REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Port Szczecin-Świnoujście zamierza wykupić akcje pracownicze spółki

REKLAMA

REKLAMA

Władze spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. chcą wykupić w latach 2013-2019 ok. 90 proc. akcji pracowniczych. Jedna akcja ma kosztować 80 zł -poinformował w czwartek prezes.

REKLAMA

"Przeprowadzona w ostatnim czasie analiza możliwości finansowych ZMPSiŚ pozwala określić datę rozpoczęcia szerokiego programu wykupu przez spółkę akcji pracowniczych, który będzie trwał w sumie siedem lat. Jego zasadnicza część będzie przebiegać w latach 2015-2019, czyli w okresie, kiedy spółka zrealizuje obecnie trwający bardzo ambitny program inwestycyjny i będzie dysponować wolnymi środkami pieniężnymi, które przeznaczy na wykup akcji" - powiedział prezes firmy Jarosław Siergiej ZMPSiŚ zamierza wykupić ponad 90 proc. wszystkich akcji pracowniczych.

REKLAMA

Cena wykupu w 2015 roku ma wynieść 80 zł za jedną akcję. W kolejnych latach zakłada się rewaloryzację tej ceny o wskaźnik inflacji. Środki finansowe na wykup akcji pochodzić będą z zysków netto spółki. "Biorąc jednak pod uwagę duże zainteresowanie wykupem akcji, zaawansowany wiek części akcjonariuszy i związane z tym oczekiwania przyspieszenia tego procesu, zarząd spółki zamierza dokonać wcześniejszego wykupu ograniczonej liczby akcji należących do najstarszych akcjonariuszy" - poinformował Siergiej. Wykup ten ma przebiegać w 2013 i 2014 roku; w tych latach na ten cel mają być przeznaczone środki pochodzące z zysku netto za lata 2012 i 2013. W tym czasie zaplanowano wykup łącznie ok. 10 proc. akcji pracowniczych, także po cenie 80 zł za˙akcję.

REKLAMA

Prezes zaznaczył, że cena wykupu ustalona na poziomie 80 zł jest zbieżna z˙oczekiwaniami przeważającej części akcjonariuszy, którzy w ostatnim czasie zgłosili spółce pisemną deklarację
chęci sprzedaży akcji. Zarząd spółki podkreśla jednak, że ostateczna procedura wykupu akcji będzie uzależniona od możliwości finansowych ZMPSiŚ, a także od uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych. Akcjonariusze ZMPSiŚ już wcześniej domagali się wykupu przez firmę akcji pracowniczych.

Rok temu kilkuset pikietowało w porcie w Szczecinie w tej sprawie. Zarząd tłumaczył wówczas manifestującym, w większości byłym pracownikom portu, ludziom w wieku emerytalnym, że firma nie ma pieniędzy na wykup akcji. W 2001 r. firma przekształciła się w spółkę akcyjną i zgodnie z przepisami jej pracownicy otrzymali akcje.  Porty w Gdańsku i Gdyni wykupiły już wcześniej akcje pracownicze. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa.

Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Skarb Państwa ma w spółce 86,05 proc. akcji; gminy Szczecin i Świnoujście po 0,155 proc., a pracownicy 13,64 proc. Do podstawowych zadań Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście należy: zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą portową, prognozowanie i planowanie rozwoju portów, budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury portowej oraz pozyskiwanie nieruchomości na potrzeby rozwoju portów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych. W roku 2011 łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA