Renault Clio II: naprawa spryskiwaczy. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Główny objaw awarii spryskiwaczy to podawanie płynu na wszystkie dysze, pomimo włączenia spryskiwaczy przednich lub tylnego. Powodem takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj blokujący się tłoczek. Otwieramy maskę i po prawej stronie widać kratkę, a pod nią zbiornik, w nim pompkę. Zlewamy płyn ze zbiorniczka, unosimy jedną ręką plastik, a drugą obracamy w lewo i w prawo, ciągnąc jednocześnie za pompkę. Po wyjęciu, odpinamy przewody elektryczne i demontujemy dwa wężyki.
REKLAMA
Zobacz też: Jak usunąć kamień kotłowy z układu chłodzenia?
Za pomocą śrubokręta odłączamy element z dwiema białymi dyszami. Robimy to za pomocą płaskiego śrubokręta, rozkładamy daną cześć na pół. Zamocowana jest na zatrzaskach. Teraz za pomocą suwmiarki mierzymy średnicę otworu w białej części, wynosi ona 10mm. Mierzymy również głębokość tego otworu i dorabiamy element o takich wymiarach z kołka rozporowego. W tak przygotowany element wlewamy silikon na gorąco z obu stron.
Zobacz też: Jak wymienić płyn chłodniczy?
Czekamy, aż element przeschnie i go montujemy. Wsadzamy dysze i sprawdzamy poprawność działania. Jeśli dmuchamy w jedną, tulejka powinna się przesunąć w kierunku drugiej dyszy. Jeżeli tak się dzieje, składamy wszystko w odwrotnej kolejności, nalewamy płyn i włączamy przedni lub tylny spryskiwacz.
REKLAMA
REKLAMA