Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?
REKLAMA
REKLAMA
Odbiorcy traktują wysoką jakość usług na każdym etapie – od momentu przesłania danych do systemu do wystawienia faktury – jako coś oczywistego. Co więcej, oczekują, że oferowane im serwisy będą stanowiły wartość dodaną, która z kolei ułatwi im świadczenie własnych usług oraz poprawi obsługę klienta końcowego.
REKLAMA
Dla odbiorcy paczki ważna jest elastyczność kuriera
REKLAMA
W sektorze sprzedaży wysyłkowej kurier doręczający przesyłkę stanowi z reguły jedyny osobisty kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Z tego względu dla nadawców w rozwijającym się obszarze e-commerce coraz częściej decydującym czynnikiem jest to, czego w zakresie transportu paczek od operatora logistycznego oczekują klienci. Dla odbiorców prywatnych szczególnie ważne jest, aby zamówiony towar dotarł do nich możliwie szybko i bezproblemowo – oraz aby mogli uzyskać informację dotyczącą przebiegu wysyłki. Oprócz tego powszechne jest oczekiwanie dużej elastyczności, ponieważ odbiorców prywatnych często nie ma w domu, gdy kurier dzwoni do drzwi. Dlatego też skuteczne i wygodne dla klienta rozwiązania, które możliwie szybko łączą go z jego przesyłką, są w tym przypadku olbrzymim atutem.
GLS doręcza paczki na terenie Polski z reguły następnego dnia roboczego. Dzięki możliwości śledzenia drogi przesyłki w czasie rzeczywistym nadawcy i odbiorcy mogą o każdej porze dowiedzieć się, jaki jest status ich paczki. Również informacja o doręczeniu – do odbiorcy, jego sąsiada lub punktu Parcel Shop GLS – przesyłana jest bezpośrednio z samochodu kurierskiego.
Punkty Parcel Shop, jest ich coraz więcej
REKLAMA
Punkty Parcel Shop odgrywają dużą rolę w koncepcji dostawy GLS dla osób prywatnych. Aby być blisko odbiorców nieustannie rozszerzamy krajową sieć Parcel Shop. Jeśli ktoś znalazł już „swój” punkt – na przykład w pobliżu miejsca pracy – będzie mógł wkrótce zlecić doręczenie przesyłki GLS bezpośrednio pod ten adres – o ile nadawca włączy usługę ShopDelivery-Service do swojej oferty. Gdy tylko paczka zostanie doręczona do punktu Parcel Shop, GLS natychmiast poinformuje o tym odbiorcę.
Jeśli natomiast nadawca korzysta z usługi Preadvice-Service, odbiorca jeszcze przed dostawą otrzymuje drogą smsową lub mailową informację o tym, że jego paczka została wysłana za pośrednictwem GLS, kiedy mniej więcej dotrze i z kim można skontaktować się w razie pytań. Jeśli odbiorcy nie odpowiada przewidywany termin doręczenia przesyłki, ma on możliwość wybrania innego czasu dostawy. Paleta możliwości jest ukształtowana, tak, aby każdemu nadawcy oraz jego odbiorcy udostępnić praktyczne rozwiązanie – i by tym samym wszyscy byli zadowoleni.
Warunki podnoszenia jakości w usługach kurierskich
Elementami pozwalającymi osiągnąć wysoką jakość GLS są również: bardzo niski odsetek szkód i strat, regularne szkolenia pracowników oraz kierowców, indywidualnie konfigurowane aplikacje dla klientów i opcje zarządzania przesyłką, dobrze wyszkoleni doradcy, krótkie terminy płatności w przypadku kwot za pobraniem a także usługi dodatkowe odpowiadające najrozmaitszym wymaganiom w zakresie wysyłki. Do tych ostatnich należą m.in. usługa Ident-Service umożliwiająca zwrot podpisanych dokumentów po identyfikacji odbiorcy przez kuriera oraz usługa Exchange-Service pozwalająca na bezpośrednią wymianę towarów – najczęściej urządzeń takich jak telefony komórkowe – na przykład w procesie reklamacji. Oprócz powyższych, w ofercie GLS znaleźć można wiele innych usług wychodzących na przeciw wymaganiom klientów w zakresie wysyłki oraz zwrotów.
Przy wyborze operatora nadawcy powinni zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale także na to, co za nią otrzymają – a przede wszystkim na to, co mogą przekazać dalej w formie usługi dla własnych klientów. GLS zarówno nadawcom, jak i odbiorcom zawsze oferuje serwisy o najwyższej jakości. Oto kryterium, według którego klienci mogą i powinni nas oceniać.
Tekst: Tomasz Kroll, district manager GLS Poland
REKLAMA
REKLAMA