REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co warto wiedzieć o specjalnych usługach kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Fabiańska
fot. TNT Express
fot. TNT Express
Hans de Kort

REKLAMA

REKLAMA

Czym różni się standardowa usługa kurierska od specjalnej. Jak kalkulowana jest cena za przewóz. O tym w artykule Katarzyny Fabiańskiej z TNT Express Poland.

Klient mający potrzebę transportu kontaktuje się z działem Obsługi Klienta. Przedstawiciel tego działu zadaje mu podstawowe pytania na temat jego firmy i oczekiwań w stosunku do żądanego transportu.

REKLAMA

Ważny jest kierunek, waga, wymiary, wymagany czas tranzytu, specyfika towaru, jego wartość. Często określany jest również założony budżet klienta. Pracownik działu Customer Service, na podstawie udzielonych odpowiedzi, doradza typ usługi.

Jeśli oczekiwania transportowe mieszczą się w ramach standardowej palety usług kurierskich – cena i warunki transportu zostają podane podczas pierwszego kontaktu. Pracownik działu Obsługi Klienta przyjmuje zlecenie i aranżuje je w systemach kuriera.

Co oznacza standardowa usługa kurierska na przykładzie TNT?

To usługa realizowana globalną siecią transportową – drogową i lotniczą, która jest powtarzalna, regularna i z góry określona. Tysiące kurierów codziennie odbierających i dostarczających przesyłki w 220 krajach, setki ciężarówek regularnie kursujących pomiędzy oddziałami i hubami tranzytowymi, dziesiątki samolotów z centrum przeładunkowym w Liege gwarantują stałe ceny transportu o ściśle określonym czasie trwania i dla określonych gabarytów.

Klientowi się spieszy

Co dzieje się w przypadku jeśli waga przesyłki wynosi kilka ton? Albo towar jest materiałem niebezpiecznym, bardzo wartościowym, a nawet… zwierzęciem? Tu przedstawiciel działu Obsługi Klienta łączy rozmowę z działem Special Services.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługi specjalne są szyte na miarę potrzeb klienta. Tu nie ma stałych połączeń, nie ma ograniczeń wag, wymiarów czy specyfiki towaru. Specjaliści działu Special Services wnikliwie badają potrzeby klienta. To może być dedykowany transport drogowy, transport lotniczy realizowany liniami komercyjnymi w opcji od drzwi do drzwi czy od drzwi do lotniska, czarter dedykowanego samolotu, kurier na pokładzie osobiście eskortujący pilną i wartościową przesyłkę lub rozwiązania oparte na systemie kurierskim, wzbogacone dedykowanym odbiorem czy doręczeniem.

Każda usługa jest inna, każda indywidualnie dobrana do potrzeb klienta.

REKLAMA

Ceny są pochodną składowych kosztów i niekoniecznie są „specjalne”. Usługa tego typu może być tańsza niż kurierska, przykładowo dla większych wag. Może być też droższa, ale wtedy w grę często wchodzą aspekty możliwych kar wynikających z przestoju linii produkcyjnych i umowne 8000 EUR za dedykowany transport lotniczy po Europie przesyłki 30 kg nie jest oszałamiającą kwotą.

To dlatego pracownicy firmy kurierskiej pytają o wagę i wymagany czas transportu – dla przesyłki dokumentowej czy nieprzekraczającej 200 kg system kurierski oferuje szereg opcji efektywnych kosztowo o ściśle określonym czasie transportu.

Transport kilku ton siecią kurierską byłby już sporym wydatkiem – dlatego Special Services dobiera najwłaściwsze połączenie jednego ze swoich partnerów, które odpowiada zarówno pod względem czasu tranzytu, jak również finansowym.

Klient zleca usługę standardową i może ją śledzić w systemie Track and Trace. Na każdym etapie przeładunku, odprawy celnej czy dostawy - w systemie widnieją odpowiednie statusy. Klient zlecający usługę specjalną otrzymuje „w pakiecie” dedykowanego specjalistę, który drogą mailową czy telefoniczną informuje go o postępach transportu.


Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA