Prototypowy rozjazd kolejowy dla PKP PLK
REKLAMA
REKLAMA
Track Tec KolTram, spółka wchodząca w skład Grupy Track Tec S.A. – prekursor innowacyjnych rozwiązań w obszarze infrastruktury kolejowej, przygotowuje prototypowy rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych, w ramach pilotażowego projektu PKP PLK. Nowoczesne rozjazdy będą stanowiły nową jakość w budownictwie kolejowym.
REKLAMA
Grupa przygotowuje rozjazd krzyżowy podwójny na podrozjazdnicach strunobetonowych wraz z kompletem mocowań w ramach pilotażowego projektu prowadzonego przez PKP PLK. Jego celem jest przeprowadzenie testów pozwalających na ocenę proponowanych rozwiązań technicznych. Podrozjazdnice strunobetonowe do prototypu zostaną dostarczone przez zakład Track Tec w Suwałkach.
Stacja zabudowy nowego rozjazdu Track Tec mieścić się będzie w Świdniku, gdzie prace związane z montażem prototypu poprowadzi jedna z firm budowlanych na zlecenie PKP PLK. Prognozowany termin realizacji projektu to październik br.
Zobacz też: Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna
REKLAMA
Nowa konstrukcja (rozjazd Rkpd60E1-190-1:9), opracowywana przez najlepszych specjalistów Track Tec KolTram, będzie pierwszą przystosowaną do zabudowy na podrozjazdnicach strunobetonowych. Dotychczas były one montowane wyłącznie na drewnianych. Podrozjazdnice betonowe zapewnią dłuższą żywotność i lepsze parametry eksploatacyjne rozjazdu. Prototyp charakteryzować będzie się zastosowaniem całkowicie nowych rozwiązań w zakresie konstrukcji elementów składowych.
– „Umiejętność sprostania najbardziej restrykcyjnym wymogom sprawia, że bezustannie poszerzamy grono klientów. Od lat nasze wyroby z sukcesami przygotowywane są pod kątem najnowocześniejszych inwestycji w infrastrukturę kolejową w Polsce i za granicą. Wieloletnie doświadczenie oraz konsekwencja w doskonaleniu produkcji skutkują efektywniejszą i jeszcze bardziej kompleksową obsługą klientów. Know how Track Tec pozwoli przygotować prototyp najwyższej jakości, który - mam nadzieję - będzie stosowany w przyszłości przez PKP PLK przy pracach modernizacyjnych, jak i nowych inwestycjach – powiedział Jarosław Pawluk, Prezes Zarządu Grupy Track Tec S.A.
Zobacz też: Kiedy będzie gotowy terminal cargo na lotnisku w Katowicach?
Zarówno kompletna dokumentacja konstrukcyjna jaki również Warunki Technicznego Wykonania i Odbioru rozjazdu, uzgodnione wcześniej z Biurem Dróg Krajowych PLK, zostały w całości przygotowane przez Track Tec KolTram.
Źródło: Materiały prasowe Track Tec
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.