REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Imponujący rozwój branży e-commerce

Imponujący rozwój branży e-commerce.
Imponujący rozwój branży e-commerce.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć w wielu obszarach Polska wciąż nadrabia zaległości do rozwiniętych krajów zachodnich, w kwestii wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennym życiu Polacy są w czołówce narodów europejskich. Dlatego branża e-commerce rozwija się u nas świetnie i ma przed sobą dobre perspektywy.

Prognozy dla branży e-commerce w Polsce

REKLAMA

Prognozy dla branży e-commerce na rok 2015 są bardzo optymistyczne. Aż 48% osób korzystających z usług sklepów internetowych planuje większe niż w zeszłym roku zakupy on-line - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Najchętniej kupowane produkty to: odzież, obuwie, artykuły do wyposażenia domu, sprzęt elektroniczny i komputerowy, książki oraz kosmetyki.

REKLAMA

Średnia kwota jaką internauci wydają co miesiąc na zakupy w sieci to 156 zł. 57% badanych deklaruje, że w tym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie dotyczy to jedynie żywności i biletów). Najwięcej osób preferuje dostawę towarów kurierem, na drugim miejscu jest obiór paczek w placówce pocztowej, a stosunkowo najmniejszą popularnością cieszy się osobisty odbiór przesyłek w punktach typu paczkomaty czy sklepy sieciowe. - Wyniki badań przeprowadzonych przez ARC pokazują, że Polacy polubili szybkość i wygodę, z jaką wiążą się zakupy on-line. Pozwala to przewidywać, że sprzedawcy i dostawcy, którzy będą potrafili sprostać rosnącym wymaganiom klientów, mogą liczyć na duże zyski w sektorze e-commerce - powiedział członek zarządu ARC Marek Lekki.

Zobacz też: Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich

Transakcje e-commerce wciąż budzą nieufność

Mimo że aż 48% osób kupujących w sklepach internetowych planuje w przyszłym roku zwiększyć budżet na wydatki on-line, to jednak wciąż powszechne są obawy związane z taką formą zakupów. Najwięcej wątpliwości dotyczy ewentualnej niezgodności produktu z zamówieniem, możliwości jego uszkodzenia w czasie transportu i prób oszustwa bądź wyłudzenia. Do zakupów w internecie część osób zniechęcają również wysokie koszty przesyłek lub brak pewności czy zamówiony towar dojdzie na czas. Najmniej osób obawia się bankructwa sklepu lub problemów związanych z płatnością przez internet.

Boże Narodzenie świętem e-commerce

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawych informacji na temat zwyczajów zakupowych polskich internautów dostarczają odpowiedzi dotyczące zadowolenia z zakupów zrobionych w sieci przed świętami Bożego Narodzenia. Aż 80% z nich udało się w ten sposób nabyć prezent pod choinkę. Najczęstszym sposobem płatności był przelew bankowy on-line, w drugiej kolejności kupujący decydowali się na usługi firm pośredniczących w płatnościach. Jedynie co piąta osoba wybierała płatność za pobraniem.

Zobacz też: Hamowanie-oszczędzanie: jak ograniczyć zużycie paliwa?

Ocena usług Poczty Polskiej

Najczęściej wymienianą firmą dostarczającą w grudniu przesyłkę była Poczta Polska (45%), co druga osoba korzystająca z jej usług wybierała paczkę pocztową jako sposób dostawy. Jednocześnie aż 87% klientów było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z usług Poczty Polskiej. - Cieszę się z wyników badań zadowolenia klientów z usług Poczty Polskiej. Zakupy on-line przed świętami, to czas, kiedy Poczta dostarcza rekordową ilość paczek. W ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12.2014) wskaźnik Świątecznego Barometru Poczty Polskiej osiągnął poziom 190,86% przeciętnej liczby paczek z 2014 r. - powiedział Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Nowe przepisy chronią klientów sklepów internetowych

REKLAMA

25 grudnia 2014 r. wydłużeniu z 10 do 14 dni uległ ustawowy termin zwrotu towarów zakupionych przez internet. Badanie pokazało, że tylko 57% kupujących on-line zna swoje prawa dotyczące możliwości odstąpienia od umowy. Reszta błędnie podawała terminy zwrotu takie jak: 7, 10 i 30 dni. 14% ankietowanych przyznało się, że nie mają wiedzy na ten temat. Bezpośrednio po świętach informacja o przysługującym kupującemu terminie zwrotu przydała się tylko 5% osób. Właśnie taki odsetek prezentów okazał się nietrafiony i wrócił do sklepów internetowych.

W odpowiedzi na nowe obowiązki, jakie postawiła przed przedsiębiorcami e-commerce zmiana ustawy o ochronie praw konsumenta, powstała nowa usługa eZwroty Poczty Polskiej. Ułatwia ona właścicielom sklepów kontrolę nad procesem zwrotów, pozwala obniżyć koszt samych przesyłek oraz gwarantuje bezpieczeństwo i terminowość doręczenia. eZwroty to również wygodne rozwiązanie dla klientów. Mogą oni skorzystać z formularza, który znajduje się na stronie www.ezwroty.poczta-polska.pl i zgłosić zwrot do każdego sklepu, nawet takiego który jeszcze nie współpracuje z Pocztą a potem nadać przesyłkę w ponad siedmiu tysiącach placówek Poczty Polskiej.

Zobacz też: Na czym zarabia BlaBlaCar?

Informacje o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone w dniach 23-26 stycznia 2015 metodą CAWI (samodzielnie wypełniana ankieta internetowa). Wzięła w nim udział reprezentatywna, licząca 501 osób, grupa dorosłych Polaków, którzy w okresie przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia kupili produkt przez internet. Celem badania było określenie zadowolenia z dostawy zakupów on-line zrobionych przed Świętami Bożego Narodzenia oraz poznanie planów konsumentów w zakresie zakupów w sklepach e-commerce w 2015 r.

Źródło: Materiały prasowe Poczty Polskiej S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA