REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

Subskrybuj nas na Youtube
fot. Dachser
fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawnie rozwiązać problem logistyki towaru, na który popyt trwa jedynie sezonowo.

Współpraca działającego globalnie operatora logistycznego, firmy Dachser z Biohort, producentem altan i szop ogrodowych, jest przykładem optymalizacji łańcucha dostaw produktów sezonowych, sprzedawanych w sieciach marketów typu dom i ogród.
Biohort dystrybuuje swoje wyroby prawie wyłącznie poprzez europejskie sieci marketów typu dom i ogród. Klienci znajdą altany ogrodowe marki Biohort niemal w każdym sklepie OBI, Bauhaus, Baumax, Leroy Merlin, Bax Mahr oraz Toom. Austriacka firma aż 78 proc. produkcji przeznacza na eksport – połowa trafia do Niemiec, reszta do Francji, Holandii, Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Firma ma w planach ekspansję również na rynki Europy Północnej i Wschodniej, a umożliwi to ścisła współpraca z Dachser.

REKLAMA

REKLAMA

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

Ze względu na fakt, że produkty Biohort mają duże gabaryty, żaden ze sklepów nie chce składować u siebie całego asortymentu. Dlatego producent oferuje klientom kupującym w marketach możliwość bezpośredniej dostawy artykułów z magazynów Dachser. Jest to rozwiązanie wygodne również dla sprzedawców, którzy dzięki temu nie ponoszą kosztów magazynowania i transportu, a ich aktywność sprowadza się do pośredniczenia w transakcji. „Takie rozwiązanie było możliwe tylko dzięki współpracy z operatorem logistycznym o świetnie rozbudowanej europejskiej sieci, jakim jest Dachser” – mówi dyrektor zarządzający Biohort, Josef Priglinger. „Dzięki swojej gęstej sieci oddziałów i połączeń, Dachser dostarcza przesyłki naszym klientom sprawnie i szybko” – podkreśla. 

Magazyny uzupełniane są zimą

REKLAMA

Fabryka Biohort znajduje się w Neufelden, w północnej części Austrii. Wyroby produkowane są przez cały rok, w związku z czym zimą zapasy magazynowe rosną, aby zaspokoić zapotrzebowanie pojawiające się wraz z nadejściem wiosny. Przesyłki są gromadzone i dzielone na transporty w austriackim oddziale Dachser w Hörsching. Stąd dystrybuowane są do innych europejskich lokalizacji operatora, a następnie trafiają bezpośrednio do klientów.
„Zawsze jesteśmy gotowi na otwarcie sezonu, tego samego oczekujemy od operatora logistycznego realizującego nasze dostawy” – wyjaśnia Josef Priglinger. Na Dachser zawsze można polegać – dostawy Biohort są realizowane z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych, co jest powodem do zadowolenia również dla pośredników z marketów, którzy mogą być spokojni o to, że zamówiony produkt dotrze do klienta sprawnie i szybko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wykorzystanie nowej technologii w logistyce artykułów sezonowych

W sezonie Biohort ma do dostarczenia nawet 200 przesyłek dziennie. Markety przekazują zlecenia, wprowadzając dane do systemu zamówień. Każde zamówienie jest oddzielną przesyłką. Wszystko odbywa się automatycznie, poprzez interfejs systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Jest to bardziej nowoczesna, szybka i niezawodna forma komunikacji niż ręczne wypełnianie formularzy, którą stosują inni spedytorzy. „Jeśli chodzi o rozwiązania IT, Dachser jest zawsze o krok przed innymi” – mówi Roland Peherstorfer, manager logistyki w Biohort.
Elektroniczny obieg dokumentacji jest dobrym przykładem zastosowania nowoczesnych technologii. Gdy przesyłka dociera do lokalnego oddziału Dachser, klient jest o tym informowany i może wybrać termin dostawy w ciągu najbliższego tygodnia. Podczas dostawy potwierdza podpisem na skanerze odbiór przesyłki, co natychmiast odnotowane zostaje
w systemie Dachser. Dostęp do systemu ma również Biohort, więc natychmiast może potwierdzić dostawę również do marketu. „Taka organizacja i cały proces są dla magazynu optymalnym rozwiązaniem” – wyjaśnia Roland Peherstorfer. „Ten sposób realizacji zamówień jest możliwy tylko dzięki naszej współpracy z Dachser” – podkreśla.
„Przed nami jeszcze wiele lat współpracy i różne możliwości rozwoju” – przewiduje Josef Priglinger. „Niedawno otworzyliśmy nową halę produkcyjną o powierzchni 6 tys. mkw.,
w związku z czym mamy dla Dachser jeszcze więcej pracy niż w zeszłym roku, kiedy to firma dostarczyła dla nas 21 tys. przesyłek” – dodaje.
Od 30 lat wiaty i altany Biohort stanowią ozdobę europejskich ogrodów. Receptą na sukces firmy jest dbałość o trwałość produktów oraz wyszukane wzornictwo. Biohort do produkcji używa tylko wysokiej jakości ocynkowanej blachy stalowej z Austrii, słynącej ze stabilności oraz wysokiej odporności na warunki atmosferyczne. 

Źródło: Materiały prasowe Dachser Sp. z o. o.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA