REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta Polska: W planach zwiększenie udziałów na rynku logistycznym

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Poczta Polska zapowiada walkę o wzrost udziałów w rynku logistycznym, w zakresie obsługi przesyłek drobnicowych. Zamierza być liderem w tym obszarze działalności, zapowiada też obniżkę cen usług KEP oraz wyższą ich jakość

Strategia Poczty Polskiej do 2015 roku zakłada wzrost przychodów z usług paczkowo - kurierskich, bankowo – ubezpieczeniowych i właśnie z usług logistycznych. Plany sprzedaży są bardzo ambitne. W tym czasie narodowy operator zakłada podwajanie przychodów rok do roku.

REKLAMA

REKLAMA

Na nowo zdefiniowano klienta biznesowego, do grona którego zalicza: producentów, dystrybutorów, sieci handlowe i spedytorów. W portfolio PP znajdą się zarówno stali nadawcy - regularnie korzystający z usług operatora w oparciu o długoterminowe umowy, jak i mniejsze firmy - zawierające umowy doraźne i sporadycznie wysyłające ładunki. Z racji tego, że Poczta ma najwięcej placówek regionalnych (8,5tys.), najwięcej zatrudnionych w służbie doręczeń (ok. 20 tys, osób) i największe sortownie, stwarza to doskonałe warunki do rozwoju działalności logistycznej.

- Świadczenie usług powszechnych pozostanie podstawowym zadaniem Poczty Polskiej, ale wejście w obsługę klienta biznesowego pozwoli na optymalne wykorzystanie całej infrastruktury. Poczta Polska w przyszłym roku zaoferuje bardzo dobre ceny na rynku usług KEP, ceny będą niższe - zapowiada Łukasz Gołębiowski dyrektor handlowy Poczty Polskiej. 

Mając taki potencjał, wejście w usługi logistyczne wydaje się być naturalną drogą rozwoju. Może to też spowodować niemałe zamieszanie na rynku operatorów logistycznych, którym wkrótce przyjdzie się zmierzyć z silnym konkurentem.

Poczta zamierza skoncentrować się na świadczeniu usług logistycznych "szytych na miarę". Obecnie prowadzi zaawansowane negocjacje z kilkoma partnerami i będzie też walczyć o zwiększenie konkurencyjności w usługach kurierskich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narodowy operator dopuszcza też możliwość udostępnienia swojej sieci innym operatorom (tak jak jest w przypadku operatorów telekomunikacyjnych). Udostępnienie sieci zależeć będzie od uregulowań prawnych i opłacalności.

REKLAMA

Dążenie do zwiększenie konkurencyjności Poczty Polskiej wynika też w dużej mierze z liberalizacji rynku usług pocztowych na terenie UE, co nastąpi z początkiem 2013r. W tym roku zakończy się proces dostosowania polskiego prawa do III Dyrektywy Pocztowej, która całkowicie zliberalizuje rynek pocztowy. Między innymi w nowych regulacjach prawnych przewiduje się zdefiniowanie usługi kurierskiej i odróżnienie jej od tradycyjnych usług pocztowych.

Pozwoli to na rozgraniczenie obowiązków operatorów i praw użytkowników tych usług. Zmiany te mogą spowodować konsolidację na rynku KEP. Powstaje tylko pytanie, czy to będą lokalne przejęcia czy też będą wynikać ze strategii globalnych graczy. Istnieje też możliwość wejścia na polski rynek nowego operatora pocztowego.

Niektóre narodowe poczty w Europie (np. szwedzka, austriacka) przejawiają od dawna zainteresowanie naszym rynkiem. Nie należy jednak spodziewać się spektakularnych zmian, jakie miały miejsce kilka lat temu. Jeśli natomiast Poczta Polska zrealizuje swoją logistyczną strategię, z pewnością wpłynie to na podział rynku wśród operatorów logistycznych.

Polski rynek KEP podzielony jest pomiędzy 9 dużych operatorów, z których największym polskim operatorem była na koniec roku 2010 firma Opek. W rejestrze operatorów pocztowych zanotowano 250 firm, z tego działa aktywnie 150.

(źr. pracujwlogistyce.pl)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA