REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

fot. Dachser
fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawnie rozwiązać problem logistyki towaru, na który popyt trwa jedynie sezonowo.

Współpraca działającego globalnie operatora logistycznego, firmy Dachser z Biohort, producentem altan i szop ogrodowych, jest przykładem optymalizacji łańcucha dostaw produktów sezonowych, sprzedawanych w sieciach marketów typu dom i ogród.
Biohort dystrybuuje swoje wyroby prawie wyłącznie poprzez europejskie sieci marketów typu dom i ogród. Klienci znajdą altany ogrodowe marki Biohort niemal w każdym sklepie OBI, Bauhaus, Baumax, Leroy Merlin, Bax Mahr oraz Toom. Austriacka firma aż 78 proc. produkcji przeznacza na eksport – połowa trafia do Niemiec, reszta do Francji, Holandii, Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Firma ma w planach ekspansję również na rynki Europy Północnej i Wschodniej, a umożliwi to ścisła współpraca z Dachser.

REKLAMA

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

Ze względu na fakt, że produkty Biohort mają duże gabaryty, żaden ze sklepów nie chce składować u siebie całego asortymentu. Dlatego producent oferuje klientom kupującym w marketach możliwość bezpośredniej dostawy artykułów z magazynów Dachser. Jest to rozwiązanie wygodne również dla sprzedawców, którzy dzięki temu nie ponoszą kosztów magazynowania i transportu, a ich aktywność sprowadza się do pośredniczenia w transakcji. „Takie rozwiązanie było możliwe tylko dzięki współpracy z operatorem logistycznym o świetnie rozbudowanej europejskiej sieci, jakim jest Dachser” – mówi dyrektor zarządzający Biohort, Josef Priglinger. „Dzięki swojej gęstej sieci oddziałów i połączeń, Dachser dostarcza przesyłki naszym klientom sprawnie i szybko” – podkreśla. 

Magazyny uzupełniane są zimą

Fabryka Biohort znajduje się w Neufelden, w północnej części Austrii. Wyroby produkowane są przez cały rok, w związku z czym zimą zapasy magazynowe rosną, aby zaspokoić zapotrzebowanie pojawiające się wraz z nadejściem wiosny. Przesyłki są gromadzone i dzielone na transporty w austriackim oddziale Dachser w Hörsching. Stąd dystrybuowane są do innych europejskich lokalizacji operatora, a następnie trafiają bezpośrednio do klientów.
„Zawsze jesteśmy gotowi na otwarcie sezonu, tego samego oczekujemy od operatora logistycznego realizującego nasze dostawy” – wyjaśnia Josef Priglinger. Na Dachser zawsze można polegać – dostawy Biohort są realizowane z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych, co jest powodem do zadowolenia również dla pośredników z marketów, którzy mogą być spokojni o to, że zamówiony produkt dotrze do klienta sprawnie i szybko.

Wykorzystanie nowej technologii w logistyce artykułów sezonowych

W sezonie Biohort ma do dostarczenia nawet 200 przesyłek dziennie. Markety przekazują zlecenia, wprowadzając dane do systemu zamówień. Każde zamówienie jest oddzielną przesyłką. Wszystko odbywa się automatycznie, poprzez interfejs systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Jest to bardziej nowoczesna, szybka i niezawodna forma komunikacji niż ręczne wypełnianie formularzy, którą stosują inni spedytorzy. „Jeśli chodzi o rozwiązania IT, Dachser jest zawsze o krok przed innymi” – mówi Roland Peherstorfer, manager logistyki w Biohort.
Elektroniczny obieg dokumentacji jest dobrym przykładem zastosowania nowoczesnych technologii. Gdy przesyłka dociera do lokalnego oddziału Dachser, klient jest o tym informowany i może wybrać termin dostawy w ciągu najbliższego tygodnia. Podczas dostawy potwierdza podpisem na skanerze odbiór przesyłki, co natychmiast odnotowane zostaje
w systemie Dachser. Dostęp do systemu ma również Biohort, więc natychmiast może potwierdzić dostawę również do marketu. „Taka organizacja i cały proces są dla magazynu optymalnym rozwiązaniem” – wyjaśnia Roland Peherstorfer. „Ten sposób realizacji zamówień jest możliwy tylko dzięki naszej współpracy z Dachser” – podkreśla.
„Przed nami jeszcze wiele lat współpracy i różne możliwości rozwoju” – przewiduje Josef Priglinger. „Niedawno otworzyliśmy nową halę produkcyjną o powierzchni 6 tys. mkw.,
w związku z czym mamy dla Dachser jeszcze więcej pracy niż w zeszłym roku, kiedy to firma dostarczyła dla nas 21 tys. przesyłek” – dodaje.
Od 30 lat wiaty i altany Biohort stanowią ozdobę europejskich ogrodów. Receptą na sukces firmy jest dbałość o trwałość produktów oraz wyszukane wzornictwo. Biohort do produkcji używa tylko wysokiej jakości ocynkowanej blachy stalowej z Austrii, słynącej ze stabilności oraz wysokiej odporności na warunki atmosferyczne. 

Źródło: Materiały prasowe Dachser Sp. z o. o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA