REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf Variant napędzany wodorem

Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

VW Golf kombi napędzany przez wodór? To już nie science fiction, a projekt który poddawany jest wnikliwym testom. Jaka są zalety auta na wodór? Kiedy tego typu Golf może pojawić się w sprzedaży?

Golf na wodór

Golf Variant HyMotion to nowoczesny samochód napędzany ogniwem paliwowym, w którym wodór i tlen łączą się w czystą wodę. Przy tym „zimnym” spalaniu uwalnia się energia, która w przypadku Golfa HyMotion jest energią napędową dla bezemisyjnego silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Napędzany na przednią oś Golf Variant HyMotion przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Wodór zmagazynowany jest bezpiecznie w czterech zbiornikach z włókna węglowego, umieszczonych pod podłogą. Pozwalają one na przejechanie 500 kilometrów. Tankowanie do pełna tego studyjnego auta trwa tylko trzy minuty. Golf HyMotion został zaprezentowany po raz pierwszy w listopadzie podczas Los Angeles Autoshow.

VW Golf: moc silnika zasilanego wodorem

Studyjny model posiada wysokonapięciową baterię litowo-jonową, służącą do magazynowania energii kinetycznej odzyskanej przy hamowaniu (poprzez rekuperację), wspierania fazy uruchamiania ogniwa paliwowego oraz poprawienia dynamiki przy maksymalnym przyspieszaniu. Ogniwo paliwowe i bateria napędzają silnik elektryczny zaadaptowany z e-Golfa. Główne podzespoły napędowe Golfa Varianta HyMotion zostały opracowane przez dział badań koncernu w Niemczech. System ogniw paliwowych, zaprojektowany w centrum technologii napędów elektrycznych Volkswagena, rozwija moc 100 kW.

REKLAMA

Podstawę konstrukcyjną dla tego nowoczesnego pojazdu tworzy opracowana przez Volkswagena i stosowana w wielu markach koncernu modularna platforma podłogowa (MQB). Aktualny Golf hatchback i nowy Golf Variant dzięki MQB stały się pierwszą serią samochodów na świecie, w której mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje napędów. Już dzisiaj oferowany jest Golf z silnikiem benzynowym (TSI), wysokoprężnym (TDI), napędem na gaz ziemny (TGI), elektrycznym (e-Golf) i hybrydowym plug-in (Golf GTE). Żaden inny samochód nie oferuje takiej różnorodności napędów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golfem Variantem HyMotion Volkswagen pokazuje, że jest w stanie zastosować na bazie MQB także ogniwo paliwowe, gdy tylko zakończone zostaną prace rozwojowe i rozwiązania cenowe będą akceptowalne dla kupujących. Przed wprowadzeniem na rynek konieczna jest także rozwinięta infrastruktura, czyli nie tylko sieć stacji tankujących wodór, lecz także sama produkcja wodoru. Bowiem wodór jako energia napędowa ma sens tylko wtedy, gdy energia pierwotna potrzebna do jego uzyskania będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych.

Inaczej niż wielu konkurentów Volkswagen stosuje zasadę, aby także napędy alternatywne mogły być realizowane na bazie samochodów wielkoseryjnych. Tak jak napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym e-Golf lub Golf GTE z napędem hybrydowym plug-in, także przyszłe napędy wodorowe powinny być wbudowane w przystosowany do codziennej eksploatacji, perfekcyjnie przemyślany i interesujący cenowo model seryjny. Biorąc to pod uwagę, na bazie amerykańskiego Passata zbudowanych zostało wiele samochodów służących do badań, w których zastosowano te same podzespoły napędowe, jak w Golfie Variancie HyMotion. Flota Passatów HyMotion jest obecnie testowana na drogach Kalifornii.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen
Volkswagen Golf HyMotion
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA