręcamy nakrętkę mocującą ramię.

Wycieraczka tylna

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego. Następnie polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby i odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

Zobacz też: Jak często zmieniać pióra wycieraczek?

Otwieramy tylną maskę i odkręcamy 11 śrub mocujących wewnętrzne pokrycie bagażnika w tyle nadwozia. Do wykonania tej pracy będzie potrzebny klucz typu Torz T25. Teraz oddzielamy złącze elektryczne silnika i wykręcamy dwie śruby mocujące silnik ze wspornikiem. W tym momencie możemy go wyjąć na zewnątrz.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik, przed włożeniem należy go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym.

Dokręcamy silnik i montujemy ramię wycieraka. Zwracamy uwagę na to, żeby było ustawione zgodnie z wcześniej naniesionymi oznaczeniami. Polewamy szybę wodą i sprawdzamy działanie wycieraczki.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA