REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ukraina coraz bardziej atrakcyjna dla przewozów drobnicowych

Dzięki uproszczeniom na granicy - Ukraina staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla przewozów drobnicowych
Dzięki uproszczeniom na granicy - Ukraina staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla przewozów drobnicowych
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku lat, procedury dotyczące eksportu towarów na Ukrainę są prostsze, co zachęca do rozwoju sieci drobnicowych i współpracy z przedsiębiorcami w tym kraju.

Na Ukrainę bez TIR, ale z "Pepeszką"

REKLAMA

Przedsiębiorstwa pochodzące z krajów Unii Europejskiej, w tym również Polska, nie mają obowiązku wystawiania karnetów TIR (Transport International Routier) na wywożone dobra. Znacznie ułatwiono też procedury celne zarówno na granicy jak i podczas samej odprawy u finalnego odbiorcy na Ukrainie.

REKLAMA

Ułatwieniem i krokiem milowym do rozwinięcia linii i połączeń drobnicowych na Ukrainie było wprowadzenie szczególnie jednego dokumentu w obrocie towarowym z zagranicą tzw. dokumentu "PP". Dokument ten nazywany jest potocznie "pepeszką" - a jest to rodzaj wcześniejszej deklaracji celnej podmiotu importującego zgłaszający wejście danego towaru w obszar celny Ukrainy. Ten system działa tylko na Ukrainie i znacznie ułatwił wymianę towarową między Ukrainą i innymi państwami.

Wszystko to powoduje, że globalni operatorzy logistyczni, a szczególnie ci działający na terenie naszego kraju zaczęli przyglądać się temu rynkowi i uruchomiać połączenia drobnicowe transportem samochodowym z rynkiem ukraińskim. Wynika to również z faktu ożywienia wymiany handlowej z Ukrainą (do czego zapewne przyczyniły się uproszczenia na granicy) i obecnie można zauważyć na rynku TSL bardzo duże zainteresowanie firm z Polski oraz Unii Europejskiej transportem drobnicowym do Ukrainy. Atrakcyjność wykonywania tego rodzaju transportu polega na tym, że kierunek ten charakteryzuje się niższymi kosztami. Nie wymaga pojazdów dedykowanych, dlatego firmy mogą pozwolić sobie na wysyłanie mniejszej ilości towaru, nie narażając się jednocześnie na zwiększone koszty w tym również koszty magazynowania składowania, korzystając po prostu z just in time.

Przewozy drobnicowe pod kilkoma warunkami

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby móc wykonywać przewozy drobnicowe do Ukrainy trzeba pamiętać o spełnieniu jeszcze kilka warunków. Między innymi konieczne jest posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia. Oczywiście podstawą jest polisa OCP (czyli OC przewoźnika), która powinna być rozszerzona na kraje trzecie, czyli te spoza Unii Europejskiej do których należy Ukraina. Dobre natomiast jest to, że na trasach wykonywanych pomiędzy Polską a Ukrainą, poza dokumentem PP i podstawowymi dokumentami przewozowymi nie jest wymagane na przykład dodatkowe przygotowanie przesyłek, czy innych dokumentów. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju ładunku, bo jeśli będą to transporty z grupy ładunków ADR, należy dopełnić wszelkich procedur zgodnie z przepisami o przewozie ładunków niebezpiecznych.
Przy standardowych przesyłkach, linie drobnicowe umożliwiają szybkie dostarczenie ich na miejsce, a operator logistyczny taki jak Hellmann Worldwide Logistics Polska, który posiada rozwiniętą sieć przewozów drobnicowych z Ukrainą, w zakresie swoich usług służy klientom pomocą w wystawianiu dokumentów oraz spełnienia innych wymagań na tym kierunku.

Tekst: Aneta Paczka, Hellmann Worldwide Logistics

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

REKLAMA

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

REKLAMA

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA