REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy

Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy © Tatiana Belova - Fotolia.com
Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy © Tatiana Belova - Fotolia.com
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Każdy zarządca floty zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z monitoringu floty. A co zrobić w przypadku, gdy auta służbowe są wykorzystywane również w celach prywatnych?

W przypadku monitoringu flot samochodowych oczekiwania wydają się sprzeczne. Z jednej strony fleet managerowie uważają je za doskonałe narzędzie, z drugiej skuteczny monitoring już z założenia nie budzi wśród pracowników pozytywnych skojarzeń. 

REKLAMA

Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy?

REKLAMA

Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała? Dla producentów aplikacji służącej do monitoringu pojazdów, odpowiedź była prosta. Po pierwsze, monitoring powinien działać tylko w godzinach pracy i nie wkraczać w pozazawodową sferę życia pracowników. Z tą niedogodnością spotykają się często pracownicy, którzy zgodnie z firmową polityką korzystają z aut służbowych również w celach prywatnych. Dzięki aplikacjom mobilnym można uporać się z tym problemem – z FlotisMobile korzystać można w uzgodnionych godzinach, np. tylko w czasie pracy i podróży służbowych.

Po drugie, korzyści powinny być obopólne. – Jest to możliwe, jeśli klasyczny system monitorowania zostanie wyposażony w szereg dodatkowych usług, przydatnych zarówno kierowcy, jak i jego nadzorcy – mówi Jakub Wesołowski z firmy Neptis S. A., producenta FlotisMobile. Do funkcji usprawniających podróż należy nawigacja online oraz asystent kierowcy, który na bieżąco informuje o sytuacji na drodze i utrudnieniach w ruchu. – Komunikator w naszym systemie opiera się na zgłoszeniach od wszystkich użytkowników systemu Yanosik. W każdej minucie do systemu wpływa kilkadziesiąt takich zgłoszeń, dzięki czemu możemy zarówno kierowcom flotowym, jak i niezawodowym dostarczać stale aktualnych, wiarygodnych danych – potwierdza Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik i FlotisMobile.

Aplikacja Yanosik

Aplikacja Yanosik zyskuje coraz większe zainteresowanie i już w zeszłym roku przekroczyła próg 1 000 000 pobrań, dołączając do grona nielicznych tak popularnych aplikacji w Polsce. Projekt ma charakter społecznościowy, co oznacza, że kierowcy sami wysyłają zgłoszenia i wzajemnie ostrzegają się o zdarzeniach drogowych. Powstaje samonapędzający się mechanizm: im większa społeczność, tym więcej zgłoszeń, tym bardziej są one aktualne i tym lepiej weryfikowane, dzięki czemu Yanosik zdobywa kolejnych zwolenników. Pułap 1 000 000 pobrań pozwala więc przewidywać dalszy rozwój aplikacji. – Jednym z jego kierunków jest właśnie wykorzystanie potencjału tak dużej społeczności w rozwiązaniach biznesowych. System monitoringu w zestawieniu z asystentem kierowcy oraz nawigacją zyskuje nowy wymiar. Stanowi obustronne wsparcie – właścicielom firm ułatwia zarządzanie zespołem, a samym kierowcom zapewnia wsparcie na drodze – dodaje Jakub Wesołowski. Podobną rolę mają pełnić coraz częściej wdrażane i rozwijane w systemach monitoringu funkcje CRM, usprawniające obieg informacji i czy delegowanie zadań. W takim ujęciu monitoring przestaje być niepożądanym narzędziem kontroli, stając się kanałem komunikacji pomiędzy kierowcą a dyspozytorem.

Źródło: Materiały prasowe Creandi.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA