REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Subskrybuj nas na Youtube
Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Media

REKLAMA

REKLAMA

Oferowanie odbiorcom odpowiedniego stosunku ceny do usługi to obecnie jedna z najważniejszych zasad rynku KEP. Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Odbiorcy traktują wysoką jakość usług na każdym etapie – od momentu przesłania danych do systemu do wystawienia faktury – jako coś oczywistego. Co więcej, oczekują, że oferowane im serwisy będą stanowiły wartość dodaną, która z kolei ułatwi im świadczenie własnych usług oraz poprawi obsługę klienta końcowego.

REKLAMA

Dla odbiorcy paczki ważna jest elastyczność kuriera

REKLAMA

W sektorze sprzedaży wysyłkowej kurier doręczający przesyłkę stanowi z reguły jedyny osobisty kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Z tego względu dla nadawców w rozwijającym się obszarze e-commerce coraz częściej decydującym czynnikiem jest to, czego w zakresie transportu paczek od operatora logistycznego oczekują klienci. Dla odbiorców prywatnych szczególnie ważne jest, aby zamówiony towar dotarł do nich możliwie szybko i bezproblemowo – oraz aby mogli uzyskać informację dotyczącą przebiegu wysyłki. Oprócz tego powszechne jest oczekiwanie dużej elastyczności, ponieważ odbiorców prywatnych często nie ma w domu, gdy kurier dzwoni do drzwi. Dlatego też skuteczne i wygodne dla klienta rozwiązania, które możliwie szybko łączą go z jego przesyłką, są w tym przypadku olbrzymim atutem.

GLS doręcza paczki na terenie Polski z reguły następnego dnia roboczego. Dzięki możliwości śledzenia drogi przesyłki w czasie rzeczywistym nadawcy i odbiorcy mogą o każdej porze dowiedzieć się, jaki jest status ich paczki. Również informacja o doręczeniu – do odbiorcy, jego sąsiada lub punktu Parcel Shop GLS – przesyłana jest bezpośrednio z samochodu kurierskiego.

Punkty Parcel Shop, jest ich coraz więcej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Punkty Parcel Shop odgrywają dużą rolę w koncepcji dostawy GLS dla osób prywatnych. Aby być blisko odbiorców nieustannie rozszerzamy krajową sieć Parcel Shop. Jeśli ktoś znalazł już „swój” punkt – na przykład w pobliżu miejsca pracy – będzie mógł wkrótce zlecić doręczenie przesyłki GLS bezpośrednio pod ten adres – o ile nadawca włączy usługę ShopDelivery-Service do swojej oferty. Gdy tylko paczka zostanie doręczona do punktu Parcel Shop, GLS natychmiast poinformuje o tym odbiorcę.

Jeśli natomiast nadawca korzysta z usługi Preadvice-Service, odbiorca jeszcze przed dostawą otrzymuje drogą smsową lub mailową informację o tym, że jego paczka została wysłana za pośrednictwem GLS, kiedy mniej więcej dotrze i z kim można skontaktować się w razie pytań. Jeśli odbiorcy nie odpowiada przewidywany termin doręczenia przesyłki, ma on możliwość wybrania innego czasu dostawy. Paleta możliwości jest ukształtowana, tak, aby każdemu nadawcy oraz jego odbiorcy udostępnić praktyczne rozwiązanie – i by tym samym wszyscy byli zadowoleni.

Warunki podnoszenia jakości w usługach kurierskich

Elementami pozwalającymi osiągnąć wysoką jakość GLS są również: bardzo niski odsetek szkód i strat, regularne szkolenia pracowników oraz kierowców, indywidualnie konfigurowane aplikacje dla klientów i opcje zarządzania przesyłką, dobrze wyszkoleni doradcy, krótkie terminy płatności w przypadku kwot za pobraniem a także usługi dodatkowe odpowiadające najrozmaitszym wymaganiom w zakresie wysyłki. Do tych ostatnich należą m.in. usługa Ident-Service umożliwiająca zwrot podpisanych dokumentów po identyfikacji odbiorcy przez kuriera oraz usługa Exchange-Service pozwalająca na bezpośrednią wymianę towarów – najczęściej urządzeń takich jak telefony komórkowe – na przykład w procesie reklamacji. Oprócz powyższych, w ofercie GLS znaleźć można wiele innych usług wychodzących na przeciw wymaganiom klientów w zakresie wysyłki oraz zwrotów.

 Przy wyborze operatora nadawcy powinni zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale także na to, co za nią otrzymają – a przede wszystkim na to, co mogą przekazać dalej w formie usługi dla  własnych klientów. GLS zarówno nadawcom, jak i odbiorcom zawsze oferuje serwisy o najwyższej jakości. Oto kryterium, według którego klienci mogą i powinni nas  oceniać.

Tekst: Tomasz Kroll, district manager GLS Poland

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA