Cyfryzacja drogą do rozwoju usług kurierskich
REKLAMA
REKLAMA
Mając na względzie oczekiwania rynku oraz budowanie pozycji lidera tworzą narzędzia, które nie tylko uproszczają i optymalizują procesy wysyłki towaru, ale także ułatwiają klientom dokonywanie wszelkich formalności jak np. księgowanie.
REKLAMA
REKLAMA
Główną drogą rozwoju firm kurierskich i ich usług jest właśnie cyfryzacja. O ile trudno mówić o cyfryzacji w kontekście samego procesu logistyki (przewozu towaru z jednego miejsca do drugiego), to za pomocą digitalizacji następuje usprawnienie i optymalizacja wszelkich procesów związanych z obsługą towarów, takich jak integracja środowisk uwspólniająca bazy danych przedsiębiorstwa, optymalizacja i eliminacja błędów w procesie wysyłki towarów, dostęp do informacji i komunikacja z klientami.
Bardzo istotną kwestią jest zapewnienie rozwiązań poprawiających komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z samymi klientami. Dla przykładu udostępniając odbiorcy informacje dotyczące statusu realizacji i doręczenia zamówionego przez niego towaru, możemy nie tylko realnie odciążyć inne działy firmy jak Customer Service lub Sprzedaż ale przede wszystkim skutecznie wpłynąć na sam proces obsługi klienta podnosząc standard, poprawiając skuteczność (czas) dostawy, a w konsekwencji i samego poziomu zadowolenia odbiorcy.
REKLAMA
Głównym wyzwaniem stojącym przed firmami kurierskimi w najbliższej przyszłości są konkretne działania zmierzające do zwiększenia szybkości, terminowości rozumianej jako skuteczność dostaw. W związku z tym, szczególne znaczenie zyskują usługi kurierskie z gwarancją godziny dostarczenia towaru. Co więcej, wyraźnym trendem staje się zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy firmą kurierską, a odbiorcą przesyłki, co znacząco poprawia efektywność dostaw.
Adresat, który będzie szybko i właściwie poinformowany o dostarczanej paczce jest w stanie odpowiednio zareagować w kwestii odbioru towaru w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Te elementy przewagi konkurencyjnej osiągane są poprzez implementowanie rozwiązań IT. Siódemka w swoich wewnętrznych strukturach korzysta z zaawansowanych rozwiązań IT, które zapewniają optymalne zarządzanie firmą i sprawną komunikację pomiędzy działami przedsiębiorstwa. Digitalizacja wkroczyła także w sferę kontaktu z klientami - dzięki nowoczesnemu call-center, zintegrowanemu także z BOK na profilu np. Facebook, firma zapewnia sprawny kontakt z klientami.
Przykładem może być ostatnie rozwiązanie Siódemki, które zaproponowała klientom. Są to Moduły Wysyłkowe 7 Business Ship Control i 7 Office Ship Control. Zostały one stworzone po to, by małe i średnie firmy mogły przyspieszyć i zoptymalizować proces związany z wysyłką paczek do swoich klientów.
Rozwiązanie 7 Business Ship Control współpracuje z systemami magazynowo – sprzedażowymi, takimi jak WF-Mag firmy Asseco Wapro oraz System Symfonia i System Zarządzania Forte, oferowanymi przez Sage. Z kolei 7 Office Ship Control, dedykowany jest najpopularniejszemu programowi do obsługi poczty e-mail, Microsoft Outlook. To właśnie z poziomu tych aplikacji moduły wysyłkowe zarządzają organizacją procesu wysyłki towaru.
Od czasu kiedy firma udostępniła nowe rozwiązania, obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie najpopularniejszy jest 7 Business Ship Control, dedykowany systemowi WF-Mag. W sumie odnotowano ponad 120 pobrań aplikacji, z czego 70 to właśnie moduły 7 Business Ship Control dla WF-Mag.
Siódemka jest w stałym kontakcie z użytkownikami Modułów Wysyłkowych, dzięki czemu uzyskuje informacje o tym jak rozwiązania się sprawdzają i co można w nich udoskonalić. Z opinii klientów wynika, że doceniają oni przede wszystkim łatwość tworzenia listów oraz dokumentów przewozowych, a także wskazują na eliminację błędów w adresowaniu i obsłudze przesyłek. Firma na bieżąco pracuje nad aktualizacją aplikacji, tak aby stały się one najefektywniejszym rozwiązaniem służącym optymalizacji procesów wysyłkowych.
Wygodne i efektywne narzędzia podnoszą lojalność klientów, dzięki czemu można zdystansować naszą konkurencję. Wdrożone rozwiązania IT dają realną przewagę firmie na rynku KEP. W pierwszym kwartale 2012 r. Siódemka zanotowała wzrost obrotów o blisko 50 proc.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.