REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich. Komputer będzie dobierał do realizacji usługi kuriera, który znajduje się najbliżej miejsca nadania paczki. Wykorzysta przy tym technologię GPS.

Technologie związane z namierzaniem przy użyciu systemów satelitarnych przeżywają rozkwit. Jeśli dodać do tego rozwijający się rynek lokalizacji opartej chociażby o Bluetooth, to powstaje obraz świata, w którym dotarcie do celu czy określenie pozycji wybranej osoby/przedmiotu nie stanowi większego problemu. Dziwnym trafem nie dotyczy to przesyłek, których tysiące każdego dnia trafiają do firm kurierskich.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej

Planowanie odbioru przesyłek

Z punktu widzenia adresata przesyłki informacja o tym, gdzie się ona znajduje, ma kluczowe znaczenie. Jest z nią bowiem bezpośrednio związany termin dostawy, przy czym istotna jest nie tylko data, ale konkretna godzina, o której towar trafi do zamawiającego. Wiedza ta pozwala tak uporządkowywać sobie dzień, aby odbiór nie stanowił problemu. Teoretycznie z pomocą przychodzą aplikacje mobilne takie jak: Gdzie jest moja paczka, KurJerzy, Pakete czy natywne aplikacje firm kurierskich. Ich działanie jest proste. Po pobraniu wystarczy wpisanie lub skopiowanie numerów listów przewozowych, dzięki czemu otrzymuje się powiadomienia o lokalizacji przesyłek. Pozycja pobierana jest w momencie zeskanowania paczki w sortowni bądź w momencie wydania dla kuriera. I ta właśnie informacja jest języczkiem u wagi obecnie dostępnych rozwiązań.

Dane dotyczące lokalizacji przesyłki są bowiem – delikatnie mówiąc – zgrubne. Jaką bowiem wartość ma dla adresata informacja, że paczka trafiła w ręce kuriera, skoro i tak nie wiadomo, kiedy ten zjawi się w miejscu odbioru? Nawet kontakt telefoniczny z osobą rozwożącą przesyłki nie jest równoznaczny z ustaleniem godziny jego stawienia się pod wskazany adres. Wystarczy, że na przeszkodzie staną mu korki czy pojawi się problem z inną przesyłką, a kurier nie dotrze na czas. Co więcej – adresat też ma prawo do zmiany swoich planów, co skutkować może kłopotami z odbiorem towaru.

REKLAMA

Co prawda pojawiają się udoskonalone systemy, które oferują możliwość zmiany dostarczenia przesyłki nawet w ostatniej chwili, np UPS My Choice, ale nadal nie są powszechne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co grozi za jazdę nieodśnieżonym samochodem?

Monitoring przesyłek dla wybranych

Więcej szczęścia od klientów indywidualnych mają firmy logistyczne i nadawcy wartościowych aktywów. „Coraz częściej otrzymują oni możliwość skorzystania z systemu lokalizacji opartego o nadajnik GPS umieszczany w przesyłce i sprzężony z platformą lokalizacyjną. Posługując się stosowną aplikacji mogą np. zaplanować przełożenie odbioru czy otrzymać informację o opóźnieniu w dostawie” – mówi Mateusz Gniewek, Brand Manager w firmie GPS Guardian. Jest szansa, że podobne rozwiązanie trafi w ręce przeciętnego Kowalskiego.

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich

Trwają prace nad systemem, który z jednej strony zapewni wygodę odbiorcom, a z drugiej ułatwi życie wysyłającym przesyłki i pracę firmom kurierskim. Będzie on dobierać kuriera znajdującego się najbliżej miejsca nadania paczki na podstawie jego lokalizacji GPS. Adresat otrzyma możliwość otrzymywania informacji o stanie przesyłki (w tym miejscu jej znajdowania się) dzięki wiadomościom ze statusami, a nawet zdjęciami. W razie kłopotów z dostarczeniem przesyłki, wynikających np. z nieprzewidzianych korków, klient zostanie powiadomiony o szacowanym opóźnieniu. Co ważne – odbiorca będzie znał dokładną godzinę dostawy i otrzyma możliwość jej modyfikacji. Odbiór towaru będzie wymagał jedynie zbliżenia smartfonów – dzięki technologii NFC dane adresata wraz z informacjami o paczce zostaną przekazane do systemu. Składanie reklamacji także zostanie ułatwione i polegać ma na wykonaniu zdjęcia przesyłki/produktu i wysłaniu odpowiedniego zgłodzenia za pośrednictwem aplikacji.

Z punktu widzenia firmy kurierskiej system znacząco ułatwi zarządzanie środkami mobilnymi. W jaki sposób? Znając pozycję poszczególnych pracowników i pojazdów będzie przydzielał zlecenia w taki sposób, aby nie zaburzyć im pozostałych tras, co zmniejszy koszty podjęcia przesyłki. W magazynie pomoże z kolei w sortowaniu, ważeniu i wycenie paczek, uwzględniając ewentualne awarie, powierzchnię przewozową oraz terminy doręczeń. W ramach dostawy system skalkuluje opóźnienia i zdecyduje, czy dany kierowca ma poczekać na odbiór, czy też jest to nieopłacalne i lepiej wskazać innego.

Zobacz też: VAT- stawka 0% dla usługi dopełnienia formalności celnych związanych z eksportem towarów

„Duża dostępność informacji o procesie dostarczania przesyłek dla klientów działa również na korzyść samych firm kurierskich. Wiedza ta daje klientowi możliwość reakcji. Rozwój pójdzie w stronę rozwiązań ułatwiających komunikację klienta z kurierem i to z pominięciem pracowników tejże firmy” – wyjaśnia Krzysztof Kędzierski, Prezes Zarządu i właściciel spółki Amur.

W skrócie: ma być szybciej, precyzyjniej, taniej i mniej nerwowo. Dla wszystkich.

Autorem materiału jest niezależny ekspert Maciej Pobocha, Lokalizacja,info

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

REKLAMA

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA