REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybór operatora logistycznego - na co zwrócić uwagę?

fot. Dachser
fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru operatora logistycznego, które będzie odpowiedzialny za dystrybucję na terenie Europy? Po czym poznać dobrą firmę logistyczną?

Proces zarządzania przedsiębiorstwem jest na tyle absorbujący, że wiele firm - tam gdzie jest to efektywne - korzysta z różnego rodzaju usług outsourcingu. Jedną z dziedzin, które są najczęściej wyprowadzane na zewnątrz firmy jest zarządzanie logistyczne. Nic dziwnego, bo operacje logistyczne są z jednej strony kosztowne, z drugiej wymagają doświadczonego zespołu i dużej uwagi.

REKLAMA

Nie dziwi rozkwit firm logistycznych, a na runku jest miejsce dla dużych międzynarodowych graczy o znanej na świecie renomie, jak i dla mniejszych, które działają od niedawna. Jedni i drudzy odpowiadają na potrzeby określonego typu przedsiębiorców. Jednak po czym poznać, że operator logistyczny, jest profesjonalny?

Wybór operatora logistycznego - sprawdź sieć logistyczną

W zależności od tego, czy potrzebujesz operatora logistycznego na terenie kraju, czy całej Europy oceniana sieć z oczywistych względów różne będą wymogi odnośnie sieci. Ale jednym z podstawowych wymogów dotyczących dobrej sieci jest jej odpowiednie położenie. Oddziały i punkty przeładunkowe powinny znajdować się w dogodnym położeniu względem infrastruktury transportowej, centrów handlowo-przemysłowych oraz biur handlowych i miejsc dostaw klientów. Bliskie położenie węzłów komunikacyjnych, autostrad, tras szybkiego ruchu czy bocznic kolejowych optymalizuje łańcuch dostaw oraz koszty transportu.

Wybór operatora logistycznego - system IT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Efektywna, dobrze działająca sieć powinna być przede wszystkim spójna. Zapewnić to może system informatyczny, umożliwiający sprawne zarządzanie całą siecią. Renomowani operatorzy logistyczni stosują wszędzie taki sam, autorski system IT do zarządzania transportem i logistyką magazynową. „Dzięki temu np. przesyłka nadana w Polsce będzie widniała pod jednym numerem w systemie w każdym kraju, w którym operator prowadzi działalność” – powiedział Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. Umożliwia to wysoki poziom kontroli oraz stałe monitorowanie transportu i procesów magazynowych.
Zastosowanie jednego systemu umożliwia optymalizację tras oraz wykorzystania floty. Pomaga zarówno w planowaniu, jak i realizacji zadań, a także w raportowaniu oraz analizie procesów logistycznych. Warto zwrócić uwagę na możliwość połączenia systemu operatora z systemem stosowanym w firmie.

Wybór operatora logistycznego - procedury

Z perspektywy klienta operatora logistycznego najważniejsze jest, aby przesyłki bezpiecznie i na czas dotarły do miejsca przeznaczenia. Gwarantują to procedury stosowane przez operatora oraz system komunikacji z klientem.
W renomowanych firmach komunikacja przebiega wyjątkowo sprawnie. „Przewóz w każdym kraju jest taki sam, ponieważ wszędzie mamy takie same procedury, procesy oraz strukturę organizacyjną. W przypadku jakichkolwiek problemów, pracownicy od razu reagują i szybko wyjaśniają ich przyczynę, a klient jest o tym natychmiast informowany” – wyjaśnił prezes Lichocik.

Wybór operatora logistycznego - najlepsze możliwe rozwiązania

Ważne, aby operator logistyczny, w oparciu o swoją sieć oraz możliwości, mógł zaproponować najbardziej optymalne i dopasowane rozwiązania, maksymalizujące wydajność i minimalizujące koszty. Jedno z nich to proponowane przez Dachser rozwiązanie oparte na magazynie centralnym. „Opiera się ono na optymalizacji kosztów magazynowych. Magazyn centralny, usytuowany geograficznie w sposób optymalny pod względem dystrybucji, obsługuje dostawy do odbiorców w regionie. Rozwiązanie to może obniżyć koszty logistyczne, zmniejszyć liczbę magazynów, administrację i zapasy, przy jednoczesnym utrzymaniu wymaganych przez odbiorców terminów dostaw oraz wysokiej jakości usług” – wyjaśnia prezes Dachser Polska.

Wybór operatora logistycznego - zaufanie

Obecnie we współpracy z partnerem biznesowym liczy się nie tylko jakość, cena i dopasowanie oferty, ale także wartości, jakie daną firmę charakteryzują. Istotne jest podejście nie tylko do klienta, ale także do własnych pracowników oraz otoczenia. Jeśli firma reprezentuje wysoki poziom kultury organizacyjnej, jest zaangażowana społecznie oraz dba o środowisko naturalne, można spodziewać się po niej odpowiedzialności oraz rzetelności. Przekazując część swojej działalności, przedsiębiorca musi mieć sporą dozę zaufania dla operatora. 

Źródło: Materiały prasowe Dachser Sp. z o.o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA