REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot towarów - Jak to zorganizować

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Urban
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesna obsługa po sprzedażowa obejmuje naprawy pogwarancyjne, wymianę towarów czy logistykę części zamiennych i eksploatacyjnych. Dobrze opracowana strategia zwrotów pomaga firmom w najlepszy sposób wykorzystać ich zasoby i możliwości pracowników, co może wpłynąć także na zwiększenie sprzedaży.

Usługi zwrotne umożliwiają zainicjowanie odbioru, a tym samym dają kontrolę nad procesem zwrotu od samego początku. Po otrzymaniu zlecenia kurier przyjedzie we wskazane miejsce, umieści etykietę zwrotną na paczce, która ma zostać zwrócona i zabierze przesyłkę do dalszej dystrybucji.

REKLAMA

Podstawowym elementem, na którym opiera się proces zwrotów, jest opatrzona kodem kreskowym etykieta zwrotna. Umożliwia ona nadanie przesyłek, monitorowanie zwracanych towarów, a także zapewnia dotarcie przesyłek do miejsca docelowego.

Etykieta taka generowana jest przez Klienta, który jest odbiorcą przesyłki lub stroną trzecią i można ją przygotować i dostarczyć do Nadawcy na dwa sposoby:

  • Elektroniczna etykieta zwrotna – etykieta wysyłana jest do klienta (zwracającego towar) pocztą elektroniczną. Klient może następnie wydrukować etykietę, dołączyć ją do paczki i zlecić jej odbiór UPS.
  • Drukowana etykieta zwrotna – etykieta zwrotna może być wcześniej wydrukowana i dołączona do nadawanej przesyłki lub wysłana oddzielnie. Po jej otrzymaniu klient dołącza ją do paczki i zleca odbiór UPS.

REKLAMA

Rozbudowaną ofertę usług zwrotnych stanowią usługi kontraktowe. Pozwalają one na realizację specjalnych potrzeb charakterystycznych dla branży reprezentowanej przez klienta. Usługi kontraktowe opracowane są z myślą o pilnych zwrotach lub przesyłkach o wysokiej wartości.

Przykładami rozszerzenia podstawowej oferty w przypadku UPS są usługi UPS Returns® Exchange i UPS Returns® Pack&Collect. W przypadku tej pierwszej, kurier dostarcza towar na wymianę, odbierając jednocześnie zwracany produkt. Cały proces usprawniany jest dzięki ponownemu wykorzystaniu opakowania towaru. Klient ma możliwość jego stałego monitorowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W usłudze UPS Returns Pack and Collect – zapewniona jest możliwość odbioru zwracanych towarów z określonego miejsca i w dogodnych ramach czasowych. Kurier pojawia się ze specjalnie zaprojektowanym opakowaniem, sprawdza czy zwracany towar jest tym, który ma zostać oddany, a następnie towarzyszy klientowi podczas pakowania.

Jak przygotować przesyłkę zwrotną? 

Użytkownik przygotowujący przesyłkę zwrotną może to zrobić np. poprzez konto klienta na stronie www. Etapy przygotowania przesyłki obejmują: 

  • Wprowadzenie danych adresowych i informacji o płatnościach. Firma UPS umożliwia kilka opcji uiszczenia opłaty za wysyłkę zwrotną. Jej koszty może pokrywać nadawca, odbiorca lub trzeci płatnik.
  • Przekazanie informacji o paczce. Istotne jest by były one jak najbardziej precyzyjne. Należy unikać określeń ogólnych, takich jak dokumenty czy materiały drukowane.
  • Nadanie numeru referencyjnego. Pozwala monitorować przesyłkę zwrotną zarówno użytkownikowi, jak i firmie. Powstaje przy użyciu wartości, cyfr czy liter określonych przez firmę
  • Nadanie przesyłki zwrotnej – w ramach nadania możliwe jest również powiadomienie o przesyłce drogą mailową. Opcja taka realizowana jest poprzez wprowadzenie adresów email oraz wiadomości, które zostaną wysłane po wejściu przesyłki zwrotnej do systemu UPS.

Usługi zwrotne zarządzane przez klientów

REKLAMA

Automatyzacja zwrotów pozwala klientom na składanie zleceń zwrotnych na firmowej witrynie. Konsumenci otrzymują tym samym dostęp do systemu obsługi zwrotów. Podobnie jak w przypadku innych usług, możliwe jest stałe monitorowanie bieżącej lokalizacji zwrotu. 

• Klient składa zamówienie zgodne z zasadami obowiązującymi w firmie
• Etykieta zwrotna dostępna jest w przeglądarce lub przez pocztę elektroniczną
• Klient drukuje i przykleja etykietę, a paczkę ze zwracanym towarem dostarcza pod wskazany adres lub przekazuje bezpośrednio kurierowi.

Korzyści wynikające z usług zwrotnych:

• Budowa przewagi konkurencyjnej – dzięki sprawnemu i szybkiemu przetwarzaniu przesyłek zwrotnych.
• Wzrost zysków firmy dzięki skutecznemu zarządzaniu zwrotami.
• Większa sprzedaż możliwa do uzyskania dzięki poprawie relacji z klientem.
• Lepsza kontrola nad kosztami zwrotów.
• Dopasowanie do potrzeb klienta: elastyczne terminy zwrotów, wygoda zwrotów.
• Stała kontrola nad procesem zwrotu dzięki narzędziom monitorującym.
• Ochrona środowiska – niższa emisja CO2 dzięki mniejszej liczbie wyjazdów kuriera.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA