REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka jakości w usługach kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland
Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland

REKLAMA

REKLAMA

W pojęciu jakości usług kurierskich zamyka się całokształt nie tylko zewnętrznych relacji firma – klient, ale również procesów wewnętrznych, których efektem jest oferta i sposób obsługi klienta.

Przykładem kodyfikacji zasad związanych z codzienną praktyką w tym względzie powinna być "polityka jakości". Dzięki której, firma zobowiązuje się m.in. do ciągłego doskonalenia działalności poprzez zrozumienie potrzeb klientów, zapewniania doskonałej obsługi, dostarczania przesyłek na czas i bez uszkodzeń, pozyskiwania najlepszych pracowników, motywowania i stwarzania możliwości rozwoju, zapewniania wysokiej jakości systemów informatycznych i telekomunikacyjnych.

REKLAMA

Co oznacza jakość?

Liczne badania opinii klientów firmy kurierskiej (na przykładzie klientów TNT Express), wskazują na najważniejsze składowe pojęcia "jakość":
• przede wszystkim: terminowe dostarczenie towaru w idealnym stanie
• możliwość bieżącego monitorowania statusu przesyłek
• szybka i pełna obsługa klienta
• możliwość zdalnej komunikacji z firmą
• przejrzysty cennik
• jasne procedury reklamacji
• bieżące wsparcie doświadczonych specjalistów
• stałe wsparcie innowacyjnych systemów technologicznych
• szybkie rozliczenie i możliwość otrzymania faktury elektronicznej
• elastyczność i dostępność konsultantów
• dostępność specjalistycznych rozwiązań, adresowanych do poszczególnych branż.

Jak zarządzać jakością?

REKLAMA

Trzeba stale określać, oceniać i doskonalić wszystkie elementy działalności mające wpływ na zarządzanie jakością. W tym celu m.in. zapewniać powszechną znajomość kluczowych procesów, tworzyć jasno określone procedury niezbędne do osiągnięcia pożądanych rezultatów jakościowych, zatrudniać profesjonalny personel, zapewniać pracownikom specjalistyczne szkolenia. System zarządzania jakością powinien też być poddawany regularnym audytom i corocznie przeglądany oraz korygowany z uwzględnieniem zmian w ustawodawstwie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klient che przede wszystkim jakości usługi. Dobra firma kurierska zawsze akcentuje aspekty jakościowe i w oparciu właśnie o nie buduje swą pozycję rynkową. Dziś odsetek usług zrealizowanych w sposób wzorowy powinien sięgać ponad 99 proc. i konsekwentnie wzrastać. Każdy wzrost o setną część procenta okupiony jest ogromną pracą całych zespołów. Efekty są tego warte: np. z dotychczasowych badań wynika, że rynek ocenia TNT właśnie przez pryzmat najwyższej jakości usług. Świadczą o tym choćby firmy, które – raz skorzystawszy z oferty TNT – zamawiają tu kolejne usługi.

Jak widać dla rosnącej grupy przedsiębiorców to właśnie jakość usług jest priorytetową wartością usług kurierskich. 

Tekst: Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA