REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja drogą do rozwoju usług kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Andrzejczuk
Kurier Siódemka
Kurier Siódemka
Photographer Marek Lazowski

REKLAMA

REKLAMA

Firmy kurierskie w przeciwieństwie do operatorów pocztowych, nie obawiają się postępującej cyfryzacji, ale są jednym z głównych inicjatorów tego procesu. Od lat badają potrzeby swoich klientów i wychodzą im naprzeciw.

Mając na względzie oczekiwania rynku oraz budowanie pozycji lidera tworzą narzędzia, które nie tylko uproszczają i optymalizują procesy wysyłki towaru, ale także ułatwiają klientom dokonywanie wszelkich formalności jak np. księgowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Główną drogą rozwoju firm kurierskich i ich usług jest właśnie cyfryzacja. O ile trudno mówić o cyfryzacji w kontekście samego procesu logistyki (przewozu towaru z jednego miejsca do drugiego), to za pomocą digitalizacji następuje usprawnienie i optymalizacja wszelkich procesów związanych z obsługą towarów, takich jak integracja środowisk uwspólniająca bazy danych przedsiębiorstwa, optymalizacja i eliminacja błędów w procesie wysyłki towarów, dostęp do informacji i komunikacja z klientami.

Bardzo istotną kwestią jest zapewnienie rozwiązań poprawiających komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z samymi klientami. Dla przykładu udostępniając odbiorcy informacje dotyczące statusu realizacji i doręczenia zamówionego przez niego towaru, możemy nie tylko realnie odciążyć inne działy firmy jak Customer Service lub Sprzedaż ale przede wszystkim skutecznie wpłynąć na sam proces obsługi klienta podnosząc standard, poprawiając skuteczność (czas) dostawy, a w konsekwencji i samego poziomu zadowolenia odbiorcy.


REKLAMA

Głównym wyzwaniem stojącym przed firmami kurierskimi w najbliższej przyszłości są konkretne działania zmierzające do zwiększenia szybkości, terminowości rozumianej jako skuteczność dostaw. W związku z tym, szczególne znaczenie zyskują usługi kurierskie z gwarancją godziny dostarczenia towaru. Co więcej, wyraźnym trendem staje się zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy firmą kurierską, a odbiorcą przesyłki, co znacząco poprawia efektywność dostaw.

Adresat, który będzie szybko i właściwie poinformowany o dostarczanej paczce jest w stanie odpowiednio zareagować w kwestii odbioru towaru w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Te elementy przewagi konkurencyjnej osiągane są poprzez implementowanie rozwiązań IT. Siódemka w swoich wewnętrznych strukturach korzysta z zaawansowanych rozwiązań IT, które zapewniają optymalne zarządzanie firmą i sprawną komunikację pomiędzy działami przedsiębiorstwa. Digitalizacja wkroczyła także w sferę kontaktu z klientami - dzięki nowoczesnemu call-center, zintegrowanemu także z BOK na profilu np. Facebook, firma zapewnia sprawny kontakt z klientami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładem może być ostatnie rozwiązanie Siódemki, które zaproponowała klientom. Są to Moduły Wysyłkowe 7 Business Ship Control i 7 Office Ship Control. Zostały one stworzone po to, by małe i średnie firmy mogły przyspieszyć i zoptymalizować proces związany z wysyłką paczek do swoich klientów.

Rozwiązanie 7 Business Ship Control współpracuje z systemami magazynowo – sprzedażowymi, takimi jak WF-Mag firmy Asseco Wapro oraz System Symfonia i System Zarządzania Forte, oferowanymi przez Sage. Z kolei 7 Office Ship Control, dedykowany jest najpopularniejszemu programowi do obsługi poczty e-mail, Microsoft Outlook. To właśnie z poziomu tych aplikacji moduły wysyłkowe zarządzają organizacją procesu wysyłki towaru.

Od czasu kiedy firma udostępniła nowe rozwiązania, obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie najpopularniejszy jest 7 Business Ship Control, dedykowany systemowi WF-Mag. W sumie odnotowano ponad 120 pobrań aplikacji, z czego 70 to właśnie moduły 7 Business Ship Control dla WF-Mag.

Siódemka jest w stałym kontakcie z użytkownikami Modułów Wysyłkowych, dzięki czemu uzyskuje informacje o tym jak rozwiązania się sprawdzają i co można w nich udoskonalić. Z opinii klientów wynika, że doceniają oni przede wszystkim łatwość tworzenia listów oraz dokumentów przewozowych, a także wskazują na eliminację błędów w adresowaniu i obsłudze przesyłek. Firma na bieżąco pracuje nad aktualizacją aplikacji, tak aby stały się one najefektywniejszym rozwiązaniem służącym optymalizacji procesów wysyłkowych. 

Wygodne i efektywne narzędzia podnoszą lojalność klientów, dzięki czemu można zdystansować naszą konkurencję. Wdrożone rozwiązania IT dają realną przewagę firmie na rynku KEP. W pierwszym kwartale 2012 r. Siódemka zanotowała wzrost obrotów o blisko 50 proc.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA