REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prototypowy rozjazd kolejowy dla PKP PLK

Subskrybuj nas na Youtube
Spółka TecKolTram przygotowuje dla PKP PLK prototypowy rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych.
Spółka TecKolTram przygotowuje dla PKP PLK prototypowy rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Spółka TecKolTram przygotowuje dla PKP PLK prototypowy rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych.

Track Tec KolTram, spółka wchodząca w skład Grupy Track Tec S.A. – prekursor innowacyjnych rozwiązań w obszarze infrastruktury kolejowej, przygotowuje prototypowy rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych, w ramach pilotażowego projektu PKP PLK. Nowoczesne rozjazdy będą stanowiły nową jakość w budownictwie kolejowym.

REKLAMA

Grupa przygotowuje rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych wraz z kompletem mocowań w ramach pilotażowego projektu prowadzonego przez PKP PLK. Jego celem jest przeprowadzenie testów pozwalających na ocenę  proponowanych rozwiązań technicznych. Podrozjazdnice strunobetonowe do prototypu zostaną dostarczone przez zakład Track Tec w Suwałkach.
Stacja zabudowy nowego rozjazdu Track Tec mieścić się będzie w Świdniku, gdzie prace związane z montażem prototypu poprowadzi jedna z firm budowlanych na zlecenie PKP PLK. Prognozowany termin realizacji projektu to październik br.

Zobacz też: Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna

REKLAMA

Nowa konstrukcja (rozjazd Rkpd60E1-190-1:9), opracowywana przez najlepszych specjalistów Track Tec KolTram, będzie pierwszą przystosowaną do zabudowy na podrozjazdnicach strunobetonowych. Dotychczas były one montowane wyłącznie na drewnianych. Podrozjazdnice betonowe zapewnią dłuższą żywotność i lepsze parametry eksploatacyjne rozjazdu. Prototyp charakteryzować będzie się zastosowaniem całkowicie nowych rozwiązań w zakresie konstrukcji elementów składowych.

„Umiejętność sprostania najbardziej restrykcyjnym wymogom sprawia, że bezustannie poszerzamy grono klientów. Od lat nasze wyroby z sukcesami przygotowywane są pod kątem najnowocześniejszych inwestycji w infrastrukturę kolejową w Polsce i za granicą. Wieloletnie doświadczenie oraz konsekwencja w doskonaleniu produkcji skutkują efektywniejszą i jeszcze bardziej kompleksową obsługą klientów. Know how Track Tec pozwoli przygotować prototyp najwyższej jakości, który - mam nadzieję - będzie stosowany w przyszłości przez PKP PLK przy pracach modernizacyjnych, jak i nowych inwestycjach  – powiedział Jarosław Pawluk, Prezes Zarządu Grupy Track Tec S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kiedy będzie gotowy terminal cargo na lotnisku w Katowicach?

Zarówno kompletna dokumentacja konstrukcyjna jaki również Warunki Technicznego Wykonania i Odbioru rozjazdu, uzgodnione  wcześniej z Biurem Dróg Krajowych PLK, zostały w całości przygotowane przez  Track Tec KolTram.

Źródło: Materiały prasowe Track Tec

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA