REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf Variant napędzany wodorem

Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

VW Golf kombi napędzany przez wodór? To już nie science fiction, a projekt który poddawany jest wnikliwym testom. Jaka są zalety auta na wodór? Kiedy tego typu Golf może pojawić się w sprzedaży?

Golf na wodór

Golf Variant HyMotion to nowoczesny samochód napędzany ogniwem paliwowym, w którym wodór i tlen łączą się w czystą wodę. Przy tym „zimnym” spalaniu uwalnia się energia, która w przypadku Golfa HyMotion jest energią napędową dla bezemisyjnego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Napędzany na przednią oś Golf Variant HyMotion przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Wodór zmagazynowany jest bezpiecznie w czterech zbiornikach z włókna węglowego, umieszczonych pod podłogą. Pozwalają one na przejechanie 500 kilometrów. Tankowanie do pełna tego studyjnego auta trwa tylko trzy minuty. Golf HyMotion został zaprezentowany po raz pierwszy w listopadzie podczas Los Angeles Autoshow.

VW Golf: moc silnika zasilanego wodorem

Studyjny model posiada wysokonapięciową baterię litowo-jonową, służącą do magazynowania energii kinetycznej odzyskanej przy hamowaniu (poprzez rekuperację), wspierania fazy uruchamiania ogniwa paliwowego oraz poprawienia dynamiki przy maksymalnym przyspieszaniu. Ogniwo paliwowe i bateria napędzają silnik elektryczny zaadaptowany z e-Golfa. Główne podzespoły napędowe Golfa Varianta HyMotion zostały opracowane przez dział badań koncernu w Niemczech. System ogniw paliwowych, zaprojektowany w centrum technologii napędów elektrycznych Volkswagena, rozwija moc 100 kW.

REKLAMA

Podstawę konstrukcyjną dla tego nowoczesnego pojazdu tworzy opracowana przez Volkswagena i stosowana w wielu markach koncernu modularna platforma podłogowa (MQB). Aktualny Golf hatchback i nowy Golf Variant dzięki MQB stały się pierwszą serią samochodów na świecie, w której mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje napędów. Już dzisiaj oferowany jest Golf z silnikiem benzynowym (TSI), wysokoprężnym (TDI), napędem na gaz ziemny (TGI), elektrycznym (e-Golf) i hybrydowym plug-in (Golf GTE). Żaden inny samochód nie oferuje takiej różnorodności napędów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golfem Variantem HyMotion Volkswagen pokazuje, że jest w stanie zastosować na bazie MQB także ogniwo paliwowe, gdy tylko zakończone zostaną prace rozwojowe i rozwiązania cenowe będą akceptowalne dla kupujących. Przed wprowadzeniem na rynek konieczna jest także rozwinięta infrastruktura, czyli nie tylko sieć stacji tankujących wodór, lecz także sama produkcja wodoru. Bowiem wodór jako energia napędowa ma sens tylko wtedy, gdy energia pierwotna potrzebna do jego uzyskania będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych.

Inaczej niż wielu konkurentów Volkswagen stosuje zasadę, aby także napędy alternatywne mogły być realizowane na bazie samochodów wielkoseryjnych. Tak jak napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym e-Golf lub Golf GTE z napędem hybrydowym plug-in, także przyszłe napędy wodorowe powinny być wbudowane w przystosowany do codziennej eksploatacji, perfekcyjnie przemyślany i interesujący cenowo model seryjny. Biorąc to pod uwagę, na bazie amerykańskiego Passata zbudowanych zostało wiele samochodów służących do badań, w których zastosowano te same podzespoły napędowe, jak w Golfie Variancie HyMotion. Flota Passatów HyMotion jest obecnie testowana na drogach Kalifornii.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen
Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA