REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

fot. Dachser
fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawnie rozwiązać problem logistyki towaru, na który popyt trwa jedynie sezonowo.

Współpraca działającego globalnie operatora logistycznego, firmy Dachser z Biohort, producentem altan i szop ogrodowych, jest przykładem optymalizacji łańcucha dostaw produktów sezonowych, sprzedawanych w sieciach marketów typu dom i ogród.
Biohort dystrybuuje swoje wyroby prawie wyłącznie poprzez europejskie sieci marketów typu dom i ogród. Klienci znajdą altany ogrodowe marki Biohort niemal w każdym sklepie OBI, Bauhaus, Baumax, Leroy Merlin, Bax Mahr oraz Toom. Austriacka firma aż 78 proc. produkcji przeznacza na eksport – połowa trafia do Niemiec, reszta do Francji, Holandii, Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Firma ma w planach ekspansję również na rynki Europy Północnej i Wschodniej, a umożliwi to ścisła współpraca z Dachser.

REKLAMA

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

Ze względu na fakt, że produkty Biohort mają duże gabaryty, żaden ze sklepów nie chce składować u siebie całego asortymentu. Dlatego producent oferuje klientom kupującym w marketach możliwość bezpośredniej dostawy artykułów z magazynów Dachser. Jest to rozwiązanie wygodne również dla sprzedawców, którzy dzięki temu nie ponoszą kosztów magazynowania i transportu, a ich aktywność sprowadza się do pośredniczenia w transakcji. „Takie rozwiązanie było możliwe tylko dzięki współpracy z operatorem logistycznym o świetnie rozbudowanej europejskiej sieci, jakim jest Dachser” – mówi dyrektor zarządzający Biohort, Josef Priglinger. „Dzięki swojej gęstej sieci oddziałów i połączeń, Dachser dostarcza przesyłki naszym klientom sprawnie i szybko” – podkreśla. 

Magazyny uzupełniane są zimą

Fabryka Biohort znajduje się w Neufelden, w północnej części Austrii. Wyroby produkowane są przez cały rok, w związku z czym zimą zapasy magazynowe rosną, aby zaspokoić zapotrzebowanie pojawiające się wraz z nadejściem wiosny. Przesyłki są gromadzone i dzielone na transporty w austriackim oddziale Dachser w Hörsching. Stąd dystrybuowane są do innych europejskich lokalizacji operatora, a następnie trafiają bezpośrednio do klientów.
„Zawsze jesteśmy gotowi na otwarcie sezonu, tego samego oczekujemy od operatora logistycznego realizującego nasze dostawy” – wyjaśnia Josef Priglinger. Na Dachser zawsze można polegać – dostawy Biohort są realizowane z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych, co jest powodem do zadowolenia również dla pośredników z marketów, którzy mogą być spokojni o to, że zamówiony produkt dotrze do klienta sprawnie i szybko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wykorzystanie nowej technologii w logistyce artykułów sezonowych

W sezonie Biohort ma do dostarczenia nawet 200 przesyłek dziennie. Markety przekazują zlecenia, wprowadzając dane do systemu zamówień. Każde zamówienie jest oddzielną przesyłką. Wszystko odbywa się automatycznie, poprzez interfejs systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Jest to bardziej nowoczesna, szybka i niezawodna forma komunikacji niż ręczne wypełnianie formularzy, którą stosują inni spedytorzy. „Jeśli chodzi o rozwiązania IT, Dachser jest zawsze o krok przed innymi” – mówi Roland Peherstorfer, manager logistyki w Biohort.
Elektroniczny obieg dokumentacji jest dobrym przykładem zastosowania nowoczesnych technologii. Gdy przesyłka dociera do lokalnego oddziału Dachser, klient jest o tym informowany i może wybrać termin dostawy w ciągu najbliższego tygodnia. Podczas dostawy potwierdza podpisem na skanerze odbiór przesyłki, co natychmiast odnotowane zostaje
w systemie Dachser. Dostęp do systemu ma również Biohort, więc natychmiast może potwierdzić dostawę również do marketu. „Taka organizacja i cały proces są dla magazynu optymalnym rozwiązaniem” – wyjaśnia Roland Peherstorfer. „Ten sposób realizacji zamówień jest możliwy tylko dzięki naszej współpracy z Dachser” – podkreśla.
„Przed nami jeszcze wiele lat współpracy i różne możliwości rozwoju” – przewiduje Josef Priglinger. „Niedawno otworzyliśmy nową halę produkcyjną o powierzchni 6 tys. mkw.,
w związku z czym mamy dla Dachser jeszcze więcej pracy niż w zeszłym roku, kiedy to firma dostarczyła dla nas 21 tys. przesyłek” – dodaje.
Od 30 lat wiaty i altany Biohort stanowią ozdobę europejskich ogrodów. Receptą na sukces firmy jest dbałość o trwałość produktów oraz wyszukane wzornictwo. Biohort do produkcji używa tylko wysokiej jakości ocynkowanej blachy stalowej z Austrii, słynącej ze stabilności oraz wysokiej odporności na warunki atmosferyczne. 

Źródło: Materiały prasowe Dachser Sp. z o. o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd oświadcza kierowcom: wciąż 99 zł a nie 430 zł opłaty od 1 lipca 2024 r. Nie ma się co martwić

98 zł to opłata za badania techniczne pojazdów. Według informacji krążących po Internecie od 1 lipca 2024 r. opłata ta miała zostać podniesiona do 430 zł. Rząd wyjaśnił, że takiej podwyżki jednak nie będzie.

Rekordowe kary za brak OC od 1 lipca 2024 r. Tak drogo jeszcze nie było. Ile zapłacimy?

Wzrost kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2024 roku jest związany z rosnącą płacą minimalną. Od 1 lipca 2024 roku nowe stawki będą obowiązywać. Ile zapłacimy za zwłokę? Nowe stawki mogą zaskakiwać.

Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

REKLAMA

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

REKLAMA

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA