REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brazylia pod kątem branży TSL

Subskrybuj nas na Youtube
Lokalna droga w Brazylii.
Lokalna droga w Brazylii.
Still

REKLAMA

REKLAMA

Mistrzostwa świata w piłce nożnej spowodowały, że oczy całego świata są wpatrzone w Brazylię. A jak w tym ogromnym kraju radzi sobie branża TSL?

Według corocznego raportu WITS, liderami w zakresie liczby zamówionych wózków widłowych wciąż są Europa i Azja (odpowiednio 310 503 oraz 362 911 sztuk). Jednak to kontynenty amerykańskie są jedynym dużym regionem, w którym rośnie popyt. Pomiędzy bieżącą a ostatnią edycją zestawienia, gdy w Europie sprzedaż spadła o ponad 20, a w Azji – o 17 tys. sztuk, liczba maszyn zamówionych na ziemiach odkrytych przez Kolumba wzrosła z 224 733 do 229 746.
O znaczeniu roli Brazylii w tym procesie może świadczyć fakt, że ABIMAQ – Associacao Brasileira de la Maquinas e Equipamentos – tamtejsze zrzeszenie monitorujące sprzedaż maszyn przemysłowych w regionie - jest jedną z 6 organizacji dostarczających dane do raportu WITS. Brazylijska organizacja znalazła się w towarzystwie swoich odpowiedników z Chin, Europy, Japonii, Korei i USA. Można więc wnioskować, że jest jednym z ważniejszych graczy globalnego rynku wózków widłowych.

REKLAMA

Zobacz też: Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie?

Brazylia jest mekką dla fabryk największych graczy rynku logistyki magazynowej

W związku z danymi na temat sprzedaży urządzeń intralogistycznych, nasuwać może się pytanie, skąd biorą się maszyny dystrybuowane w Ameryce Południowej. I w tym wypadku na pierwszy plan wysuwa się Brazylia. Ze względu na strukturę globalnego popytu, najwięksi gracze na rynku logistyki magazynowej wybudowali tu swoje fabryki. - STILL jest obecny w Brazylii od 1999 roku – mówi Paweł Włuka, Kierownik Działu Marketingu  STILL Polska. – Zakład produkcyjny pod Rio de Janeiro zaspokajał zapotrzebowanie na wózki widłowe w Ameryce Południowej do 2013 r. W obliczu rosnącego popytu, wybudowaliśmy w zeszłym roku kolejną fabrykę naszych pojazdów – tym razem w okolicy São Paulo. Ten nowoczesny obiekt pozwolił nam podwoić moce produkcyjne oraz zwiększyć elastyczność. – dodaje.
W brazylijskich zakładach produkowane są wózki dostosowane do lokalnego rynku. Przeważają wózki o stosunkowo niskiej złożoności technicznej. Wynika to z charakterystycznych dla regionu dużych odległości pomiędzy miastami. Klienci, chcąc uniknąć dalekich podróży do centrów serwisowych, preferują wózki, które sami będą w stanie utrzymać w dobrym stanie i, w razie potrzeby, zreperować.

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infrastruktura logistyczna w Brazylii

Kwestia brazylijskiej infrastruktury logistycznej jest interesująca nie tylko ze względu na jej wpływ na popularność określonych modeli wózków widłowych, ale również z perspektywy transportu zewnętrznego. W Brazylii znajduje się około 300 lotnisk i 15 portów morskich. Ważnym sposobem spedycji towarów są również rzeki, na czele z Amazonką i Paraguay. Śródlądowe trasy wodne mają łącznie 50 000 km. Sieć kolejowa wypada na tym tle dość blado, licząc niespełna 29 tys. km.
Głównym kanałem brazylijskiego przewozu towarów są jednak drogi. Ich całkowita długość wynosi niemal 1 800 000 kilometrów. Pod tym względem daje to gospodarzom mundialu 4 lokatę na świecie. Jednak zaledwie 10% z nich to drogi utwardzone. Gdyby dodatkowo wziąć pod uwag powierzchnię państwa, okaże się że przy gęstości sieci dróg wynoszącej 18,6 km / 100 km2 Brazylia zajmuje dopiero 107 miejsce i jest znacząco poniżej globalnej średniej wynoszącej 32,6. Dla porównania, wartość wskaźnika dla Polski wynosi 131,8. Najnowsze, pochodzące z 2011 r. dane Banku Światowego, mogą jednak nie uwzględniać ogółu infrastrukturalnych zmian, które Brazylia przeszła w związku z mundialem.

Zobacz też: Praca dla maszynistów w PKP Cargo

Plany rozwoju infrastruktury w Brazylii

W związku z organizacją mistrzostw świata w piłce nożnej w 2014 r. i Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w Brazylii w 2016 r., poczyniono – bądź planuje się poczynić – ogromne wydatki na rozwój szeroko pojętej infrastruktury transportowej i hotelarskiej. Odejmując koszty stadionów, szacuje się, że nakłady na mundial przekroczyły 10 miliardów dolarów. Choć przed Mistrzostwami zrealizowano zaledwie 36 z zaplanowanych 93 wielkich inwestycji, to skala zmian jest ogromna, a rząd nie poprzestaje na dotychczas zrealizowanych inwestycjach.
Programy zatwierdzone w drugiej połowie 2013 roku, przewidują budowę 7 500 kilometrów dróg, modernizację i konstrukcję 10 000 kilometrów torów i stworzenie sieci niemal 700 regionalnych lotnisk. Trudno powiedzieć, jaka część z nich ukończona zostanie przed 2016 r. Jednak z całą pewnością, z punktu widzenia branży TSL, Brazylia za kilka lat będzie innym krajem niż jest dziś.

Źródło: Materiały prasowe STILL Polska

Wózki widłowe pomalowane w barwy Mundialu.
Still
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA