REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja i liberalizacja rynku pocztowego zmniejszą ilość przesyłek konwencjonalnych

Subskrybuj nas na Youtube
Andreas Dragosits
Andreas Dragosits
Media

REKLAMA

REKLAMA

Krótka rozmowa na temat cyfryzacji w rynku usług pocztowych z Andreasem Dragositsem zajmującym stanowisko senior vice president w Austrian Post

Jaki wpływ będzie miała postępująca cyfryzacja na rynek usług pocztowych i czy wpłynie na proces liberalizacji rynku pocztowego?

REKLAMA

- Spodziewamy się, że rozwój cyfryzacji w ciągu następnych kilku lat będzie postępować a wraz z nią będa zmniejszać się ilości przesyłanych listów. W Austrii rocznie jest to od trzech do pięciu procent. Ale z drugiej strony, ten trend daje operatorowi pocztowemu możliwość osiągania zysków. Przykładem może być Scanpoint spółka ze 100 proc. udziałem Austrian Post, która wyspecjalizowała się między innymi w dygitalizacji poczty przychodzącej i to z dużym sukcesem. W Austrii coraz więcej firm skłania się do digitalizacji poczty przychodzącej , np. firma ubezpieczeniowa UNIQA, która już dzisiaj nie otrzymuje żadnych listów w formie papierowej. W każdym razie- zarówno cyfryzacja jak i liberalizacja prowadzą do zmniejszenia ilości przesyłek u operatorów pocztowych. Jednakże, należy szukać nowych rozwiązań. I tylko poprzez innowacyjne oferty lub rozwiązania będzie można z powodzeniem zdobywać zaufanie klienta w nowych otoczeniu jakie sprawi nam cyfryzacja.

Jakie zmiany wymusi cyfryzacja na operatorach rynku KEP?

- Można przyglądać się i przyjąć tylko do wiadomości te zmiany, a nie robić nic w zakresie zmian w usługach. Albo można, tak jak robi to Poczta Austriacka, włączyć się w ten proces i zająć się dostawami cyfrowymi. W tej dziedzinie stawiamy sobie za cel być na pierwszym miejscu.
Operatorzy pocztowi będą musieli zaoferować klientowi dwojakiego rodzaju dostawy poczty czyli fizyczną dostawę albo cyfrową. Takie są jednoznaczne oczekiwania klientów, co zostało potwierdzone w przeprowadzonych przez nas sondażach i dotyczy to zarówno klientów indywidualnych jak i klientów z sektora MŚP.

Z jakimi potrzebami rynku będą musieli się liczyć operatorzy w ciągu najbliższych kilku lat?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Tak jak zawsze, najważniejszy będzie wyważony stosunek jakości do ceny. Jednak coraz ważniejsze jest zwiększanie orientacji na klienta oraz wprowadzanie rozwiązań on-line oraz rozwiązań samoobsługowych. Klient i jego wymagania muszą stać na pierwszym miejscu we wszystkich działaniach operatora. Ponieważ klient coraz rzadziej ma czas na odwiedzanie oddziału pocztowego, trzeba będzie dać mu alternatywne rozwiązanie. Operator pocztowy powinien zaoferować rozwiązania online, które dostępne są o każdej porze i można z nich korzystać w wygodny sposób w domu. Przyszłością są samoobsługowe strefy w oddziałach pocztowych, dostępne do dyspozycji klienta przez 24 h na dobę.

Opracowała: Beata Trochymiak

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA