REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brazylia pod kątem branży TSL

Subskrybuj nas na Youtube
Lokalna droga w Brazylii.
Lokalna droga w Brazylii.
Still

REKLAMA

REKLAMA

Mistrzostwa świata w piłce nożnej spowodowały, że oczy całego świata są wpatrzone w Brazylię. A jak w tym ogromnym kraju radzi sobie branża TSL?

Według corocznego raportu WITS, liderami w zakresie liczby zamówionych wózków widłowych wciąż są Europa i Azja (odpowiednio 310 503 oraz 362 911 sztuk). Jednak to kontynenty amerykańskie są jedynym dużym regionem, w którym rośnie popyt. Pomiędzy bieżącą a ostatnią edycją zestawienia, gdy w Europie sprzedaż spadła o ponad 20, a w Azji – o 17 tys. sztuk, liczba maszyn zamówionych na ziemiach odkrytych przez Kolumba wzrosła z 224 733 do 229 746.
O znaczeniu roli Brazylii w tym procesie może świadczyć fakt, że ABIMAQ – Associacao Brasileira de la Maquinas e Equipamentos – tamtejsze zrzeszenie monitorujące sprzedaż maszyn przemysłowych w regionie - jest jedną z 6 organizacji dostarczających dane do raportu WITS. Brazylijska organizacja znalazła się w towarzystwie swoich odpowiedników z Chin, Europy, Japonii, Korei i USA. Można więc wnioskować, że jest jednym z ważniejszych graczy globalnego rynku wózków widłowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie?

Brazylia jest mekką dla fabryk największych graczy rynku logistyki magazynowej

W związku z danymi na temat sprzedaży urządzeń intralogistycznych, nasuwać może się pytanie, skąd biorą się maszyny dystrybuowane w Ameryce Południowej. I w tym wypadku na pierwszy plan wysuwa się Brazylia. Ze względu na strukturę globalnego popytu, najwięksi gracze na rynku logistyki magazynowej wybudowali tu swoje fabryki. - STILL jest obecny w Brazylii od 1999 roku – mówi Paweł Włuka, Kierownik Działu Marketingu  STILL Polska. – Zakład produkcyjny pod Rio de Janeiro zaspokajał zapotrzebowanie na wózki widłowe w Ameryce Południowej do 2013 r. W obliczu rosnącego popytu, wybudowaliśmy w zeszłym roku kolejną fabrykę naszych pojazdów – tym razem w okolicy São Paulo. Ten nowoczesny obiekt pozwolił nam podwoić moce produkcyjne oraz zwiększyć elastyczność. – dodaje.
W brazylijskich zakładach produkowane są wózki dostosowane do lokalnego rynku. Przeważają wózki o stosunkowo niskiej złożoności technicznej. Wynika to z charakterystycznych dla regionu dużych odległości pomiędzy miastami. Klienci, chcąc uniknąć dalekich podróży do centrów serwisowych, preferują wózki, które sami będą w stanie utrzymać w dobrym stanie i, w razie potrzeby, zreperować.

REKLAMA

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infrastruktura logistyczna w Brazylii

Kwestia brazylijskiej infrastruktury logistycznej jest interesująca nie tylko ze względu na jej wpływ na popularność określonych modeli wózków widłowych, ale również z perspektywy transportu zewnętrznego. W Brazylii znajduje się około 300 lotnisk i 15 portów morskich. Ważnym sposobem spedycji towarów są również rzeki, na czele z Amazonką i Paraguay. Śródlądowe trasy wodne mają łącznie 50 000 km. Sieć kolejowa wypada na tym tle dość blado, licząc niespełna 29 tys. km.
Głównym kanałem brazylijskiego przewozu towarów są jednak drogi. Ich całkowita długość wynosi niemal 1 800 000 kilometrów. Pod tym względem daje to gospodarzom mundialu 4 lokatę na świecie. Jednak zaledwie 10% z nich to drogi utwardzone. Gdyby dodatkowo wziąć pod uwag powierzchnię państwa, okaże się że przy gęstości sieci dróg wynoszącej 18,6 km / 100 km2 Brazylia zajmuje dopiero 107 miejsce i jest znacząco poniżej globalnej średniej wynoszącej 32,6. Dla porównania, wartość wskaźnika dla Polski wynosi 131,8. Najnowsze, pochodzące z 2011 r. dane Banku Światowego, mogą jednak nie uwzględniać ogółu infrastrukturalnych zmian, które Brazylia przeszła w związku z mundialem.

Zobacz też: Praca dla maszynistów w PKP Cargo

Plany rozwoju infrastruktury w Brazylii

W związku z organizacją mistrzostw świata w piłce nożnej w 2014 r. i Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w Brazylii w 2016 r., poczyniono – bądź planuje się poczynić – ogromne wydatki na rozwój szeroko pojętej infrastruktury transportowej i hotelarskiej. Odejmując koszty stadionów, szacuje się, że nakłady na mundial przekroczyły 10 miliardów dolarów. Choć przed Mistrzostwami zrealizowano zaledwie 36 z zaplanowanych 93 wielkich inwestycji, to skala zmian jest ogromna, a rząd nie poprzestaje na dotychczas zrealizowanych inwestycjach.
Programy zatwierdzone w drugiej połowie 2013 roku, przewidują budowę 7 500 kilometrów dróg, modernizację i konstrukcję 10 000 kilometrów torów i stworzenie sieci niemal 700 regionalnych lotnisk. Trudno powiedzieć, jaka część z nich ukończona zostanie przed 2016 r. Jednak z całą pewnością, z punktu widzenia branży TSL, Brazylia za kilka lat będzie innym krajem niż jest dziś.

Źródło: Materiały prasowe STILL Polska

Wózki widłowe pomalowane w barwy Mundialu.
Still
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA