REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona www kontra dedykowany portal – konkurencja czy naturalna konsekwencja?

Sebastian Koszal
fot. DHL
fot. DHL

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim czasie wiele firm z rynku KEP oprócz własnych stron internetowych, promujących ich działalność, przedstawiających zakres usług i będących narzędziem komunikacji - zaczęły tworzyć dodatkowe portale, dedykowane usługom i klientom. Czy to ma służyć podwojeniu siły przekazu, lepszej widoczności i pozycji w wirtualnej sieci biznesu, a może zupełnie czemu innemu?

Na przestrzeni ostatnich lat, pierwotnie informacyjno-marketingowy charakter stron www zaczął ulegać zmianie. Zdążaliśmy już przyzwyczaić się do stron wielozadaniowych, z pomocą których firmy przeprowadzają kampanie marketingowe i informacyjne, umożliwiają i ułatwiają swoim klientom kontakt, oferują e-narzędzia i tysiące innych mniej lub bardziej potrzebnych linków, czy pop-up’ów.

REKLAMA

W miarę ciągłego „wydłużania się” menu na stronach – wszystkim nam się wydawało, że takie są oczekiwania klientów, już nie 2 w 1 a 50 w 1. W rezultacie doszliśmy do sytuacji, w której nawigacja stała się uciążliwa a natłok informacji z „różnych parafii” niejednokrotnie odstraszał klienta. Tu przyznać należy, że myśl, która przyświecała takiemu rozwiązaniu, na pierwszy rzut oka wydawać się mogła bez zarzutu: wszystko co potrzebne w jednym miejscu.


Niestety, okazało się, że nawet najlepsza nawigacja na stronie i „naturalne” ułożenie przedstawionych na niej sekcji tematycznych, nie jest w stanie ukryć przesytu informacji. Także badania takich stron internetowych nastręczają dużych trudności, zwłaszcza w sferze wyciągania wniosków dotyczących nawigacji, skrótów, najchętniej odwiedzanych sekcji itd. Strona www przestała spełniać swoje zadanie.

Jak "zjeść ciasto i zachować ciastko"?

REKLAMA

W obliczu tego typu problemów odczuwanych przez zarówno klientów jak i firm, naturalną konsekwencją stało się wydzielenie części narzędziowej ze strony www i utworzenie odrębnego, dedykowanego portalu. Należy sobie zadać pytanie, skąd konkluzja o naturalnej konsekwencji? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odnosząc się do przykładu naszej firmy, to informacje napływające bezpośrednio od klientów oraz te zbierane za pośrednictwem konsultantów Contact Center, ecommerce oraz kurierów i pracowników punktów przyjęć DHL, skłoniły nas do stworzenia dedykowanego portalu MyDHL, skupiającego w jednym miejscu wszystkie oferowane przez firmę e-narzędzia do obsługi przesyłek międzynarodowych.

Beneficjentami tego rozwiązania są „obydwie strony”. Nasi klienci mają klarowną sytuację oraz czytelny podział: www to „informacje”, MyDHL to „operacje i obsługa przesyłek”. DHL z drugiej strony może rozwijać data mining co za tym idzie optymalizować tak portal jaki oferowane na nim e-narzędzia. Wprowadzenie portalu MyDHL w ponad 40 krajach na całym świecie świadczy też o tym, że nie jest to tylko trend na rynku polskim, ale globalna zmiana postrzegania znaczenia Internetu w prowadzeniu biznesu.


Odwołując się do naszych doświadczeń, teza o naturalnej konsekwencji jest jak najbardziej poprawna i uzasadniona. Choć nasz portal działa dopiero kilka tygodni, rosnące zainteresowanie MyDHL – wzrost liczby użytkowników i obsługiwanych tą drogą przesyłek - wskazuje na to, że podjęliśmy dobrą i oczekiwaną przez klientów decyzję.

Czy to oznacza zmierzch stron wielofunkcyjnych? 

Wydaje się, że tak. Choć to proces obliczony raczej na lata niż miesiące i różny dla różnych branż. Możemy zdecydowane mówić tu o symbiozie, a nie konkurencji czy wzajemnym uzupełnianiu się tych dwu narzędzi ze świata e-commerce.

fot. DHL
fot. DHL
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: ISB

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 383 interwencji, 394 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 383 interwencji.

Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Koniec dopłat do leasingu e-aut: rynek elektromobilności w Polsce zagrożony?

Samochody elektryczne to bardziej ekologiczna wersja tradycyjnych aut. Osoby decydujące się na zakup takiego pojazdu dotychczas mogły liczyć na dofinansowanie. Leasing, będący jedną z najpopularniejszych form finansowania zakupu nowych pojazdów, cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie wśród przedsiębiorców. To właśnie oni stanowią ponad 80% klientów nabywających elektryczne samochody osobowe w Polsce. Niestety od 1 września br. NFOŚIGW podjął decyzję dotyczącą wstrzymania dopłat. Jak to wpłynie na rynek elektryków?

Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

REKLAMA

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

REKLAMA

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

REKLAMA