Czyszczenie przepustnicy – jak to zrobić w Renault Clio z silnikiem D4F?
REKLAMA
REKLAMA
Za pomocą klucza nasadowego 10mm z przedłużką i torxa 30 możemy zdemontować cały układ i dostać się do przepustnicy. Zaczynamy od zdemontowania obudowy filtra powietrza. Następnie rozpinamy przewód paliwowy, wtyczkę czujnika podciśnienia, wtyczkę cewki i przewód podciśnienia. Kluczem torx z przedłużką odkręcamy 4 śruby i 9 śrub kluczem 10mm mocujące kolektor z głowicą.
REKLAMA
Zobacz też: Jak wyczyścić przepustnice w Renault Kangoo 1.2 16v?
REKLAMA
Unosząc kolektor musimy wypiąć wiązkę przewodów sterowania przepustnicą, która znajduje się od strony filtra powietrza. Teraz rozpinamy dwie kości z serwomotoru przepustnicy i wyjmując najpierw zawleczki, wypinamy wtyczki wtryskiwaczy.Teraz możemy wyciągnąć kolektor, aby móc odkręcić Serwo-motor, który jest przykręcony czterema śrubami typu torx.
Czyszczenie przepustnicy w Renault Clio z silnikiem D4F powinno odbyć się najlepiej za pomocą małego i sztywnego pędzelka, maczanego często w benzynie. Przy tym zabiegu nie powinniśmy się nigdzie spieszyć i zrobić to bardzo dokładnie, usuwając cały osad. Przy okazji możemy jeszcze zrobić oględziny i sprawdzić, w jakim stanie jest uszczelka kolektora ssącego. Jeśli nosi jakieś ślady eksploatacji to ją również powinniśmy dokładnie wyczyścić benzyną. Teraz pozostaje tylko złożyć wszystko w odwrotnej kolejności i sprawdzić czy silnik pracuje tak, jak powinien.
Zobacz również: Jak wygląda prawidłowa obsługa silnika?
REKLAMA
REKLAMA