REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co warto wiedzieć o specjalnych usługach kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Fabiańska
fot. TNT Express
fot. TNT Express
Hans de Kort

REKLAMA

REKLAMA

Czym różni się standardowa usługa kurierska od specjalnej. Jak kalkulowana jest cena za przewóz. O tym w artykule Katarzyny Fabiańskiej z TNT Express Poland.

Klient mający potrzebę transportu kontaktuje się z działem Obsługi Klienta. Przedstawiciel tego działu zadaje mu podstawowe pytania na temat jego firmy i oczekiwań w stosunku do żądanego transportu.

REKLAMA

Ważny jest kierunek, waga, wymiary, wymagany czas tranzytu, specyfika towaru, jego wartość. Często określany jest również założony budżet klienta. Pracownik działu Customer Service, na podstawie udzielonych odpowiedzi, doradza typ usługi.

Jeśli oczekiwania transportowe mieszczą się w ramach standardowej palety usług kurierskich – cena i warunki transportu zostają podane podczas pierwszego kontaktu. Pracownik działu Obsługi Klienta przyjmuje zlecenie i aranżuje je w systemach kuriera.

Co oznacza standardowa usługa kurierska na przykładzie TNT?

To usługa realizowana globalną siecią transportową – drogową i lotniczą, która jest powtarzalna, regularna i z góry określona. Tysiące kurierów codziennie odbierających i dostarczających przesyłki w 220 krajach, setki ciężarówek regularnie kursujących pomiędzy oddziałami i hubami tranzytowymi, dziesiątki samolotów z centrum przeładunkowym w Liege gwarantują stałe ceny transportu o ściśle określonym czasie trwania i dla określonych gabarytów.

Klientowi się spieszy

Co dzieje się w przypadku jeśli waga przesyłki wynosi kilka ton? Albo towar jest materiałem niebezpiecznym, bardzo wartościowym, a nawet… zwierzęciem? Tu przedstawiciel działu Obsługi Klienta łączy rozmowę z działem Special Services.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługi specjalne są szyte na miarę potrzeb klienta. Tu nie ma stałych połączeń, nie ma ograniczeń wag, wymiarów czy specyfiki towaru. Specjaliści działu Special Services wnikliwie badają potrzeby klienta. To może być dedykowany transport drogowy, transport lotniczy realizowany liniami komercyjnymi w opcji od drzwi do drzwi czy od drzwi do lotniska, czarter dedykowanego samolotu, kurier na pokładzie osobiście eskortujący pilną i wartościową przesyłkę lub rozwiązania oparte na systemie kurierskim, wzbogacone dedykowanym odbiorem czy doręczeniem.

Każda usługa jest inna, każda indywidualnie dobrana do potrzeb klienta.

REKLAMA

Ceny są pochodną składowych kosztów i niekoniecznie są „specjalne”. Usługa tego typu może być tańsza niż kurierska, przykładowo dla większych wag. Może być też droższa, ale wtedy w grę często wchodzą aspekty możliwych kar wynikających z przestoju linii produkcyjnych i umowne 8000 EUR za dedykowany transport lotniczy po Europie przesyłki 30 kg nie jest oszałamiającą kwotą.

To dlatego pracownicy firmy kurierskiej pytają o wagę i wymagany czas transportu – dla przesyłki dokumentowej czy nieprzekraczającej 200 kg system kurierski oferuje szereg opcji efektywnych kosztowo o ściśle określonym czasie transportu.

Transport kilku ton siecią kurierską byłby już sporym wydatkiem – dlatego Special Services dobiera najwłaściwsze połączenie jednego ze swoich partnerów, które odpowiada zarówno pod względem czasu tranzytu, jak również finansowym.

Klient zleca usługę standardową i może ją śledzić w systemie Track and Trace. Na każdym etapie przeładunku, odprawy celnej czy dostawy - w systemie widnieją odpowiednie statusy. Klient zlecający usługę specjalną otrzymuje „w pakiecie” dedykowanego specjalistę, który drogą mailową czy telefoniczną informuje go o postępach transportu.


Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA