REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co warto wiedzieć o specjalnych usługach kurierskich

Katarzyna Fabiańska
fot. TNT Express
fot. TNT Express
Hans de Kort

REKLAMA

REKLAMA

Czym różni się standardowa usługa kurierska od specjalnej. Jak kalkulowana jest cena za przewóz. O tym w artykule Katarzyny Fabiańskiej z TNT Express Poland.

Klient mający potrzebę transportu kontaktuje się z działem Obsługi Klienta. Przedstawiciel tego działu zadaje mu podstawowe pytania na temat jego firmy i oczekiwań w stosunku do żądanego transportu.

REKLAMA

REKLAMA

Ważny jest kierunek, waga, wymiary, wymagany czas tranzytu, specyfika towaru, jego wartość. Często określany jest również założony budżet klienta. Pracownik działu Customer Service, na podstawie udzielonych odpowiedzi, doradza typ usługi.

Jeśli oczekiwania transportowe mieszczą się w ramach standardowej palety usług kurierskich – cena i warunki transportu zostają podane podczas pierwszego kontaktu. Pracownik działu Obsługi Klienta przyjmuje zlecenie i aranżuje je w systemach kuriera.

Co oznacza standardowa usługa kurierska na przykładzie TNT?

To usługa realizowana globalną siecią transportową – drogową i lotniczą, która jest powtarzalna, regularna i z góry określona. Tysiące kurierów codziennie odbierających i dostarczających przesyłki w 220 krajach, setki ciężarówek regularnie kursujących pomiędzy oddziałami i hubami tranzytowymi, dziesiątki samolotów z centrum przeładunkowym w Liege gwarantują stałe ceny transportu o ściśle określonym czasie trwania i dla określonych gabarytów.

REKLAMA

Klientowi się spieszy

Co dzieje się w przypadku jeśli waga przesyłki wynosi kilka ton? Albo towar jest materiałem niebezpiecznym, bardzo wartościowym, a nawet… zwierzęciem? Tu przedstawiciel działu Obsługi Klienta łączy rozmowę z działem Special Services.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługi specjalne są szyte na miarę potrzeb klienta. Tu nie ma stałych połączeń, nie ma ograniczeń wag, wymiarów czy specyfiki towaru. Specjaliści działu Special Services wnikliwie badają potrzeby klienta. To może być dedykowany transport drogowy, transport lotniczy realizowany liniami komercyjnymi w opcji od drzwi do drzwi czy od drzwi do lotniska, czarter dedykowanego samolotu, kurier na pokładzie osobiście eskortujący pilną i wartościową przesyłkę lub rozwiązania oparte na systemie kurierskim, wzbogacone dedykowanym odbiorem czy doręczeniem.

Każda usługa jest inna, każda indywidualnie dobrana do potrzeb klienta.

Ceny są pochodną składowych kosztów i niekoniecznie są „specjalne”. Usługa tego typu może być tańsza niż kurierska, przykładowo dla większych wag. Może być też droższa, ale wtedy w grę często wchodzą aspekty możliwych kar wynikających z przestoju linii produkcyjnych i umowne 8000 EUR za dedykowany transport lotniczy po Europie przesyłki 30 kg nie jest oszałamiającą kwotą.

To dlatego pracownicy firmy kurierskiej pytają o wagę i wymagany czas transportu – dla przesyłki dokumentowej czy nieprzekraczającej 200 kg system kurierski oferuje szereg opcji efektywnych kosztowo o ściśle określonym czasie transportu.

Transport kilku ton siecią kurierską byłby już sporym wydatkiem – dlatego Special Services dobiera najwłaściwsze połączenie jednego ze swoich partnerów, które odpowiada zarówno pod względem czasu tranzytu, jak również finansowym.

Klient zleca usługę standardową i może ją śledzić w systemie Track and Trace. Na każdym etapie przeładunku, odprawy celnej czy dostawy - w systemie widnieją odpowiednie statusy. Klient zlecający usługę specjalną otrzymuje „w pakiecie” dedykowanego specjalistę, który drogą mailową czy telefoniczną informuje go o postępach transportu.


Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA