REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot towarów - Jak to zorganizować

Grzegorz Urban
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesna obsługa po sprzedażowa obejmuje naprawy pogwarancyjne, wymianę towarów czy logistykę części zamiennych i eksploatacyjnych. Dobrze opracowana strategia zwrotów pomaga firmom w najlepszy sposób wykorzystać ich zasoby i możliwości pracowników, co może wpłynąć także na zwiększenie sprzedaży.

Usługi zwrotne umożliwiają zainicjowanie odbioru, a tym samym dają kontrolę nad procesem zwrotu od samego początku. Po otrzymaniu zlecenia kurier przyjedzie we wskazane miejsce, umieści etykietę zwrotną na paczce, która ma zostać zwrócona i zabierze przesyłkę do dalszej dystrybucji.

REKLAMA

Podstawowym elementem, na którym opiera się proces zwrotów, jest opatrzona kodem kreskowym etykieta zwrotna. Umożliwia ona nadanie przesyłek, monitorowanie zwracanych towarów, a także zapewnia dotarcie przesyłek do miejsca docelowego.

Etykieta taka generowana jest przez Klienta, który jest odbiorcą przesyłki lub stroną trzecią i można ją przygotować i dostarczyć do Nadawcy na dwa sposoby:

  • Elektroniczna etykieta zwrotna – etykieta wysyłana jest do klienta (zwracającego towar) pocztą elektroniczną. Klient może następnie wydrukować etykietę, dołączyć ją do paczki i zlecić jej odbiór UPS.
  • Drukowana etykieta zwrotna – etykieta zwrotna może być wcześniej wydrukowana i dołączona do nadawanej przesyłki lub wysłana oddzielnie. Po jej otrzymaniu klient dołącza ją do paczki i zleca odbiór UPS.

REKLAMA

Rozbudowaną ofertę usług zwrotnych stanowią usługi kontraktowe. Pozwalają one na realizację specjalnych potrzeb charakterystycznych dla branży reprezentowanej przez klienta. Usługi kontraktowe opracowane są z myślą o pilnych zwrotach lub przesyłkach o wysokiej wartości.

Przykładami rozszerzenia podstawowej oferty w przypadku UPS są usługi UPS Returns® Exchange i UPS Returns® Pack&Collect. W przypadku tej pierwszej, kurier dostarcza towar na wymianę, odbierając jednocześnie zwracany produkt. Cały proces usprawniany jest dzięki ponownemu wykorzystaniu opakowania towaru. Klient ma możliwość jego stałego monitorowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W usłudze UPS Returns Pack and Collect – zapewniona jest możliwość odbioru zwracanych towarów z określonego miejsca i w dogodnych ramach czasowych. Kurier pojawia się ze specjalnie zaprojektowanym opakowaniem, sprawdza czy zwracany towar jest tym, który ma zostać oddany, a następnie towarzyszy klientowi podczas pakowania.

Jak przygotować przesyłkę zwrotną? 

Użytkownik przygotowujący przesyłkę zwrotną może to zrobić np. poprzez konto klienta na stronie www. Etapy przygotowania przesyłki obejmują: 

  • Wprowadzenie danych adresowych i informacji o płatnościach. Firma UPS umożliwia kilka opcji uiszczenia opłaty za wysyłkę zwrotną. Jej koszty może pokrywać nadawca, odbiorca lub trzeci płatnik.
  • Przekazanie informacji o paczce. Istotne jest by były one jak najbardziej precyzyjne. Należy unikać określeń ogólnych, takich jak dokumenty czy materiały drukowane.
  • Nadanie numeru referencyjnego. Pozwala monitorować przesyłkę zwrotną zarówno użytkownikowi, jak i firmie. Powstaje przy użyciu wartości, cyfr czy liter określonych przez firmę
  • Nadanie przesyłki zwrotnej – w ramach nadania możliwe jest również powiadomienie o przesyłce drogą mailową. Opcja taka realizowana jest poprzez wprowadzenie adresów email oraz wiadomości, które zostaną wysłane po wejściu przesyłki zwrotnej do systemu UPS.

Usługi zwrotne zarządzane przez klientów

REKLAMA

Automatyzacja zwrotów pozwala klientom na składanie zleceń zwrotnych na firmowej witrynie. Konsumenci otrzymują tym samym dostęp do systemu obsługi zwrotów. Podobnie jak w przypadku innych usług, możliwe jest stałe monitorowanie bieżącej lokalizacji zwrotu. 

• Klient składa zamówienie zgodne z zasadami obowiązującymi w firmie
• Etykieta zwrotna dostępna jest w przeglądarce lub przez pocztę elektroniczną
• Klient drukuje i przykleja etykietę, a paczkę ze zwracanym towarem dostarcza pod wskazany adres lub przekazuje bezpośrednio kurierowi.

Korzyści wynikające z usług zwrotnych:

• Budowa przewagi konkurencyjnej – dzięki sprawnemu i szybkiemu przetwarzaniu przesyłek zwrotnych.
• Wzrost zysków firmy dzięki skutecznemu zarządzaniu zwrotami.
• Większa sprzedaż możliwa do uzyskania dzięki poprawie relacji z klientem.
• Lepsza kontrola nad kosztami zwrotów.
• Dopasowanie do potrzeb klienta: elastyczne terminy zwrotów, wygoda zwrotów.
• Stała kontrola nad procesem zwrotu dzięki narzędziom monitorującym.
• Ochrona środowiska – niższa emisja CO2 dzięki mniejszej liczbie wyjazdów kuriera.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA