Nowy gmach dworca w Bydgoszczy częściowo oddany do użytku
REKLAMA
REKLAMA
Budowany gmach dworca kolejowego Bydgoszcz Główna ostanie w części udostępniony podróżnym. Do nowego obiektu sukcesywnie będą przenoszone kasy biletowe, informacja i poczekalnia, które od ponad roku mieszczą się w kontenerach.
REKLAMA
"Do dyspozycji pasażerów oddamy parter i część podziemną dworca, w której m.in. zostanie uruchomiona część przewidzianych docelowo dziewięciu kas. Czynne będą schody ruchome i windy. Na wyższych kondygnacjach i na peronach nadal będą trwały prace budowlane. Udostępniona podróżnym część obiektu będzie pełnić funkcję dworca tymczasowego, a oddanie do użytku całości przewidujemy w połowie października" - powiedział członek zarządu PKP SA Piotr Ciżkowicz.
Zobacz też: Linia kolejowa Warszawa-Radom
Zaplanowane na poniedziałek stopniowe przenoszenie kas, informacji i poczekalni ma zakończyć się wieczorem. Pomocą podróżnym w poruszaniu się po dworcu w czasie zmian mają służyć tzw. mobilni informatorzy.
Wznoszenie konstrukcji czterokondygnacyjnego dworca na miejscu zburzonego obiektu z lat 60. zeszłego wieku trwało niespełna rok i zakończyło się w połowie kwietnia. Od tego czasu prowadzone są prace wykończeniowe.
W ramach inwestycji odrestaurowano dawny XIX-wieczny budynek dworca, pomiędzy trzecim i czwartym peronem. Na parterze urządzono m.in. poczekalnię dla osób z dziećmi. W pozostałej części mieszczą się biura spółek kolejowych.
Zobacz też: Czy prywatyzacja spółek grupy PKP uzdrowiła system kolejowy w Polsce?
Zakończono już przebudowę peronów 2,3, 3a, 4 i 4a. Za dwa tygodnie gotowy będzie peron 1, a jeszcze będzie kontynuowany remont peronu 5.
REKLAMA
"Bydgoski dworzec będzie obiektem klasy premium, czyli w naszej kategoryzacji najwyższego szczebla. Biuro dworca będzie zapewniać obsługę podróżnych na takim poziomie jak w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu czy Krakowie" - podkreślił Ciżkowicz.
Dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Powstaną specjalne ścieżki i oznaczenia dla osób niedowidzących, w budynku stacji zamontowane zostaną windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille'a. Cały obiekt zostanie wyposażony w monitoring. Przebudowana zostanie również infrastruktura kolejowa, m.in. tory i sieć trakcyjna. Obok dworca zostaną urządzone parkingi dla autobusów linii regionalnych.
Wykonawcą dworca jest konsorcjum firm Budimex SA z Warszawy i Lech sp. o.o. z Bydgoszczy. Inwestycja będzie kosztować 197 mln zł, z czego 120 mln stanowić będzie dofinansowanie unijne.(PAP)
REKLAMA
REKLAMA