REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będzie połączenie tramwajowe osiedli z fabryką Michelin w Olsztynie

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Władze Olsztyna planują rozbudowę aktualnie budowanej sieci linii tramwajowych w mieście. Wszystko wskazuje na to, że będzie połączenie fabryki Michelin z olsztyńskimi osiedlami mieszkaniowymi.

Choć budowa od podstaw 3 pierwszych linii tramwajowych jeszcze się w Olsztynie nie skończyła, władze miasta już planują jej rozbudowę. Chodzi o trasę łączącą największe osiedla miasta z fabryką opon Michelin zatrudniającą około 4,5 tys. pracowników.

REKLAMA

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie prowadzona jest od podstaw. Ten środek komunikacji zbiorowej w Olsztynie powraca po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur dzięki unijnym dotacjom. Według urzędników miejskich mieszkańcy Olsztyna będą mogli skorzystać z nowego środka komunikacji miejskiej pod koniec roku, na razie budowa tras wciąż trwa.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

REKLAMA

Władze miasta planują już teraz rozwinięcie sieci linii. Magistrat ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przedłużenie linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin. Dokumentacja ma dotyczyć także planów budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP i PKS oraz rozbudowy zajezdni tramwajowej.

Nowa nitka tramwajowa z największych osiedli Olsztyna Pieczewa i Jarot do fabryki Michelin ma mieć długość ok. 5,5 km; ponadto kolejny nowy odcinek, który ma się z nią łączyć ma biec wzdłuż ulicy Wilczyńskiego (główna ulica Jarot i Pieczewa-PAP), ta linia ma mieć długość ok. 2,2 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patryk Pulikowski z Biura komunikacji społecznej i dialogu w urzędzie miasta w Olsztynie powiedział PAP, że ogłoszenie przetargu wynika wprost z planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w Olsztynie, który został przyjęty przed trzema laty. "W nim zapisaliśmy, że priorytetem będzie rozwój transportu zbiorowego. Poza tym zarówno Unia, jak i rząd przychylnie patrzą na takie działania"- dodał. Podkreślił, że w IV kwartale ubiegłego roku Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) wyliczył obłożenie poszczególnych ciągów komunikacyjnych. Te informacje też braliśmy pod uwagę. Oczywiście nie jest tak, że wszystko jest postanowione"- podkreślił Pulikowski.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

REKLAMA

Dodał, że należy pamiętać, iż wykonawca dokumentacji jest zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Olsztyna. "A poza tym przygotowane koncepcje mają być wielowariantowe, więc będzie tu pole do dyskusji podczas wcześniej wspomnianych konsultacji"- ocenił.

Rzeczniczka Michelin Ewa Konopka powiedziała PAP, że w olsztyńskiej fabryce opon Michelin pracuje około 4,5 tysiąca osób, więc bez wątpienia możliwość dojechania tramwajem do fabryki z Pieczewa i Jarot wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego. "Zabraliśmy już głos w dyskusji na temat przebiegu nowej linii tramwajowej, przekazując Ratuszowi naszą sugestię, by linia tramwajowa biegła wzdłuż ulicy Leonharda przez Towarową aż do Dworca. Ułatwiłoby to dojazd do pracy tysiącom osób pracujących nie tylko w naszej fabryce, lecz także w innych, licznych zakładach, sklepach i hurtowniach położonych w przemysłowej części miasta"- oceniła Ewa Konopka.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.

Te obecnie budowane trasy połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała także zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, zbudowano buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, oraz instalowany jest inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA