REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich. Komputer będzie dobierał do realizacji usługi kuriera, który znajduje się najbliżej miejsca nadania paczki. Wykorzysta przy tym technologię GPS.

Technologie związane z namierzaniem przy użyciu systemów satelitarnych przeżywają rozkwit. Jeśli dodać do tego rozwijający się rynek lokalizacji opartej chociażby o Bluetooth, to powstaje obraz świata, w którym dotarcie do celu czy określenie pozycji wybranej osoby/przedmiotu nie stanowi większego problemu. Dziwnym trafem nie dotyczy to przesyłek, których tysiące każdego dnia trafiają do firm kurierskich.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej

Planowanie odbioru przesyłek

Z punktu widzenia adresata przesyłki informacja o tym, gdzie się ona znajduje, ma kluczowe znaczenie. Jest z nią bowiem bezpośrednio związany termin dostawy, przy czym istotna jest nie tylko data, ale konkretna godzina, o której towar trafi do zamawiającego. Wiedza ta pozwala tak uporządkowywać sobie dzień, aby odbiór nie stanowił problemu. Teoretycznie z pomocą przychodzą aplikacje mobilne takie jak: Gdzie jest moja paczka, KurJerzy, Pakete czy natywne aplikacje firm kurierskich. Ich działanie jest proste. Po pobraniu wystarczy wpisanie lub skopiowanie numerów listów przewozowych, dzięki czemu otrzymuje się powiadomienia o lokalizacji przesyłek. Pozycja pobierana jest w momencie zeskanowania paczki w sortowni bądź w momencie wydania dla kuriera. I ta właśnie informacja jest języczkiem u wagi obecnie dostępnych rozwiązań.

Dane dotyczące lokalizacji przesyłki są bowiem – delikatnie mówiąc – zgrubne. Jaką bowiem wartość ma dla adresata informacja, że paczka trafiła w ręce kuriera, skoro i tak nie wiadomo, kiedy ten zjawi się w miejscu odbioru? Nawet kontakt telefoniczny z osobą rozwożącą przesyłki nie jest równoznaczny z ustaleniem godziny jego stawienia się pod wskazany adres. Wystarczy, że na przeszkodzie staną mu korki czy pojawi się problem z inną przesyłką, a kurier nie dotrze na czas. Co więcej – adresat też ma prawo do zmiany swoich planów, co skutkować może kłopotami z odbiorem towaru.

REKLAMA

Co prawda pojawiają się udoskonalone systemy, które oferują możliwość zmiany dostarczenia przesyłki nawet w ostatniej chwili, np UPS My Choice, ale nadal nie są powszechne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co grozi za jazdę nieodśnieżonym samochodem?

Monitoring przesyłek dla wybranych

Więcej szczęścia od klientów indywidualnych mają firmy logistyczne i nadawcy wartościowych aktywów. „Coraz częściej otrzymują oni możliwość skorzystania z systemu lokalizacji opartego o nadajnik GPS umieszczany w przesyłce i sprzężony z platformą lokalizacyjną. Posługując się stosowną aplikacji mogą np. zaplanować przełożenie odbioru czy otrzymać informację o opóźnieniu w dostawie” – mówi Mateusz Gniewek, Brand Manager w firmie GPS Guardian. Jest szansa, że podobne rozwiązanie trafi w ręce przeciętnego Kowalskiego.

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich

Trwają prace nad systemem, który z jednej strony zapewni wygodę odbiorcom, a z drugiej ułatwi życie wysyłającym przesyłki i pracę firmom kurierskim. Będzie on dobierać kuriera znajdującego się najbliżej miejsca nadania paczki na podstawie jego lokalizacji GPS. Adresat otrzyma możliwość otrzymywania informacji o stanie przesyłki (w tym miejscu jej znajdowania się) dzięki wiadomościom ze statusami, a nawet zdjęciami. W razie kłopotów z dostarczeniem przesyłki, wynikających np. z nieprzewidzianych korków, klient zostanie powiadomiony o szacowanym opóźnieniu. Co ważne – odbiorca będzie znał dokładną godzinę dostawy i otrzyma możliwość jej modyfikacji. Odbiór towaru będzie wymagał jedynie zbliżenia smartfonów – dzięki technologii NFC dane adresata wraz z informacjami o paczce zostaną przekazane do systemu. Składanie reklamacji także zostanie ułatwione i polegać ma na wykonaniu zdjęcia przesyłki/produktu i wysłaniu odpowiedniego zgłodzenia za pośrednictwem aplikacji.

Z punktu widzenia firmy kurierskiej system znacząco ułatwi zarządzanie środkami mobilnymi. W jaki sposób? Znając pozycję poszczególnych pracowników i pojazdów będzie przydzielał zlecenia w taki sposób, aby nie zaburzyć im pozostałych tras, co zmniejszy koszty podjęcia przesyłki. W magazynie pomoże z kolei w sortowaniu, ważeniu i wycenie paczek, uwzględniając ewentualne awarie, powierzchnię przewozową oraz terminy doręczeń. W ramach dostawy system skalkuluje opóźnienia i zdecyduje, czy dany kierowca ma poczekać na odbiór, czy też jest to nieopłacalne i lepiej wskazać innego.

Zobacz też: VAT- stawka 0% dla usługi dopełnienia formalności celnych związanych z eksportem towarów

„Duża dostępność informacji o procesie dostarczania przesyłek dla klientów działa również na korzyść samych firm kurierskich. Wiedza ta daje klientowi możliwość reakcji. Rozwój pójdzie w stronę rozwiązań ułatwiających komunikację klienta z kurierem i to z pominięciem pracowników tejże firmy” – wyjaśnia Krzysztof Kędzierski, Prezes Zarządu i właściciel spółki Amur.

W skrócie: ma być szybciej, precyzyjniej, taniej i mniej nerwowo. Dla wszystkich.

Autorem materiału jest niezależny ekspert Maciej Pobocha, Lokalizacja,info

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA