REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będzie połączenie tramwajowe osiedli z fabryką Michelin w Olsztynie

Subskrybuj nas na Youtube
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Władze Olsztyna planują rozbudowę aktualnie budowanej sieci linii tramwajowych w mieście. Wszystko wskazuje na to, że będzie połączenie fabryki Michelin z olsztyńskimi osiedlami mieszkaniowymi.

Choć budowa od podstaw 3 pierwszych linii tramwajowych jeszcze się w Olsztynie nie skończyła, władze miasta już planują jej rozbudowę. Chodzi o trasę łączącą największe osiedla miasta z fabryką opon Michelin zatrudniającą około 4,5 tys. pracowników.

REKLAMA

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie prowadzona jest od podstaw. Ten środek komunikacji zbiorowej w Olsztynie powraca po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur dzięki unijnym dotacjom. Według urzędników miejskich mieszkańcy Olsztyna będą mogli skorzystać z nowego środka komunikacji miejskiej pod koniec roku, na razie budowa tras wciąż trwa.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

REKLAMA

Władze miasta planują już teraz rozwinięcie sieci linii. Magistrat ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przedłużenie linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin. Dokumentacja ma dotyczyć także planów budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP i PKS oraz rozbudowy zajezdni tramwajowej.

Nowa nitka tramwajowa z największych osiedli Olsztyna Pieczewa i Jarot do fabryki Michelin ma mieć długość ok. 5,5 km; ponadto kolejny nowy odcinek, który ma się z nią łączyć ma biec wzdłuż ulicy Wilczyńskiego (główna ulica Jarot i Pieczewa-PAP), ta linia ma mieć długość ok. 2,2 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patryk Pulikowski z Biura komunikacji społecznej i dialogu w urzędzie miasta w Olsztynie powiedział PAP, że ogłoszenie przetargu wynika wprost z planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w Olsztynie, który został przyjęty przed trzema laty. "W nim zapisaliśmy, że priorytetem będzie rozwój transportu zbiorowego. Poza tym zarówno Unia, jak i rząd przychylnie patrzą na takie działania"- dodał. Podkreślił, że w IV kwartale ubiegłego roku Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) wyliczył obłożenie poszczególnych ciągów komunikacyjnych. Te informacje też braliśmy pod uwagę. Oczywiście nie jest tak, że wszystko jest postanowione"- podkreślił Pulikowski.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

REKLAMA

Dodał, że należy pamiętać, iż wykonawca dokumentacji jest zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Olsztyna. "A poza tym przygotowane koncepcje mają być wielowariantowe, więc będzie tu pole do dyskusji podczas wcześniej wspomnianych konsultacji"- ocenił.

Rzeczniczka Michelin Ewa Konopka powiedziała PAP, że w olsztyńskiej fabryce opon Michelin pracuje około 4,5 tysiąca osób, więc bez wątpienia możliwość dojechania tramwajem do fabryki z Pieczewa i Jarot wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego. "Zabraliśmy już głos w dyskusji na temat przebiegu nowej linii tramwajowej, przekazując Ratuszowi naszą sugestię, by linia tramwajowa biegła wzdłuż ulicy Leonharda przez Towarową aż do Dworca. Ułatwiłoby to dojazd do pracy tysiącom osób pracujących nie tylko w naszej fabryce, lecz także w innych, licznych zakładach, sklepach i hurtowniach położonych w przemysłowej części miasta"- oceniła Ewa Konopka.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.

Te obecnie budowane trasy połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała także zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, zbudowano buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, oraz instalowany jest inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA