REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Port Szczecin-Świnoujście zamierza wykupić akcje pracownicze spółki

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Władze spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. chcą wykupić w latach 2013-2019 ok. 90 proc. akcji pracowniczych. Jedna akcja ma kosztować 80 zł -poinformował w czwartek prezes.

REKLAMA

"Przeprowadzona w ostatnim czasie analiza możliwości finansowych ZMPSiŚ pozwala określić datę rozpoczęcia szerokiego programu wykupu przez spółkę akcji pracowniczych, który będzie trwał w sumie siedem lat. Jego zasadnicza część będzie przebiegać w latach 2015-2019, czyli w okresie, kiedy spółka zrealizuje obecnie trwający bardzo ambitny program inwestycyjny i będzie dysponować wolnymi środkami pieniężnymi, które przeznaczy na wykup akcji" - powiedział prezes firmy Jarosław Siergiej ZMPSiŚ zamierza wykupić ponad 90 proc. wszystkich akcji pracowniczych.

REKLAMA

Cena wykupu w 2015 roku ma wynieść 80 zł za jedną akcję. W kolejnych latach zakłada się rewaloryzację tej ceny o wskaźnik inflacji. Środki finansowe na wykup akcji pochodzić będą z zysków netto spółki. "Biorąc jednak pod uwagę duże zainteresowanie wykupem akcji, zaawansowany wiek części akcjonariuszy i związane z tym oczekiwania przyspieszenia tego procesu, zarząd spółki zamierza dokonać wcześniejszego wykupu ograniczonej liczby akcji należących do najstarszych akcjonariuszy" - poinformował Siergiej. Wykup ten ma przebiegać w 2013 i 2014 roku; w tych latach na ten cel mają być przeznaczone środki pochodzące z zysku netto za lata 2012 i 2013. W tym czasie zaplanowano wykup łącznie ok. 10 proc. akcji pracowniczych, także po cenie 80 zł za˙akcję.

REKLAMA

Prezes zaznaczył, że cena wykupu ustalona na poziomie 80 zł jest zbieżna z˙oczekiwaniami przeważającej części akcjonariuszy, którzy w ostatnim czasie zgłosili spółce pisemną deklarację
chęci sprzedaży akcji. Zarząd spółki podkreśla jednak, że ostateczna procedura wykupu akcji będzie uzależniona od możliwości finansowych ZMPSiŚ, a także od uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych. Akcjonariusze ZMPSiŚ już wcześniej domagali się wykupu przez firmę akcji pracowniczych.

Rok temu kilkuset pikietowało w porcie w Szczecinie w tej sprawie. Zarząd tłumaczył wówczas manifestującym, w większości byłym pracownikom portu, ludziom w wieku emerytalnym, że firma nie ma pieniędzy na wykup akcji. W 2001 r. firma przekształciła się w spółkę akcyjną i zgodnie z przepisami jej pracownicy otrzymali akcje.  Porty w Gdańsku i Gdyni wykupiły już wcześniej akcje pracownicze. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa.

Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Skarb Państwa ma w spółce 86,05 proc. akcji; gminy Szczecin i Świnoujście po 0,155 proc., a pracownicy 13,64 proc. Do podstawowych zadań Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście należy: zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą portową, prognozowanie i planowanie rozwoju portów, budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury portowej oraz pozyskiwanie nieruchomości na potrzeby rozwoju portów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych. W roku 2011 łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.

(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA