REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska?

Subskrybuj nas na Youtube
Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska? Fot. Fotolia
Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W najbliższych latach głównymi inwestycjami na Mazowszu będą modernizacja kolejowej linii średnicowej oraz dokończenie okręgu obwodnicy Warszawy. Ale to nie wszystko.

Jak podkreślił Kozłowski, Mazowsze już od dawna jest największym placem budowy w Polsce, zwłaszcza jeśli chodzi o inwestycje strukturalne. Ocenił, że w obecnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 to się nie zmieni.

REKLAMA

"Kiedy zostawałem wojewodą (8 lat temu - PAP) na Mazowszu mieliśmy 39 km dróg ekspresowych i ani jednego kilometra autostrad. Dzisiaj mamy ponad 63 km autostrady i 175 km dróg ekspresowych, a niedługo będziemy mieli ich znacząco więcej. To ogromna zmiana, która dokonała się w ostatnich latach, ale nie jest ona zakończona. Myślę, że jesteśmy na półmetku tych wielkich infrastrukturalnych przedsięwzięć drogowych i kolejowych, po których Polska będzie zupełnie innym krajem" - dodał Kozłowski.

Zobacz też: Zwiększono przepustowość lotniska Chopina w Warszawie

Inwestycje na Mazowszu - co się zmieni do 2020 r.?

REKLAMA

Podkreślił, że na ostatnim etapie prac jest opracowywany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju projekt nowego planu budowy dróg ekspresowych i autostrad do roku 2023. "Jest to projekt bardzo korzystny i ambitny dla województwa mazowieckiego, bo prawie połowa środków krajowych na główne inwestycje drogowe, zostaje skierowana do nas" - zaznaczył.

Wojewoda wyraził nadzieję, że do 2020 r., zgodnie z zapowiedzią w expose premier Ewy Kopacz uda się dokończyć tzw. ring warszawski, czyli obwodnicę Warszawy. "Jest to termin trudny, ale realny" - ocenił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do 2020 roku powinna być gotowa także cała trasa ekspresowa S8 przez województwo mazowieckie. Brakuje obecnie odcinków trasy od Wyszkowa do granicy z woj. podlaskim oraz fragmentu drogi między Paszkowem a Radziejowicami.

Zdaniem Kozłowskiego do 2020 r. do parametrów drogi ekspresowej dostosowana powinna zostać droga krajowa nr 17 z Lublina do Zakrętu, która połączy się z obwodnicą stolicy.

Zobacz też: Co trzeba wyjąć z torby podczas kontroli na lotnisku?

Kiedy S7 z Warszawy do Łomianek?

REKLAMA

"Jednym z największych wyzwań będzie przebudowa w profilu dwujezdniowym (jako droga ekspresowa) krajowej "siódemki" na terenie województwa. Najtrudniejszy i może on powstać najwcześniej w 2021 roku jest odcinek wylotowy z Warszawy do Czosnowa przez Łomianki, z nowym przebiegiem wzdłuż Puszczy Kampinoskiej. To jest chyba najbardziej optymalny przebieg tej trasy" - ocenił wojewoda. Zwrócił jednak uwagę, że w przypadku tego odcinka uzyskać trzeba będzie ponownie decyzje środowiskowe.

Zdaniem wojewody do 2020 roku powinien też powstać kolejny odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Chodzi o łącznik pomiędzy południową obwodnicą Warszawy, a autostradowa obwodnicą Mińska Mazowieckiego.

"Liczę na to, że do 2020 r. będziemy mieli także zakończoną budowę obwodnicy Góry Kalwarii i obwodnicy Kołbieli na drodze krajowej nr 50. W obecnej perspektywie jest też realna szansa na oddanie kolejnego odcinka, a może dwóch, autostrady A2 w kierunku wschodnim do Siedlec i potem do połączenia z drogą krajową nr 19. Ten odcinek do granicy państwa będzie pewnie realizowany najpóźniej. Trochę później bo do 2023 r. jest szansa na powstanie obwodnicy Ostrołęki, czy obwodnicy Łochowa" - mówił.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Inwestycje kolejowe na Mazowszu

Wojewoda ocenił, że obecna perspektywa finansowa to też "dobry czas" dla inwestycji kolejowych.

Największą z nich będzie przebudowa warszawskiej średnicy kolejowej, która mogłaby ruszyć w 2016 roku. "Trasa średnicowa przez Warszawę Centralną przez jakiś czas będzie musiała być całkowicie zamknięta i wówczas wszystkich podróżnych będą musiały przyjmować inne dworce. To jest linii kolejowa o największym obciążeniu w Polsce, o największej liczbie pociągów. Kursują nią pociągi dalekobieżne, regionalne i lokalne. Inwestycja musi być bardzo dobrze przygotowana i zoptymalizowane, by samo zamknięcie średnicy było jak najkrótsze" - wyjaśnił Kozłowski.

Inną inwestycją kolejową, na którą wskazał wojewoda jest modernizacja trasy z Warszawy do Białegostoku. Obecnie linia została całkowicie zamknięta i prowadzona jest tam zastępcza komunikacja autobusowa.

"Trzecim wyzwaniem to linia kolejowa z Warszawy do Radomia. Jej przebudowa już się zaczęła z obu końców, od strony dworca w Radomiu i od strony Okęcia. Po zakończeniu inwestycji czas jazdy z Warszawy do Radomia powinien się dwukrotnie skrócić" - zadeklarował Kozłowski.

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Przypomniał też, że inwestycje nie ominą energetyki. Jak dodał, w trakcie realizacji jest budowa mostu energetycznego Polska-Litwa.

Wojewoda wyjaśnił że chodzi m.in. o domknięcie linii wokół Warszawy i budowa dwutorowej linii energetycznej 400 kV do Siedlec. Połączyć ma też Ostrołękę w kierunku woj. podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. "Jest to element wielkiego przedsięwzięcia, domykania pierścienia energetycznego wokół Bałtyku" - podkreślił Kozłowski.

"Zaczynamy też pracować nad przygotowaniem drugiej, dużej linii przesyłowej z nowego bloku energetycznego w Kozienicach" - dodał. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA