REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja i liberalizacja rynku pocztowego zmniejszą ilość przesyłek konwencjonalnych

Andreas Dragosits
Andreas Dragosits
Media

REKLAMA

REKLAMA

Krótka rozmowa na temat cyfryzacji w rynku usług pocztowych z Andreasem Dragositsem zajmującym stanowisko senior vice president w Austrian Post

Jaki wpływ będzie miała postępująca cyfryzacja na rynek usług pocztowych i czy wpłynie na proces liberalizacji rynku pocztowego?

REKLAMA

- Spodziewamy się, że rozwój cyfryzacji w ciągu następnych kilku lat będzie postępować a wraz z nią będa zmniejszać się ilości przesyłanych listów. W Austrii rocznie jest to od trzech do pięciu procent. Ale z drugiej strony, ten trend daje operatorowi pocztowemu możliwość osiągania zysków. Przykładem może być Scanpoint spółka ze 100 proc. udziałem Austrian Post, która wyspecjalizowała się między innymi w dygitalizacji poczty przychodzącej i to z dużym sukcesem. W Austrii coraz więcej firm skłania się do digitalizacji poczty przychodzącej , np. firma ubezpieczeniowa UNIQA, która już dzisiaj nie otrzymuje żadnych listów w formie papierowej. W każdym razie- zarówno cyfryzacja jak i liberalizacja prowadzą do zmniejszenia ilości przesyłek u operatorów pocztowych. Jednakże, należy szukać nowych rozwiązań. I tylko poprzez innowacyjne oferty lub rozwiązania będzie można z powodzeniem zdobywać zaufanie klienta w nowych otoczeniu jakie sprawi nam cyfryzacja.

Jakie zmiany wymusi cyfryzacja na operatorach rynku KEP?

- Można przyglądać się i przyjąć tylko do wiadomości te zmiany, a nie robić nic w zakresie zmian w usługach. Albo można, tak jak robi to Poczta Austriacka, włączyć się w ten proces i zająć się dostawami cyfrowymi. W tej dziedzinie stawiamy sobie za cel być na pierwszym miejscu.
Operatorzy pocztowi będą musieli zaoferować klientowi dwojakiego rodzaju dostawy poczty czyli fizyczną dostawę albo cyfrową. Takie są jednoznaczne oczekiwania klientów, co zostało potwierdzone w przeprowadzonych przez nas sondażach i dotyczy to zarówno klientów indywidualnych jak i klientów z sektora MŚP.

Z jakimi potrzebami rynku będą musieli się liczyć operatorzy w ciągu najbliższych kilku lat?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Tak jak zawsze, najważniejszy będzie wyważony stosunek jakości do ceny. Jednak coraz ważniejsze jest zwiększanie orientacji na klienta oraz wprowadzanie rozwiązań on-line oraz rozwiązań samoobsługowych. Klient i jego wymagania muszą stać na pierwszym miejscu we wszystkich działaniach operatora. Ponieważ klient coraz rzadziej ma czas na odwiedzanie oddziału pocztowego, trzeba będzie dać mu alternatywne rozwiązanie. Operator pocztowy powinien zaoferować rozwiązania online, które dostępne są o każdej porze i można z nich korzystać w wygodny sposób w domu. Przyszłością są samoobsługowe strefy w oddziałach pocztowych, dostępne do dyspozycji klienta przez 24 h na dobę.

Opracowała: Beata Trochymiak

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA