REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę, by przesyłka dotarła przed świętami?

Subskrybuj nas na Youtube
Na co zwrócić uwagę, by przesyłka dotarła przed świętami?
Na co zwrócić uwagę, by przesyłka dotarła przed świętami?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Coraz popularniejsze staje się kupowanie prezentów świątecznych przez internet. Jednak w okresie przedświątecznym panuje tak duży ruch w e-handlu, że zachodzi ryzyko opóźnień w doręczeniach. Na co zwrócić uwagę, by być pewnym, że zamówiony prezent znajdzie się w wigilię pod choinką?

Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej tradycyjnych sklepów otwiera swoje wirtualne placówki lub przenosi się z ofertą do sieci. Przyczynia się to do wzrostu konkurencji i spadku cen. Nic dziwnego, że ten kanał zakupowy jest coraz częściej wybierany przez Polaków. Zgodnie z prognozami ekspertów wartość internetowej sprzedaży detalicznej wzrośnie w tym roku co najmniej o 15% r/r. Powiązanie e-handlu z rynkiem kurierskim przekłada się także na dynamiczny wzrost liczby doręczeń przesyłek, który szczególnie w okresie przedświątecznym rośnie średnio o kilkadziesiąt procent.

REKLAMA

Firmy kurierskie muszą się przygotować do wzmożonej aktywności

To, czy przesyłka zostanie doręczona terminowo zależy przede wszystkim od dobrej organizacji i przygotowania operacyjnego firmy kurierskiej. Bardzo często przekłada się, to na zatrudnianie dodatkowych kurierów i magazynierów. Firma DPD na przestrzeni lat zmodernizowała i rozbudowała kilkadziesiąt lokalnych oddziałów, co niewątpliwie wpłynęło na poprawę jakości świadczonych usług. Oddana dwa lata temu do użytku Centralna Sortownia w Strykowie pozwala na sortowanie nawet 35 tys. paczek na godzinę, co znacząco usprawnia obsługę klientów w całej Polsce. Do szczytu paczkowego przygotowuje się również firma Siódemka z grupy DPD Polska. Oprócz zatrudniania nowych pracowników, wzmacniana jest także sieć logistyczna poprzez otwieranie dodatkowych sortowni regionalnych co znacząco usprawnia proces doręczania paczek do odbiorców. 
- Siódemka dysponuje także siecią 1300 Service Pointów, w których samodzielnie możemy nadać przesyłkę. Placówki Siódemka Service Point zlokalizowane są w znanych i łatwo dostępnych miejscach większych miast i mniejszych miejscowości na terenie całej Polski. Na miejscu możemy zapakować,opłacić i nadać przesyłkę, a formalności ograniczone są do minimum – mówi Łukasz Zembowicz, członek zarządu ds. sprzedaży Siódemka S.A., Grupa DPD Polska.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Na co zwrócić uwagę, by przesyłka dotarła przed świętami?

REKLAMA

Jednak nawet najnowocześniejsze technologie i sprawdzone procesy mogą nie wystarczyć, gdy mamy do czynienia ze zdarzeniami losowymi. Ciężkie warunki pogodowe związane z opadami śniegu, powodują utrudnienia w ruchu kołowym, na którym oparty jest transport przesyłek kurierskich. Dużo zależy od tego, czy towar został zamówiony odpowiednio wcześnie, czy pola zawierające adres zostały wypełnione bezbłędnie i czytelnie oraz czy paczka została prawidłowo zapakowana. Poniżej prezentujemy kilka prostych porad, które zapewnią sprawną i czasową realizację usługi: 

1. Należy zadbać o wpisanie prawidłowego adresu odbiorcy.
2. Paczki standardowo doręczane są w ciągu dnia, dlatego warto pomyśleć o zamówieniu jej do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia.
3. Warto sprawdzić, czy zamawiany towar jest dostępny „w magazynie” e-sklepu. Jego brak z pewnością wydłuży cały proces doręczania prezentu.
4. Prezenty należy zamawiać odpowiednio wcześniej. Najlepiej 2 tygodnie, a najpóźniej 5 dni roboczych przed Wigilią. Na doręczanie paczek mają wpływ także czynniki losowe, w tym m.in. warunki atmosferyczne.
5. Status przesyłki można monitorować samemu w aplikacji on-line. Jeśli sklep internetowy korzysta np. z usługi Predict, odbiorca może otrzymać powiadomienie o planowanym doręczeniu także smsem lub w wiadomości e-mail. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

- Naszym klientom oferujemy także usługi dodatkowe, które usprawniają proces doręczania przesyłek. Jako przykład podam usługę Predict, która pozwala na zdefiniowanie 2-godzinnego przedziału czasowego, w którym paczka ma zostać doręczona. Dodatkowym wsparciem jest wyspecjalizowane Contact Center oraz liczne kanały umożliwiające szybkie złożenie zlecenia takie jak: e-mail, strona www, czy chat z konsultantem DPD Polska. Naszym zdaniem sprawna komunikacja i wcześniejsze planowanie pozwalają uniknąć przykrych niespodzianek w procesie doręczenia przesyłek – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki. Zastosowanie się do nich zwiększy prawdopodobieństwo, że przesyłki dotrą na czas i we właściwe miejsce, bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.

Źródło: Materiały prasowe DPD Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA