REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będzie połączenie tramwajowe osiedli z fabryką Michelin w Olsztynie

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Władze Olsztyna planują rozbudowę aktualnie budowanej sieci linii tramwajowych w mieście. Wszystko wskazuje na to, że będzie połączenie fabryki Michelin z olsztyńskimi osiedlami mieszkaniowymi.

Choć budowa od podstaw 3 pierwszych linii tramwajowych jeszcze się w Olsztynie nie skończyła, władze miasta już planują jej rozbudowę. Chodzi o trasę łączącą największe osiedla miasta z fabryką opon Michelin zatrudniającą około 4,5 tys. pracowników.

REKLAMA

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie prowadzona jest od podstaw. Ten środek komunikacji zbiorowej w Olsztynie powraca po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur dzięki unijnym dotacjom. Według urzędników miejskich mieszkańcy Olsztyna będą mogli skorzystać z nowego środka komunikacji miejskiej pod koniec roku, na razie budowa tras wciąż trwa.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

REKLAMA

Władze miasta planują już teraz rozwinięcie sieci linii. Magistrat ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przedłużenie linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin. Dokumentacja ma dotyczyć także planów budowy węzła przesiadkowego przy dworcu PKP i PKS oraz rozbudowy zajezdni tramwajowej.

Nowa nitka tramwajowa z największych osiedli Olsztyna Pieczewa i Jarot do fabryki Michelin ma mieć długość ok. 5,5 km; ponadto kolejny nowy odcinek, który ma się z nią łączyć ma biec wzdłuż ulicy Wilczyńskiego (główna ulica Jarot i Pieczewa-PAP), ta linia ma mieć długość ok. 2,2 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patryk Pulikowski z Biura komunikacji społecznej i dialogu w urzędzie miasta w Olsztynie powiedział PAP, że ogłoszenie przetargu wynika wprost z planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w Olsztynie, który został przyjęty przed trzema laty. "W nim zapisaliśmy, że priorytetem będzie rozwój transportu zbiorowego. Poza tym zarówno Unia, jak i rząd przychylnie patrzą na takie działania"- dodał. Podkreślił, że w IV kwartale ubiegłego roku Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) wyliczył obłożenie poszczególnych ciągów komunikacyjnych. Te informacje też braliśmy pod uwagę. Oczywiście nie jest tak, że wszystko jest postanowione"- podkreślił Pulikowski.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

REKLAMA

Dodał, że należy pamiętać, iż wykonawca dokumentacji jest zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Olsztyna. "A poza tym przygotowane koncepcje mają być wielowariantowe, więc będzie tu pole do dyskusji podczas wcześniej wspomnianych konsultacji"- ocenił.

Rzeczniczka Michelin Ewa Konopka powiedziała PAP, że w olsztyńskiej fabryce opon Michelin pracuje około 4,5 tysiąca osób, więc bez wątpienia możliwość dojechania tramwajem do fabryki z Pieczewa i Jarot wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego. "Zabraliśmy już głos w dyskusji na temat przebiegu nowej linii tramwajowej, przekazując Ratuszowi naszą sugestię, by linia tramwajowa biegła wzdłuż ulicy Leonharda przez Towarową aż do Dworca. Ułatwiłoby to dojazd do pracy tysiącom osób pracujących nie tylko w naszej fabryce, lecz także w innych, licznych zakładach, sklepach i hurtowniach położonych w przemysłowej części miasta"- oceniła Ewa Konopka.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.

Te obecnie budowane trasy połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała także zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, zbudowano buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, oraz instalowany jest inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA