REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020.
Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020.

REKLAMA

REKLAMA

Według założeń Programu Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020 ma zostać m.in. wyznaczona nowa trasa kolejowa dla relacji Kielce-Warszawa.

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 przyjęli w piątek radni Województwa Świętokrzyskiego. Dokument zawiera opis inwestycji planowanych do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE.

REKLAMA

Jak wyjaśnił radnym odpowiedzialny za inwestycje infrastrukturalne wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak (PO) nowy dokument z jednej strony ma zastąpić nieaktualny już program z lat 2007-2013, z drugiej zaś „jest warunkiem koniecznym by bez żadnych formalnych przeszkód można było sięgać po środki unijne zarówno z Programu Operacyjnego +Rozwój Polska Wschodnia+ jak i z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego”.

Zobacz też: Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

REKLAMA

Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (ŚZDW) Damian Urbanowski zwrócił uwagę w rozmowie z PAP, że choć tytuł dokumentu zamyka się w czasie bieżącej perspektywy finansowej UE (2014-2020), to w pewnym zakresie wykracza ponad wskazany okres. Powód jest prozaiczny – potrzeby inwestycyjne wykraczają ponad dostępną pulę środków.

„Mówiąc tylko i wyłącznie o inwestycjach drogowych to jest wartość około 1,6 -1,8 mld złotych. Natomiast środki, które możemy wykorzystać jeżeli chodzi o RPO, jest to 106 mln euro (ok. 450 mln zł) plus szacowany wkład własny 550-700 mln, natomiast z programu Polska Wschodnia to są 2 mld zł ale do podziału między pięć województw i pięć miast czyli dziesięciu beneficjentów” – powiedział PAP Urbanowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Już wiadomo, że zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej” inwestycje drogowe realizowane z tej puli środków unijnych ograniczone zostaną, w przypadku woj. świętokrzyskiego do Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego obejmującego swym zasięgiem gminy bezpośrednio przylegające do miasta Kielce oraz gm. Strawczyn i gm. Chmielnik. Pozostałe obszary regionu mogą liczyć na wsparcie z RPO.

Zobacz też: Modernizacja infrastruktury kolejowej w konurbacji katowickiej

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020

REKLAMA

Wśród najważniejszych celów polityki inwestycyjnej w infrastrukturę dokument wymienia m.in. poprawę powiązań komunikacyjnych kieleckiego węzła transportowego z głównymi węzłami i korytarzami transportowymi kraju, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów zurbanizowanych a także inwestycje w ramach sieci drogowych małych miast.

Oprócz remontów i rozbudowy zakłada także tworzenie nowych odcinków dróg, głównie w obwodnic. W planach znalazły się układy obwodnicowe m.in. dla Staszowa, Włoszczowy oraz Kazimierzy Wielkiej.

Zgodnie z programem inwestycje nie ominą także szlaków kolejowych. Łącznie w regionie istnieje dziesięć linii o łącznej długości prawie 700 km. Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego Wojciech Siporski wśród kluczowych inwestycji wymienił m.in. budowę łącznicy kolejowej Czarnca - Włoszczowa Północ pozwalającą na połączenie linii Kielce – Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową (CMK).

Umożliwiłoby to wyznaczenie nowej trasy kolejowej dla relacji Kielce – Warszawa, a tym samym skrócenie czasu podróży między tymi miastami. Wartość inwestycji oszacowano na 42,8 mln zł.

Przyjęty w piątek program zakłada także m.in. prace na linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, na linii w kierunku Częstochowy Kielce – Żelisławice, nr 25 Skarżysko – Sandomierz, przejście pod torami w Skarżysku - Kamiennej a także inwestycje w przystanki i dworce.

Zobacz też: Lot miał zarobić w 2015 r. 120 mln. zł. Uda się?

Przez województwo świętokrzyskie przebiega łącznie ponad 13,5 tys. km dróg o twardej nawierzchni, z czego 754 km to drogi krajowe a 1075 km – wojewódzkie. Na kolejowej mapie regionu istnieje 10 linii o łącznej długości 696 km z czego ponad połowa stanowią linie znaczenia państwowego. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA