E-commerce napędza rynek paczkowy
REKLAMA
REKLAMA
Wyniki przed świętami
REKLAMA
W okresie przedświątecznym najwięcej klientów skorzystało z usługi Paczki Pocztowej. Takich przesyłek było ponad 4 miliony. Na drugim miejscu jest Pocztex, czyli kurierskie ramię Poczty Polskiej: blisko 300 tysięcy nadań. To oznacza wzrost aż o 30 procent w stosunku do analogicznego okresu w 2011 roku. Dużą popularnością cieszy się również nowa usługa, skierowana dla klientów indywidualnych - Przesyłka Gabarytowa (wzrost o 30 proc. miesiąc do miesiąca). Główne zalety? Waga przesyłki (do 20 kg) nie wpływa na cenę. Klient kupując określony rodzaj opakowania, jednocześnie opłaca usługę.
Sklepy internetowe i aukcje internetowe to lwia część klientów Poczty Polskiej
- Ogromną część naszych klientów stanowią sklepy internetowe i duże platformy aukcyjne. Odpowiadają za blisko 40 proc. nadań przesyłek. Biznes przenosi się do sieci, a Poczta Polska chce być aktywnym graczem na tym rynku oferując usługi dopasowane do potrzeb klientów. – mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska w ubiegłym roku całkowicie zmieniła Pocztex. Obniżka cen średnio o 30 proc., powiadamianie sms-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki, najszybszy na rynku zwrot kwoty pobrania -to korzyści na jakie mogą liczyć klienci Pocztex-u. Po grudniu 2012 widać już efekty tej polityki produktowej. Pocztex jest coraz częściej wybierany przez kupujących przy finalizacji zakupów w sieci, w której liczy się bezpieczeństwo obrotu przesyłkami. Poczta Polska oferuje w ramach Pocztex-u bezpłatne ubezpieczenie paczek do 1000 złotych - jest to czołowa oferta na rynku.
W tym roku odnotowujemy duży ruch w obrocie paczkowym już po zakończeniu sezonu świątecznego. – Obecnie widzimy bardzo duże obroty w związku ze zwrotami nietrafionych prezentów do sklepów lub sprzedażą na portalach aukcyjnych –mówi Agnieszka Piaskowska.
Dobre perspektywy dla rynku kurierskiego
Perspektywy dla rynku kurierskiego są obiecujące. Cały tzw. rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) będzie wart w tym roku około 4,5 mld złotych. Do 2015 roku rynek zwiększy się o około 7-8 proc. rok do roku. Duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o 30 proc.
Poczta Polska ocenia, że w tym roku podwoi obroty osiągane na rynku kurierskim. – Odnotowujemy dynamiczny wzrost liczby podpisywanych umów z klientami biznesowymi – podkreśla Agnieszka Piaskowska. Pomoże w tym obsługa klientów biznesowych poza placówkami pocztowymi. Oznacza to, że korespondencja zostanie od nich odebrana przez Pocztę, a następnie przetransportowana do sortowni. Wpłynie to na szybkość przesyłania paczek do odbiorców i zmniejszenie kosztów po stronie nadawców. Poczta Polska w ostatnich miesiącach znacząco poprawiła szybkość doręczania przesyłek. Paczki ekonomiczne notują blisko 100 proc. terminowość doręczeń, tak samo jak Pocztex.
Źródło: Materiały prasowe Poczta Polska
REKLAMA
REKLAMA