REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
Media

REKLAMA

REKLAMA

Oferowanie odbiorcom odpowiedniego stosunku ceny do usługi to obecnie jedna z najważniejszych zasad rynku KEP. Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Odbiorcy traktują wysoką jakość usług na każdym etapie – od momentu przesłania danych do systemu do wystawienia faktury – jako coś oczywistego. Co więcej, oczekują, że oferowane im serwisy będą stanowiły wartość dodaną, która z kolei ułatwi im świadczenie własnych usług oraz poprawi obsługę klienta końcowego.

REKLAMA

Dla odbiorcy paczki ważna jest elastyczność kuriera

REKLAMA

W sektorze sprzedaży wysyłkowej kurier doręczający przesyłkę stanowi z reguły jedyny osobisty kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Z tego względu dla nadawców w rozwijającym się obszarze e-commerce coraz częściej decydującym czynnikiem jest to, czego w zakresie transportu paczek od operatora logistycznego oczekują klienci. Dla odbiorców prywatnych szczególnie ważne jest, aby zamówiony towar dotarł do nich możliwie szybko i bezproblemowo – oraz aby mogli uzyskać informację dotyczącą przebiegu wysyłki. Oprócz tego powszechne jest oczekiwanie dużej elastyczności, ponieważ odbiorców prywatnych często nie ma w domu, gdy kurier dzwoni do drzwi. Dlatego też skuteczne i wygodne dla klienta rozwiązania, które możliwie szybko łączą go z jego przesyłką, są w tym przypadku olbrzymim atutem.

GLS doręcza paczki na terenie Polski z reguły następnego dnia roboczego. Dzięki możliwości śledzenia drogi przesyłki w czasie rzeczywistym nadawcy i odbiorcy mogą o każdej porze dowiedzieć się, jaki jest status ich paczki. Również informacja o doręczeniu – do odbiorcy, jego sąsiada lub punktu Parcel Shop GLS – przesyłana jest bezpośrednio z samochodu kurierskiego.

Punkty Parcel Shop, jest ich coraz więcej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Punkty Parcel Shop odgrywają dużą rolę w koncepcji dostawy GLS dla osób prywatnych. Aby być blisko odbiorców nieustannie rozszerzamy krajową sieć Parcel Shop. Jeśli ktoś znalazł już „swój” punkt – na przykład w pobliżu miejsca pracy – będzie mógł wkrótce zlecić doręczenie przesyłki GLS bezpośrednio pod ten adres – o ile nadawca włączy usługę ShopDelivery-Service do swojej oferty. Gdy tylko paczka zostanie doręczona do punktu Parcel Shop, GLS natychmiast poinformuje o tym odbiorcę.

Jeśli natomiast nadawca korzysta z usługi Preadvice-Service, odbiorca jeszcze przed dostawą otrzymuje drogą smsową lub mailową informację o tym, że jego paczka została wysłana za pośrednictwem GLS, kiedy mniej więcej dotrze i z kim można skontaktować się w razie pytań. Jeśli odbiorcy nie odpowiada przewidywany termin doręczenia przesyłki, ma on możliwość wybrania innego czasu dostawy. Paleta możliwości jest ukształtowana, tak, aby każdemu nadawcy oraz jego odbiorcy udostępnić praktyczne rozwiązanie – i by tym samym wszyscy byli zadowoleni.

Warunki podnoszenia jakości w usługach kurierskich

Elementami pozwalającymi osiągnąć wysoką jakość GLS są również: bardzo niski odsetek szkód i strat, regularne szkolenia pracowników oraz kierowców, indywidualnie konfigurowane aplikacje dla klientów i opcje zarządzania przesyłką, dobrze wyszkoleni doradcy, krótkie terminy płatności w przypadku kwot za pobraniem a także usługi dodatkowe odpowiadające najrozmaitszym wymaganiom w zakresie wysyłki. Do tych ostatnich należą m.in. usługa Ident-Service umożliwiająca zwrot podpisanych dokumentów po identyfikacji odbiorcy przez kuriera oraz usługa Exchange-Service pozwalająca na bezpośrednią wymianę towarów – najczęściej urządzeń takich jak telefony komórkowe – na przykład w procesie reklamacji. Oprócz powyższych, w ofercie GLS znaleźć można wiele innych usług wychodzących na przeciw wymaganiom klientów w zakresie wysyłki oraz zwrotów.

 Przy wyborze operatora nadawcy powinni zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale także na to, co za nią otrzymają – a przede wszystkim na to, co mogą przekazać dalej w formie usługi dla  własnych klientów. GLS zarówno nadawcom, jak i odbiorcom zawsze oferuje serwisy o najwyższej jakości. Oto kryterium, według którego klienci mogą i powinni nas  oceniać.

Tekst: Tomasz Kroll, district manager GLS Poland

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska

Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska. Nowe zasady na przejściach dla pieszych? Nie, to jedna z propozycji posła PiS Artura Szałabawki mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych.

Kierowca autobusu był pod wpływem amfetaminy, został zatrzymany dzięki nastolatkom

Gdyby nie dwaj trzynastolatkowie, nie wiadomo, jak zakończyłaby się podróż autobusem dla pasażerów. Chłopcy zwrócili uwagę na dziwne zachowanie kierowcy i zadzwonili po pomoc. Wstępne badanie wykazało, że kierowca był pod wpływem amfetaminy. 

KGP: 74 740 interwencji, 333 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 74 740 interwencji. Podsumowanie nie zawiera danych z dwóch dni.

Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

REKLAMA

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

REKLAMA