REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odcinkowy pomiar prędkości i zmiany w systemie mandatów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości i zmiany w systemie mandatów to nie jedyne nowości roku 2014, które dotyczą kierowców.

Zmiany w 2014 r. - wysokość mandatów zależna od średniej krajowej?

REKLAMA

W 2014 r. mogą ulec zmianie przepisy dotyczące fotoradarów oraz wystawiania mandatów za przekroczenie prędkości. Inspekcja Transportu Drogowego ma przejąć obowiązki straży gminnych i miejskich dotyczące wystawiania mandatów z fotoradarów oraz innych urządzeń rejestrujących. Kolejnym pomysłem jest projekt zmiany systemu mandatów. Wysokość mandatu ma zostać uzależniona od wysokości średniego wynagrodzenia, czyli w przypadku przekroczenia prędkości o ponad 50 km/h, na dzień dzisiejszy, ukarany będzie zmuszony do zapłaty 750 złotych za wykroczenie w terenie niezabudowanym, oraz dwukrotność tej sumy w terenie zabudowanym.

Zdjęcie z fotoradaru bez punktów karnych

Kolejnym pomysłem jest zniesienie punktów karnych w przypadku wykroczeń zarejestrowanych na zdjęciach z fotoradarów. Zmianą ma być również odejście od obowiązku właściciela pojazdu do wskazywania kierowcy, który dopuścił się zarejestrowanego wykroczenia. Nie oznacza to jednak uniknięcia uiszczenia płatności za mandat, ponieważ uregulować będzie musiał ją sam właściciel pojazdu. Nie będzie to już jednak mandat, a kara administracyjna. Również kary za wykroczenia zarejestrowane na zdjęciach mają ulec zmianie. Dotyczyć ma to osób nagminnie łamiących przepisy drogowe. W przypadku kierowcy, który został ukarany mandatem po raz czwarty w tym samym roku, jego czwarta i każda kolejna kara ma zostać podwyższona o połowę.

Odcinkowy pomiar prędkości w 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

GITD zapowiedziało w tym roku uruchomienie systemu odcinkowego pomiaru prędkości. Oznacza to nowy sposób na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach, ponieważ rozwiąże problem niebezpiecznego hamowania przed fotoradarami. Sprawę wyjaśnia Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik – Zadaniem odcinkowego pomiaru prędkości jest zmierzenie średniej prędkości pojazdu na określonym odcinku i kontrola jego prędkości zgodnie z dopuszczalnymi normami. Sprawa wywołuje wiele dyskusji, ponieważ tego typu praktyka może oznaczać kolejny element systemu inwigilacji obywateli. Nowicki komentuje to tak – Oczywiście, tego typu praktyka może wzbudzać wiele kontrowersji, ale ma służyć poprawie bezpieczeństwa na drodze, a na tym zależy wszystkim. Każda osoba, która będzie chciała mieć pod kontrolą prędkość z jaką pokonuje taki odcinek będzie mogła skorzystać z naszej aplikacji, która poinformuje kierowcę o jej przekroczeniu. – dodaje.

Źródło: Materiały prasowe Creandi.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA