REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe centrum logistyczne Volkswagen Group Polska

Subskrybuj nas na Youtube
W Komornikach pod Poznaniem otwarto nowe centrum logistyczne Volkswagen Group Polska. Jest to centrum dystrybucyjne oryginalnych części i akcesoriów niemieckiego producenta samochodów.
W Komornikach pod Poznaniem otwarto nowe centrum logistyczne Volkswagen Group Polska. Jest to centrum dystrybucyjne oryginalnych części i akcesoriów niemieckiego producenta samochodów.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W Komornikach pod Poznaniem otwarto nowe centrum logistyczne Volkswagen Group Polska. Jest to centrum dystrybucyjne oryginalnych części i akcesoriów niemieckiego producenta samochodów.

Dokładnie rok i cztery miesiące temu,  podczas Targów Poznań Motor Show, zainaugurowano budowę Nowego Centrum Dystrybucyjnego Volkswagen Group Polska.

REKLAMA

Po zakończeniu intensywnych prac budowlanych, we wrześniu 2014 VGP rozpoczął wyposażanie centrum, a następnie w lutym 2015 przeprowadzkę części  zgromadzonych w dwóch wykorzystywanych do tej pory magazynach. W trakcie przeprowadzki przetransportowano prawie 65.000 materiałów o łącznej wadze 3500 ton oraz wykonano ponad 500 kursów na łączną odległość 40.000 kilometrów, co w przybliżeniu równa się obwodowi Ziemi na równiku. Była to największa operacja logistyczna w obszarze oryginalnych części i akcesoriów samochodowych w Polsce.

Zobacz też: Radom stanie się ważnym ośrodkiem rozwoju grupy Airbus

REKLAMA

Nowe Centrum Dystrybucyjne oryginalnych części i akcesoriów Volkswagen Group Polska znajduje się w pobliżu autostrady A2 i zapewnia świetne połączenia transportowe. Budynek został zaprojektowany i wyposażony z wykorzystaniem nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań mających na celu nie tylko wzrost wydajności procesów, ale również zapewnienie komfortu pracy pracownikom. Jest to jeden z najjaśniejszych obiektów tej klasy. Zwiększony dopływ światła naturalnego zapewniają przeszklenia stanowiące 4 procent powierzchni dachu oraz 13 procent powierzchni ścian. Zastosowanie zaawansowanych rozwiązań izolacyjnych pozwala na utrzymywanie temperatury wewnątrz obiektu na minimalnym poziomie 17 st. C. Kompleks spełnia najwyższe standardy techniczne, użytkowe, a także ekologiczne, czego potwierdzeniem jest uzyskanie prestiżowego certyfikatu BREEAM.

Nowe Centrum Dystrybucyjne to nie tylko inwestycja w sam budynek, to także inwestycja w nowy system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa w zakresie zaopatrzenia, magazynowania i sprzedaży. Uruchomieniu operacji logistycznych w nowej lokalizacji towarzyszy kolejne ogromne przedsięwzięcie jakim jest wdrożenie nowego systemu informatycznego ET2000, dedykowanego dla Grupy VW. Polska jest pierwszym krajem wdrażającym system z rozszerzonym modułem zarządzania gospodarką magazynową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Hispano-Suiza otworzyło w Polsce centrum logistyczne

Na uroczystość otwarcia przybyło ponad 100 zaproszonych gości. Wśród nich Wicewojewoda Wielkopolski Dorota Kinal, Starosta Poznański Jan Grabkowski, Wójt Gminy Komornik Jan Broda, Dziennikarze branży motoryzacyjnej, logistycznej oraz mediów lokalnych, Przedstawiciele Stacji Dealerskich, Partnerzy Serwisowi, Kluczowi Partnerzy Biznesowi oraz Przedstawiciele Grupy Volkswagen. Gościem szczególnym z ramienia Koncernu był Fred Kappler, Dyrektor Działu Oryginalnych Części i Serwisu Grupy VW. Gości przywitali Prezes VGP, Achim Schaible oraz Dyrektor Obsługi Posprzedażnej Grupy Stanislav Pekař.

Na uroczystość zaproszono również pracowników wszystkich działów Volkswagen Group Polska, dla których była to okazja do zwiedzenia obiektu i zapoznania się z jego funkcjonalnością oraz wspólnego świętowania tak ważnego dla firmy wydarzenia.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Group Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA