REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe usługi na rynku pocztowym. Przykład Power Post

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Giersz

REKLAMA

REKLAMA

Do niedawna polscy przedsiębiorcy i instytucje skazane były na usługi narodowego operatora - Poczty Polskiej. Na rynku pojawiają się już wyspecjalizowane firmy oferujące kompleksową usługę korespondencji. Na czym polega i czy warto się nią zainteresować?

Sytuacja na rynku pocztowym - na którym przez wiele lat monopolistyczne rządy sprawowała Poczta Polska – sprawiła, że nie tylko duże instytucje i średniej wielkości przedsiębiorcy, ale też klienci indywidualni – zmuszeni byli do korzystania z jedynej, dostępnej na rynku oferty operatora narodowego.

REKLAMA

REKLAMA

Niewydolność instytucjonalna poczty oraz mało konkurencyjna i nieadekwatna do potrzeb sektora B2B i B2C oferta rynkowa monopolisty – przyzwyczajonego dotychczas do braku konkurencji – przyczyniła się paradoksalnie do powstania alternatywnych firm, świadczących zbliżone, ale znacznie bardziej zaawansowane usługi. Rozwój nowych technologii – a co za tym idzie, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań na rynku usług pocztowych – spowodowały, że firmy zaczęły szukać alternatywnych sposobów nadawania korespondencji.

Zlecenie korespondencji pocztowej na zewnątrz

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku firm i instytucji jest zlecenie obsługi korespondencji zewnętrznym, wyspecjalizowanym w tym zakresie podmiotom.

Wybór najlepszego operatora uzależniony jest z kolei zaledwie od czterech czynników: czasu, zasobów finansowych i kadrowych oraz bezpieczeństwa realizacji zlecenia.
Każdy doświadczony menedżer zdaje sobie sprawę, że tylko łączne spełnienie tych czterech kryteriów przesądzać może o skutecznej realizacji celów przedsiębiorstwa. Dlatego z biznesowego punktu widzenia wybór odpowiedniego operatora – gwarantującego profesjonalny outsourcing usług pocztowych – jest kwestią strategiczną.

REKLAMA

Prekursorem na polskim rynku w zakresie technologicznego usprawniania procesu doręczania listów, umów czy też faktur jest bez wątpienia spółka Mass Mailing Integrated. Usługa Power Post, którą oferuje – bazująca na systemie poczty hybrydowej – z pewnością zrewolucjonizuje ten segment polskiego rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Power Post umożliwia natychmiastową wysyłkę dokumentów generowanych na komputerze z dostępem do Internetu, bez potrzeby tracenia czasu na drukowanie, kopertowanie, adresowanie i wizyty na poczcie. Jest to aktualnie najbardziej efektywne czasowo, jak też finansowo rozwiązanie łączące zalety poczty e-mail, wykorzystując przy tym najbardziej funkcjonalne elementy tradycyjnych usług pocztowych. Dlatego dzięki Power Post list, umowa czy faktura wysłana prosto z komputera szybko i sprawnie dotrze do adresata w tradycyjnej, papierowej formie.

W biznesie wygrywa ten, kto umie korzystać ze wszystkich dostępnych środków przy założeniu ich efektywności czasowej i finansowej. Mocną stroną zewnętrznych firm – specjalizujących się w outsourcingu usług pocztowych – jest przede wszystkim profesjonalne zaplecze technologiczne i wyszkolona kadra oraz fachowa obsługa logistyczna.

MMI w ramach usługi Power Post zapewnia:

  • Oszczędność czasu i synchronizację przesyłek, dzięki 15 centrom dystrybucyjnym
  • Redukcję czynności związanych z produkcją korespondencji (drukowanie, kopertowanie, inserty), jak również możliwość korzystania z usług pocztowych bez konieczności opuszczania miejsca pracy (wystarczy komputer i internet)
  • Usprawnienie organizacji pracy i kontrolę nad wydatkami – możliwość nadawania uprawnień i przyznawania limitów finansowych dla poszczególnych działów czy pracowników
  • Efektywność i wydajność personelu – brak konieczności angażowania własnej kadry, która w tym czasie może skupić się na statutowych aspektach działalności firmy
  • Zmniejszenie nawet o 20% kosztów jednostkowych przygotowania i dystrybucji przesyłek
  • Pełne bezpieczeństwo baz danych odbiorców dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu

Usługa Power Post umożliwia ponadto:

  • Pełną kontrolę nad procesem dystrybucji
  • Śledzenie korespondencji na każdym etapie procesu jej przygotowania, a w określonych przypadkach również doręczenia
  • Zarządzanie i możliwość archiwizacji elektronicznie wysyłanej korespondencji

Gdzie szukać przewag outsourcera usług pocztowych?

Nie tylko terminowość czy szybkość, ale również elastyczność w zakresie obsługi oraz cena usług odgrywają kluczową rolę przy wyborze operatora, który przejmie na siebie kompleksową obsługę korespondencji codziennej. Oferta rynkowa w tym zakresie – biorąc pod uwagę najbardziej restrykcyjne wymagania klientów – nie jest wbrew pozorom szeroka. Niewiele firm dysponuje bowiem wystarczającym zapleczem techniczno-logistycznym, które pozwala zaspokoić wygórowane oczekiwania zlecających.

Tym bardziej uwagę instytucji masowo nadających korespondencją powinna wzbudzić poczta hybrydowa – szybsza, bardziej efektywna, bezpieczna i przede wszystkim tańsza niż dotychczas dostępne na rynku usługi. Wysoka jakość, nowoczesność i ponadstandardowość idzie w tym przypadku w parze z ekonomią – zarówno w sferze finansowej, jak i zaoszczędzonego czasu.

Power Post – innowacyjna usługa oferowana przez MMI - jest realizowana w systemie poczty hybrydowej. To nowatorskie rozwiązanie, które łączy funkcjonalność poczty elektronicznej i cechy tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych.

Listy i dokumenty nadane przez Power Post prosto z komputera nadawcy trafiają do Centralnego Ośrodka Produkcyjnego. Ten automatycznie wybiera jeden z 15 Ośrodków Wydruku, znajdujący się najbliżej lokalizacji adresata korespondencji tak, by zoptymalizować koszty logistyczne i przyspieszyć proces doręczenia.

Usługa Power Post realizowana jest przez firmę Mass Mailing Integrated przy współpracy z największym, niezależnym operatorem pocztowym InPost.

źródło: Power Post / MMI

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA