REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska?

Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska? Fot. Fotolia
Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W najbliższych latach głównymi inwestycjami na Mazowszu będą modernizacja kolejowej linii średnicowej oraz dokończenie okręgu obwodnicy Warszawy. Ale to nie wszystko.

Jak podkreślił Kozłowski, Mazowsze już od dawna jest największym placem budowy w Polsce, zwłaszcza jeśli chodzi o inwestycje strukturalne. Ocenił, że w obecnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 to się nie zmieni.

REKLAMA

REKLAMA

"Kiedy zostawałem wojewodą (8 lat temu - PAP) na Mazowszu mieliśmy 39 km dróg ekspresowych i ani jednego kilometra autostrad. Dzisiaj mamy ponad 63 km autostrady i 175 km dróg ekspresowych, a niedługo będziemy mieli ich znacząco więcej. To ogromna zmiana, która dokonała się w ostatnich latach, ale nie jest ona zakończona. Myślę, że jesteśmy na półmetku tych wielkich infrastrukturalnych przedsięwzięć drogowych i kolejowych, po których Polska będzie zupełnie innym krajem" - dodał Kozłowski.

Zobacz też: Zwiększono przepustowość lotniska Chopina w Warszawie

Inwestycje na Mazowszu - co się zmieni do 2020 r.?

Podkreślił, że na ostatnim etapie prac jest opracowywany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju projekt nowego planu budowy dróg ekspresowych i autostrad do roku 2023. "Jest to projekt bardzo korzystny i ambitny dla województwa mazowieckiego, bo prawie połowa środków krajowych na główne inwestycje drogowe, zostaje skierowana do nas" - zaznaczył.

REKLAMA

Wojewoda wyraził nadzieję, że do 2020 r., zgodnie z zapowiedzią w expose premier Ewy Kopacz uda się dokończyć tzw. ring warszawski, czyli obwodnicę Warszawy. "Jest to termin trudny, ale realny" - ocenił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do 2020 roku powinna być gotowa także cała trasa ekspresowa S8 przez województwo mazowieckie. Brakuje obecnie odcinków trasy od Wyszkowa do granicy z woj. podlaskim oraz fragmentu drogi między Paszkowem a Radziejowicami.

Zdaniem Kozłowskiego do 2020 r. do parametrów drogi ekspresowej dostosowana powinna zostać droga krajowa nr 17 z Lublina do Zakrętu, która połączy się z obwodnicą stolicy.

Zobacz też: Co trzeba wyjąć z torby podczas kontroli na lotnisku?

Kiedy S7 z Warszawy do Łomianek?

"Jednym z największych wyzwań będzie przebudowa w profilu dwujezdniowym (jako droga ekspresowa) krajowej "siódemki" na terenie województwa. Najtrudniejszy i może on powstać najwcześniej w 2021 roku jest odcinek wylotowy z Warszawy do Czosnowa przez Łomianki, z nowym przebiegiem wzdłuż Puszczy Kampinoskiej. To jest chyba najbardziej optymalny przebieg tej trasy" - ocenił wojewoda. Zwrócił jednak uwagę, że w przypadku tego odcinka uzyskać trzeba będzie ponownie decyzje środowiskowe.

Zdaniem wojewody do 2020 roku powinien też powstać kolejny odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Chodzi o łącznik pomiędzy południową obwodnicą Warszawy, a autostradowa obwodnicą Mińska Mazowieckiego.

"Liczę na to, że do 2020 r. będziemy mieli także zakończoną budowę obwodnicy Góry Kalwarii i obwodnicy Kołbieli na drodze krajowej nr 50. W obecnej perspektywie jest też realna szansa na oddanie kolejnego odcinka, a może dwóch, autostrady A2 w kierunku wschodnim do Siedlec i potem do połączenia z drogą krajową nr 19. Ten odcinek do granicy państwa będzie pewnie realizowany najpóźniej. Trochę później bo do 2023 r. jest szansa na powstanie obwodnicy Ostrołęki, czy obwodnicy Łochowa" - mówił.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Inwestycje kolejowe na Mazowszu

Wojewoda ocenił, że obecna perspektywa finansowa to też "dobry czas" dla inwestycji kolejowych.

Największą z nich będzie przebudowa warszawskiej średnicy kolejowej, która mogłaby ruszyć w 2016 roku. "Trasa średnicowa przez Warszawę Centralną przez jakiś czas będzie musiała być całkowicie zamknięta i wówczas wszystkich podróżnych będą musiały przyjmować inne dworce. To jest linii kolejowa o największym obciążeniu w Polsce, o największej liczbie pociągów. Kursują nią pociągi dalekobieżne, regionalne i lokalne. Inwestycja musi być bardzo dobrze przygotowana i zoptymalizowane, by samo zamknięcie średnicy było jak najkrótsze" - wyjaśnił Kozłowski.

Inną inwestycją kolejową, na którą wskazał wojewoda jest modernizacja trasy z Warszawy do Białegostoku. Obecnie linia została całkowicie zamknięta i prowadzona jest tam zastępcza komunikacja autobusowa.

"Trzecim wyzwaniem to linia kolejowa z Warszawy do Radomia. Jej przebudowa już się zaczęła z obu końców, od strony dworca w Radomiu i od strony Okęcia. Po zakończeniu inwestycji czas jazdy z Warszawy do Radomia powinien się dwukrotnie skrócić" - zadeklarował Kozłowski.

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Przypomniał też, że inwestycje nie ominą energetyki. Jak dodał, w trakcie realizacji jest budowa mostu energetycznego Polska-Litwa.

Wojewoda wyjaśnił że chodzi m.in. o domknięcie linii wokół Warszawy i budowa dwutorowej linii energetycznej 400 kV do Siedlec. Połączyć ma też Ostrołękę w kierunku woj. podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. "Jest to element wielkiego przedsięwzięcia, domykania pierścienia energetycznego wokół Bałtyku" - podkreślił Kozłowski.

"Zaczynamy też pracować nad przygotowaniem drugiej, dużej linii przesyłowej z nowego bloku energetycznego w Kozienicach" - dodał. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA