REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż silniczków wycieraczek

Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony silniczek wycieraczek uniemożliwia nam korzystanie z wycieraczek. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić silniczek wycieraczek w Oplu Astra F.

Uszkodzone wycieraczki to najgorsze co może nas spotkać podczas deszczowej podróży. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić uszkodzony silniczek przedniej i tylnej wycieraczki.

REKLAMA

REKLAMA

Wycieraczki przednie

Pierwszy krok to wymontowanie ramienia wycieraka. Na początku polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki, aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby, odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż pokrywy podokiennej. Najpierw wyjmujemy uszczelki gumowe oraz korytko rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody. Podważamy i wyjmujemy kapturki ochronne po czym odkręcamy znajdujące się pod nimi śruby. Wykręcamy dwie nakrętki plastikowe za pomocą klucza 24 i odłączamy pokrywę podokienną i wyjmujemy. Teraz możemy przejść do wymontowania mechanizmu wycieraczki co jest konieczne do demontażu silniczka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odłączamy przewód masowy od akumulatora i odblokowujemy za pomocą małego śrubokręta zaczepy na złączu elektrycznym i wyjmujemy wtyk złącza. Odkręcamy silnik razem z cięgłami i wyjmujemy na zewnątrz. Pamiętajmy o wcześniejszym zaznaczeniu położenia korby i cięgieł względem osi silnika. W tym momencie możemy wymontować silnik. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy silnik.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik to należy przed włożeniem go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym. Wyjmujemy wtyk elektryczny. Montujemy na oś silnika ramię korby i solidnie dokręcamy.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Wkładamy mechanizm wycieraczek i dokręcamy. Ostatni krok to zamontowanie ramion wycieraczek. Nasuwamy ramię wycieraczki na oś zwracając uwagę, żeby było w odpowiednim położeniu tak jak miało to miejsce przed demontażem. Zakładamy podkładkę i dokręcamy ostrożnie nakrętkę. Opuszczamy kapturek ochronny polewamy szybę wodą. Uruchamiamy wycieraczki i sprawdzamy poprawność działania. Testujemy nakrętki na każdym biegu. Na końcu dokręcamy nakrętkę mocującą ramię.

Wycieraczka tylna

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego. Następnie polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby i odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

Zobacz też: Jak często zmieniać pióra wycieraczek?

Otwieramy tylną maskę i odkręcamy 11 śrub mocujących wewnętrzne pokrycie bagażnika w tyle nadwozia. Do wykonania tej pracy będzie potrzebny klucz typu Torz T25. Teraz oddzielamy złącze elektryczne silnika i wykręcamy dwie śruby mocujące silnik ze wspornikiem. W tym momencie możemy go wyjąć na zewnątrz.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik, przed włożeniem należy go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym.

Dokręcamy silnik i montujemy ramię wycieraka. Zwracamy uwagę na to, żeby było ustawione zgodnie z wcześniej naniesionymi oznaczeniami. Polewamy szybę wodą i sprawdzamy działanie wycieraczki.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA