REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie kryzysowe na lotniskach

Subskrybuj nas na Youtube
Zarządzanie kryzysowe na lotniskach. fot. DHL
Zarządzanie kryzysowe na lotniskach. fot. DHL

REKLAMA

REKLAMA

Podczas klęsk żywiołowych, czy konfliktów wzrasta znaczenie lotnisk, jako ważnych węzłów komunikacyjnych w regionach dotkniętych katastrofami. W takich przypadkach ruch na lotniskach znacznie wzrasta. Czy pracownicy są odpowiednio szkoleni, by skutecznie zapobiegać niebezpiecznym zatorom?

Znaczenie lotnisk podczas klęsk żywiołowych

Gdy dochodzi do klęski żywiołowej, lotniska stają się krytycznymi węzłami i ważnymi pomostami z punktu widzenia dostarczania pomocy, która ma jak najszybciej dotrzeć do ofiar katastrofy. W sytuacjach krytycznych wzrasta również liczba pasażerów: do takiego zagrożonego regionu przybywają krewni, aby wesprzeć swoich bliskich; z kolei społeczność międzynarodowa wysyła specjalistów niosących pomoc i dostawy; obecne są także media w celu relacjonowania faktów. Gdy podczas udzielania pomocy brakuje właściwego zarządzania, może dojść do powstawania „wąskich gardeł” i zatrzymania dystrybucji doraźnej pomocy.

REKLAMA

Zobacz też: Zgłoszenie celne towaru przed przybyciem do portu

Program zarządzania klęskami żywiołowymi Deutsche Post

REKLAMA

Z tego względu eksperci w dziedzinie lotnictwa największego na świecie operatora logistycznego, jakim jest DHL, prowadzą szkolenia GARD pro bono i zapewniają odpowiednie materiały szkoleniowe. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), ze swoją rozbudowaną obecnością na poziomie krajowym i wieloletnim doświadczeniem w zakresie wspierania krajowych wysiłków na rzecz rozwoju, zarządza projektem, koordynuje go z władzami rządowymi i zapewnia środki na pokrycie kosztów organizacji warsztatów.

Koncepcja GARD uzupełnia program zarządzania kryzysowego Deutsche Post DHL, który obejmuje również zespoły DHL ds. szybkiego reagowania w przypadku klęsk żywiołowych (DRT). Zespoły DRT zapewniają wsparcie logistyczne w portach lotniczych w następstwie katastrofy naturalnej i zostały wysłane w tym celu już ponad 25 razy od swojego powstania w 2005 roku. Zespoły DRT, w ścisłej współpracy z ONZ, pomagają utrzymać stały przepływ towarów pomocowych napływających do portów lotniczych na terenie dotkniętym klęską żywiołową. Zarówno GARD, jak i zespoły DRT, stanowią część programu odpowiedzialności społecznej Grupy Kapitałowej "Living Responsibility". Oba programy są prowadzone we współpracy z UNDP i/lub UN OCHA i są oferowane bezpłatnie.

Zobacz też: Wpływ pogody na działalność firm transportowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program "Lotniska przygotowane na klęskę żywiołową" (GARD)

REKLAMA

Podczas warsztatów GARD, pracownicy lotnisk i krajowi przedstawiciele korpusu zarządzania kryzysowego rządu krajowego dowiadują się, jakie mechanizmy są skuteczne po wystąpieniu klęski żywiołowej; które podmioty społeczności międzynarodowej - na przykład ONZ - podejmują działania; poznają zakres i czas reagowania kryzysowego; oraz procesy, które są osadzone w ciągłym ruchu. Szczególny nacisk kładzie się na ocenę zdolności lotniska, na którym pracuje uczestnik, w tym potencjalnych możliwości składowania towarów pomocowych, dostępnego personelu i sprzętu oraz wymogów technicznych i odpowiednich rozwiązań alternatywnych. Do tej pory warsztaty GARD przeprowadzono w Armenii, Bangladeszu, Salwadorze, Indonezji, Libanie, Nepalu, Panamie, Peru, na Filipinach i w Turcji, i przeszkolono co najmniej 430 osób. Zainteresowanie nimi znacznie wzrosło i następne warsztaty zaplanowano we wrześniu w Jordanii.

"Ze względu na rozmieszczenie naszych tak zwanych „zespołów ds. szybkiego reagowania w przypadku klęski żywiołowej” mamy wieloletnie doświadczenie w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych. Praca, jaką te zespoły wykonały dotychczas na lotniskach w strefach kryzysowych, pozwoliła nam poznać bezpośrednio, jakie znaczenie ma kompleksowa profilaktyka. W 2009 roku wykorzystaliśmy tę wiedzę do opracowania programu „Lotniska przygotowane na klęskę żywiołową” we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju i jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnych opinii tych krajów", powiedział Christof Ehrhart, Wiceprezes ds. Komunikacji i Odpowiedzialności Korporacyjnej w Deutsche Post DHL.

"W ciągu ostatnich 20 lat, klęski żywiołowe dotknęły co najmniej 5 mld ludzi. Biorąc pod uwagę ich oddziaływanie, istotne jest, abyśmy będąc odpowiednio przygotowani, na ile to tylko możliwe, uniknęli ofiar. Dokładnie tym zajmuje się GARD na lotniskach", powiedziała Marta Ruedas, Zastępca Dyrektora Biura UNDP ds. Zapobiegania Kryzysom i Odbudowy.

Zobacz też: Usługi transportu towarów świadczone na rzecz kontrahenta unijnego poza terytorium kraju - rozliczenie VAT

Źródło: Materiały prasowe DHL

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA