REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020.
Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020.

REKLAMA

REKLAMA

Według założeń Programu Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020 ma zostać m.in. wyznaczona nowa trasa kolejowa dla relacji Kielce-Warszawa.

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 przyjęli w piątek radni Województwa Świętokrzyskiego. Dokument zawiera opis inwestycji planowanych do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE.

REKLAMA

Jak wyjaśnił radnym odpowiedzialny za inwestycje infrastrukturalne wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak (PO) nowy dokument z jednej strony ma zastąpić nieaktualny już program z lat 2007-2013, z drugiej zaś „jest warunkiem koniecznym by bez żadnych formalnych przeszkód można było sięgać po środki unijne zarówno z Programu Operacyjnego +Rozwój Polska Wschodnia+ jak i z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego”.

Zobacz też: Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

REKLAMA

Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (ŚZDW) Damian Urbanowski zwrócił uwagę w rozmowie z PAP, że choć tytuł dokumentu zamyka się w czasie bieżącej perspektywy finansowej UE (2014-2020), to w pewnym zakresie wykracza ponad wskazany okres. Powód jest prozaiczny – potrzeby inwestycyjne wykraczają ponad dostępną pulę środków.

„Mówiąc tylko i wyłącznie o inwestycjach drogowych to jest wartość około 1,6 -1,8 mld złotych. Natomiast środki, które możemy wykorzystać jeżeli chodzi o RPO, jest to 106 mln euro (ok. 450 mln zł) plus szacowany wkład własny 550-700 mln, natomiast z programu Polska Wschodnia to są 2 mld zł ale do podziału między pięć województw i pięć miast czyli dziesięciu beneficjentów” – powiedział PAP Urbanowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Już wiadomo, że zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej” inwestycje drogowe realizowane z tej puli środków unijnych ograniczone zostaną, w przypadku woj. świętokrzyskiego do Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego obejmującego swym zasięgiem gminy bezpośrednio przylegające do miasta Kielce oraz gm. Strawczyn i gm. Chmielnik. Pozostałe obszary regionu mogą liczyć na wsparcie z RPO.

Zobacz też: Modernizacja infrastruktury kolejowej w konurbacji katowickiej

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020

REKLAMA

Wśród najważniejszych celów polityki inwestycyjnej w infrastrukturę dokument wymienia m.in. poprawę powiązań komunikacyjnych kieleckiego węzła transportowego z głównymi węzłami i korytarzami transportowymi kraju, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów zurbanizowanych a także inwestycje w ramach sieci drogowych małych miast.

Oprócz remontów i rozbudowy zakłada także tworzenie nowych odcinków dróg, głównie w obwodnic. W planach znalazły się układy obwodnicowe m.in. dla Staszowa, Włoszczowy oraz Kazimierzy Wielkiej.

Zgodnie z programem inwestycje nie ominą także szlaków kolejowych. Łącznie w regionie istnieje dziesięć linii o łącznej długości prawie 700 km. Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego Wojciech Siporski wśród kluczowych inwestycji wymienił m.in. budowę łącznicy kolejowej Czarnca - Włoszczowa Północ pozwalającą na połączenie linii Kielce – Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową (CMK).

Umożliwiłoby to wyznaczenie nowej trasy kolejowej dla relacji Kielce – Warszawa, a tym samym skrócenie czasu podróży między tymi miastami. Wartość inwestycji oszacowano na 42,8 mln zł.

Przyjęty w piątek program zakłada także m.in. prace na linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, na linii w kierunku Częstochowy Kielce – Żelisławice, nr 25 Skarżysko – Sandomierz, przejście pod torami w Skarżysku - Kamiennej a także inwestycje w przystanki i dworce.

Zobacz też: Lot miał zarobić w 2015 r. 120 mln. zł. Uda się?

Przez województwo świętokrzyskie przebiega łącznie ponad 13,5 tys. km dróg o twardej nawierzchni, z czego 754 km to drogi krajowe a 1075 km – wojewódzkie. Na kolejowej mapie regionu istnieje 10 linii o łącznej długości 696 km z czego ponad połowa stanowią linie znaczenia państwowego. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA