REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Subskrybuj nas na Youtube
Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Media

REKLAMA

REKLAMA

Oferowanie odbiorcom odpowiedniego stosunku ceny do usługi to obecnie jedna z najważniejszych zasad rynku KEP. Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Odbiorcy traktują wysoką jakość usług na każdym etapie – od momentu przesłania danych do systemu do wystawienia faktury – jako coś oczywistego. Co więcej, oczekują, że oferowane im serwisy będą stanowiły wartość dodaną, która z kolei ułatwi im świadczenie własnych usług oraz poprawi obsługę klienta końcowego.

REKLAMA

Dla odbiorcy paczki ważna jest elastyczność kuriera

REKLAMA

W sektorze sprzedaży wysyłkowej kurier doręczający przesyłkę stanowi z reguły jedyny osobisty kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Z tego względu dla nadawców w rozwijającym się obszarze e-commerce coraz częściej decydującym czynnikiem jest to, czego w zakresie transportu paczek od operatora logistycznego oczekują klienci. Dla odbiorców prywatnych szczególnie ważne jest, aby zamówiony towar dotarł do nich możliwie szybko i bezproblemowo – oraz aby mogli uzyskać informację dotyczącą przebiegu wysyłki. Oprócz tego powszechne jest oczekiwanie dużej elastyczności, ponieważ odbiorców prywatnych często nie ma w domu, gdy kurier dzwoni do drzwi. Dlatego też skuteczne i wygodne dla klienta rozwiązania, które możliwie szybko łączą go z jego przesyłką, są w tym przypadku olbrzymim atutem.

GLS doręcza paczki na terenie Polski z reguły następnego dnia roboczego. Dzięki możliwości śledzenia drogi przesyłki w czasie rzeczywistym nadawcy i odbiorcy mogą o każdej porze dowiedzieć się, jaki jest status ich paczki. Również informacja o doręczeniu – do odbiorcy, jego sąsiada lub punktu Parcel Shop GLS – przesyłana jest bezpośrednio z samochodu kurierskiego.

Punkty Parcel Shop, jest ich coraz więcej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Punkty Parcel Shop odgrywają dużą rolę w koncepcji dostawy GLS dla osób prywatnych. Aby być blisko odbiorców nieustannie rozszerzamy krajową sieć Parcel Shop. Jeśli ktoś znalazł już „swój” punkt – na przykład w pobliżu miejsca pracy – będzie mógł wkrótce zlecić doręczenie przesyłki GLS bezpośrednio pod ten adres – o ile nadawca włączy usługę ShopDelivery-Service do swojej oferty. Gdy tylko paczka zostanie doręczona do punktu Parcel Shop, GLS natychmiast poinformuje o tym odbiorcę.

Jeśli natomiast nadawca korzysta z usługi Preadvice-Service, odbiorca jeszcze przed dostawą otrzymuje drogą smsową lub mailową informację o tym, że jego paczka została wysłana za pośrednictwem GLS, kiedy mniej więcej dotrze i z kim można skontaktować się w razie pytań. Jeśli odbiorcy nie odpowiada przewidywany termin doręczenia przesyłki, ma on możliwość wybrania innego czasu dostawy. Paleta możliwości jest ukształtowana, tak, aby każdemu nadawcy oraz jego odbiorcy udostępnić praktyczne rozwiązanie – i by tym samym wszyscy byli zadowoleni.

Warunki podnoszenia jakości w usługach kurierskich

Elementami pozwalającymi osiągnąć wysoką jakość GLS są również: bardzo niski odsetek szkód i strat, regularne szkolenia pracowników oraz kierowców, indywidualnie konfigurowane aplikacje dla klientów i opcje zarządzania przesyłką, dobrze wyszkoleni doradcy, krótkie terminy płatności w przypadku kwot za pobraniem a także usługi dodatkowe odpowiadające najrozmaitszym wymaganiom w zakresie wysyłki. Do tych ostatnich należą m.in. usługa Ident-Service umożliwiająca zwrot podpisanych dokumentów po identyfikacji odbiorcy przez kuriera oraz usługa Exchange-Service pozwalająca na bezpośrednią wymianę towarów – najczęściej urządzeń takich jak telefony komórkowe – na przykład w procesie reklamacji. Oprócz powyższych, w ofercie GLS znaleźć można wiele innych usług wychodzących na przeciw wymaganiom klientów w zakresie wysyłki oraz zwrotów.

 Przy wyborze operatora nadawcy powinni zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale także na to, co za nią otrzymają – a przede wszystkim na to, co mogą przekazać dalej w formie usługi dla  własnych klientów. GLS zarówno nadawcom, jak i odbiorcom zawsze oferuje serwisy o najwyższej jakości. Oto kryterium, według którego klienci mogą i powinni nas  oceniać.

Tekst: Tomasz Kroll, district manager GLS Poland

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA