REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta Polska: W planach zwiększenie udziałów na rynku logistycznym

REKLAMA

REKLAMA

Poczta Polska zapowiada walkę o wzrost udziałów w rynku logistycznym, w zakresie obsługi przesyłek drobnicowych. Zamierza być liderem w tym obszarze działalności, zapowiada też obniżkę cen usług KEP oraz wyższą ich jakość

Strategia Poczty Polskiej do 2015 roku zakłada wzrost przychodów z usług paczkowo - kurierskich, bankowo – ubezpieczeniowych i właśnie z usług logistycznych. Plany sprzedaży są bardzo ambitne. W tym czasie narodowy operator zakłada podwajanie przychodów rok do roku.

REKLAMA

REKLAMA

Na nowo zdefiniowano klienta biznesowego, do grona którego zalicza: producentów, dystrybutorów, sieci handlowe i spedytorów. W portfolio PP znajdą się zarówno stali nadawcy - regularnie korzystający z usług operatora w oparciu o długoterminowe umowy, jak i mniejsze firmy - zawierające umowy doraźne i sporadycznie wysyłające ładunki. Z racji tego, że Poczta ma najwięcej placówek regionalnych (8,5tys.), najwięcej zatrudnionych w służbie doręczeń (ok. 20 tys, osób) i największe sortownie, stwarza to doskonałe warunki do rozwoju działalności logistycznej.

- Świadczenie usług powszechnych pozostanie podstawowym zadaniem Poczty Polskiej, ale wejście w obsługę klienta biznesowego pozwoli na optymalne wykorzystanie całej infrastruktury. Poczta Polska w przyszłym roku zaoferuje bardzo dobre ceny na rynku usług KEP, ceny będą niższe - zapowiada Łukasz Gołębiowski dyrektor handlowy Poczty Polskiej. 

Mając taki potencjał, wejście w usługi logistyczne wydaje się być naturalną drogą rozwoju. Może to też spowodować niemałe zamieszanie na rynku operatorów logistycznych, którym wkrótce przyjdzie się zmierzyć z silnym konkurentem.

REKLAMA

Poczta zamierza skoncentrować się na świadczeniu usług logistycznych "szytych na miarę". Obecnie prowadzi zaawansowane negocjacje z kilkoma partnerami i będzie też walczyć o zwiększenie konkurencyjności w usługach kurierskich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narodowy operator dopuszcza też możliwość udostępnienia swojej sieci innym operatorom (tak jak jest w przypadku operatorów telekomunikacyjnych). Udostępnienie sieci zależeć będzie od uregulowań prawnych i opłacalności.

Dążenie do zwiększenie konkurencyjności Poczty Polskiej wynika też w dużej mierze z liberalizacji rynku usług pocztowych na terenie UE, co nastąpi z początkiem 2013r. W tym roku zakończy się proces dostosowania polskiego prawa do III Dyrektywy Pocztowej, która całkowicie zliberalizuje rynek pocztowy. Między innymi w nowych regulacjach prawnych przewiduje się zdefiniowanie usługi kurierskiej i odróżnienie jej od tradycyjnych usług pocztowych.

Pozwoli to na rozgraniczenie obowiązków operatorów i praw użytkowników tych usług. Zmiany te mogą spowodować konsolidację na rynku KEP. Powstaje tylko pytanie, czy to będą lokalne przejęcia czy też będą wynikać ze strategii globalnych graczy. Istnieje też możliwość wejścia na polski rynek nowego operatora pocztowego.

Niektóre narodowe poczty w Europie (np. szwedzka, austriacka) przejawiają od dawna zainteresowanie naszym rynkiem. Nie należy jednak spodziewać się spektakularnych zmian, jakie miały miejsce kilka lat temu. Jeśli natomiast Poczta Polska zrealizuje swoją logistyczną strategię, z pewnością wpłynie to na podział rynku wśród operatorów logistycznych.

Polski rynek KEP podzielony jest pomiędzy 9 dużych operatorów, z których największym polskim operatorem była na koniec roku 2010 firma Opek. W rejestrze operatorów pocztowych zanotowano 250 firm, z tego działa aktywnie 150.

(źr. pracujwlogistyce.pl)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA