REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ukraina coraz bardziej atrakcyjna dla przewozów drobnicowych

Dzięki uproszczeniom na granicy - Ukraina staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla przewozów drobnicowych
Dzięki uproszczeniom na granicy - Ukraina staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla przewozów drobnicowych
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku lat, procedury dotyczące eksportu towarów na Ukrainę są prostsze, co zachęca do rozwoju sieci drobnicowych i współpracy z przedsiębiorcami w tym kraju.

Na Ukrainę bez TIR, ale z "Pepeszką"

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorstwa pochodzące z krajów Unii Europejskiej, w tym również Polska, nie mają obowiązku wystawiania karnetów TIR (Transport International Routier) na wywożone dobra. Znacznie ułatwiono też procedury celne zarówno na granicy jak i podczas samej odprawy u finalnego odbiorcy na Ukrainie.

Ułatwieniem i krokiem milowym do rozwinięcia linii i połączeń drobnicowych na Ukrainie było wprowadzenie szczególnie jednego dokumentu w obrocie towarowym z zagranicą tzw. dokumentu "PP". Dokument ten nazywany jest potocznie "pepeszką" - a jest to rodzaj wcześniejszej deklaracji celnej podmiotu importującego zgłaszający wejście danego towaru w obszar celny Ukrainy. Ten system działa tylko na Ukrainie i znacznie ułatwił wymianę towarową między Ukrainą i innymi państwami.

Wszystko to powoduje, że globalni operatorzy logistyczni, a szczególnie ci działający na terenie naszego kraju zaczęli przyglądać się temu rynkowi i uruchomiać połączenia drobnicowe transportem samochodowym z rynkiem ukraińskim. Wynika to również z faktu ożywienia wymiany handlowej z Ukrainą (do czego zapewne przyczyniły się uproszczenia na granicy) i obecnie można zauważyć na rynku TSL bardzo duże zainteresowanie firm z Polski oraz Unii Europejskiej transportem drobnicowym do Ukrainy. Atrakcyjność wykonywania tego rodzaju transportu polega na tym, że kierunek ten charakteryzuje się niższymi kosztami. Nie wymaga pojazdów dedykowanych, dlatego firmy mogą pozwolić sobie na wysyłanie mniejszej ilości towaru, nie narażając się jednocześnie na zwiększone koszty w tym również koszty magazynowania składowania, korzystając po prostu z just in time.

REKLAMA

Przewozy drobnicowe pod kilkoma warunkami

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby móc wykonywać przewozy drobnicowe do Ukrainy trzeba pamiętać o spełnieniu jeszcze kilka warunków. Między innymi konieczne jest posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia. Oczywiście podstawą jest polisa OCP (czyli OC przewoźnika), która powinna być rozszerzona na kraje trzecie, czyli te spoza Unii Europejskiej do których należy Ukraina. Dobre natomiast jest to, że na trasach wykonywanych pomiędzy Polską a Ukrainą, poza dokumentem PP i podstawowymi dokumentami przewozowymi nie jest wymagane na przykład dodatkowe przygotowanie przesyłek, czy innych dokumentów. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju ładunku, bo jeśli będą to transporty z grupy ładunków ADR, należy dopełnić wszelkich procedur zgodnie z przepisami o przewozie ładunków niebezpiecznych.
Przy standardowych przesyłkach, linie drobnicowe umożliwiają szybkie dostarczenie ich na miejsce, a operator logistyczny taki jak Hellmann Worldwide Logistics Polska, który posiada rozwiniętą sieć przewozów drobnicowych z Ukrainą, w zakresie swoich usług służy klientom pomocą w wystawianiu dokumentów oraz spełnienia innych wymagań na tym kierunku.

Tekst: Aneta Paczka, Hellmann Worldwide Logistics

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA