REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co dalej z lotniskiem w Radomiu?

Co dalej z lotniskiem w Radomiu?
Co dalej z lotniskiem w Radomiu?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Co dalej z lotniskiem w Radomiu? Z portu lotniczego nie są realizowane żadne loty. Czy sytuacja w najbliższym czasie ulegnie poprawie?

Radomscy radni nie podjęli w poniedziałek żadnej decyzji dotyczącej przyszłości radomskiego lotniska, z którego - ze względu na brak przewoźników – nie odbywają się regularne loty. Nie obyło się jednak bez ostrej wymiany zdań pomiędzy politykami PiS i PO.

REKLAMA

REKLAMA

Nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Radomiu zwołano na wniosek siedmiu radnych, którzy chcieli dowiedzieć się, jaka jest sytuacja zarządzającej lotniskiem spółki Port Lotniczy Radom.

Podczas kilkugodzinnego posiedzenia trwającego do późnych godzin wieczornych, radni pytali m.in. o rozmowy z potencjalnymi przewoźnikami, plany prezydenta miasta w stosunku do spółki, obecny stan zatrudnienia. Nie obyło się też bez wzajemnych oskarżeń byłego i obecnego prezydenta miasta oraz obecnych i poprzednich władz spółki Port Lotniczy Radom.

Zobacz też: Restrukturyzacja lotniska w Radomiu

REKLAMA

Czy znajdą się przewoźnicy, którzy będą chcieli latać z Radomia?

B. prezydent Radomia, obecnie poseł PiS, Andrzej Kosztowniak, za urzędowania którego finalizowane było tworzenie lotniska, miał wątpliwości, czy władze Radomia są w ogóle zainteresowane dalszym rozwojem portu lotniczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecny prezydent Radomia, związany z PO, Radosław Witkowski poinformował, że więcej na ten temat będzie mógł powiedzieć na początku przyszłego roku. „W połowie stycznia będziemy gotowi rozmawiać o perspektywie dla lotniska” – stwierdził. Jednocześnie dodał, że jeszcze w tym w tym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie z przewoźnikiem zainteresowanym lotami z Radomia. „Koniec tego roku to czas, w którym chcielibyśmy sfinalizować umowy z przewoźnikami” – stwierdził Witkowski.

Prezes zarządu spółki Port Lotniczy Radom Dorota Sidorko stwierdziła, że zamieszanie wokół lotniska nie sprzyja prowadzonym przez nią rozmowom z przewoźnikami. „Ten projekt potrzebuje ciszy i stabilizacji, ludzie, planując loty, zwracają uwagę, na to, czy za kilka miesięcy z danego lotniska będą mogli polecieć, czy nagle zostaną odwołane loty” – stwierdziła.

Sidorko skrytykowała działania swojego poprzednika Tomasza Siwaka. Poinformowała, że złożyła do prokuratury doniesienie związane m.in. z ujawnianiem przez niego tajemnic handlowych, co miało – według niej - wpływ na przebieg negocjacji z nowymi przewoźnikami, oraz z niegospodarnością, przejawiającą się – jej zdaniem – m.in. poprzez zakup nieprzydatnych dla Portu Lotniczego rzeczy m.in. sprzętu AGD, który potem w formie darowizny b. prezes przekazał stowarzyszeniu.

Zobacz też: Lotnisko w Radomiu bez połączeń pasażerskich

Przebiegiem sesji zawiedziony był jeden z inicjatorów zwołania nadzwyczajnego posiedzenia radny Jakub Kowalski (PiS). „Ta sesja nie przyniosła żadnych rezultatów. Niczego więcej się nie dowiedziałem. Szkoda, bo marnujemy czas i narażamy miasto na kompromitację” – stwierdził Kowalski.

Podobnego zdania był szef klubu radnych PiS Jerzy Zawodnik. „Dzisiaj nic nowego się nie dowiedzieliśmy, oprócz bicia piany, w której teraz możemy sobie popływać” – stwierdził Zawodnik.

Obecni na sali posłowie zaproponowali, by „ponad podziałami” walczyć o pieniądze na radomskie lotnisko z budżetu państwa. Leszek Ruszczyk (PO) zadeklarował, że wspólnie z posłami PiS jest gotów zabiegać o pieniądze u premier rządu Beaty Szydło. Chodzi o fundusze na remont pasa startowego, który jest wspólnie użytkowany przez stronę cywilna i wojskową.

„PiS zbudował lotnisko, czy PO ma ja zamknąć? Apeluję o szybkie i pokojowe rozwiązanie problemu, bo Polska się z nas śmieje”- podkreślała poseł PO Anna Białkowska.

Regularne połączenia lotnicze z Radomia odbywały się tylko przez dwa i pół miesiąca. Pierwszy lot samolotu pasażerskiego z radomskiego portu odbył się na początku września. Jednak już w październiku - z powodu braku pasażerów - z lotów z Radomia do Pragi wycofał się czeski przewodnik narodowy Czech Airlines. Następnie, w listopadzie, z lotów do Rygi zrezygnowały łotewskie linie Air Baltic.

Zobacz też: Cywilne samoloty mogą korzystać z wojskowych lotnisk

Port lotniczy w Radomiu

Port Lotniczy w Radomiu formalnie działa od maja 2014 r. W marcu 2015 r., w związku z brakiem przewoźników chętnych na loty z Radomia i z kłopotami finansowymi spółki, prezydent Radomia zdecydował o tymczasowym wstrzymaniu inwestycji i zakupów na lotnisku. Zapowiedział także restrukturyzację i obniżenie kosztów działalności spółki Port Lotniczy Radom.

Uruchomienie lotniska kosztowało miasto Radom około 100 mln zł. Cywilny port lotniczy powstał na bazie istniejącego tam od lat lotniska wojskowego. Obecnie wojsko korzysta z lotniska na zasadach współużytkowania. Spółka Port Lotniczy Radom zatrudnia ponad 130 osób. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA