REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polityka jakości w usługach kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland
Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland

REKLAMA

REKLAMA

W pojęciu jakości usług kurierskich zamyka się całokształt nie tylko zewnętrznych relacji firma – klient, ale również procesów wewnętrznych, których efektem jest oferta i sposób obsługi klienta.

Przykładem kodyfikacji zasad związanych z codzienną praktyką w tym względzie powinna być "polityka jakości". Dzięki której, firma zobowiązuje się m.in. do ciągłego doskonalenia działalności poprzez zrozumienie potrzeb klientów, zapewniania doskonałej obsługi, dostarczania przesyłek na czas i bez uszkodzeń, pozyskiwania najlepszych pracowników, motywowania i stwarzania możliwości rozwoju, zapewniania wysokiej jakości systemów informatycznych i telekomunikacyjnych.

REKLAMA

Co oznacza jakość?

Liczne badania opinii klientów firmy kurierskiej (na przykładzie klientów TNT Express), wskazują na najważniejsze składowe pojęcia "jakość":
• przede wszystkim: terminowe dostarczenie towaru w idealnym stanie
• możliwość bieżącego monitorowania statusu przesyłek
• szybka i pełna obsługa klienta
• możliwość zdalnej komunikacji z firmą
• przejrzysty cennik
• jasne procedury reklamacji
• bieżące wsparcie doświadczonych specjalistów
• stałe wsparcie innowacyjnych systemów technologicznych
• szybkie rozliczenie i możliwość otrzymania faktury elektronicznej
• elastyczność i dostępność konsultantów
• dostępność specjalistycznych rozwiązań, adresowanych do poszczególnych branż.

Jak zarządzać jakością?

REKLAMA

Trzeba stale określać, oceniać i doskonalić wszystkie elementy działalności mające wpływ na zarządzanie jakością. W tym celu m.in. zapewniać powszechną znajomość kluczowych procesów, tworzyć jasno określone procedury niezbędne do osiągnięcia pożądanych rezultatów jakościowych, zatrudniać profesjonalny personel, zapewniać pracownikom specjalistyczne szkolenia. System zarządzania jakością powinien też być poddawany regularnym audytom i corocznie przeglądany oraz korygowany z uwzględnieniem zmian w ustawodawstwie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klient che przede wszystkim jakości usługi. Dobra firma kurierska zawsze akcentuje aspekty jakościowe i w oparciu właśnie o nie buduje swą pozycję rynkową. Dziś odsetek usług zrealizowanych w sposób wzorowy powinien sięgać ponad 99 proc. i konsekwentnie wzrastać. Każdy wzrost o setną część procenta okupiony jest ogromną pracą całych zespołów. Efekty są tego warte: np. z dotychczasowych badań wynika, że rynek ocenia TNT właśnie przez pryzmat najwyższej jakości usług. Świadczą o tym choćby firmy, które – raz skorzystawszy z oferty TNT – zamawiają tu kolejne usługi.

Jak widać dla rosnącej grupy przedsiębiorców to właśnie jakość usług jest priorytetową wartością usług kurierskich. 

Tekst: Jolanta Krupowicz, marketing manager, TNT Express Poland

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA