REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unilever chce zmniejszyć pokonywany w Polsce roczny dystans o 20 milionów km

REKLAMA

REKLAMA

Unilever zmniejszy dystans przemierzany przez samochody ciężarowe firmy w Europie o około 200 mln kilometrów rocznie. Aż 10 proc. redukcji dystansu to transport towarów firmy po naszym kraju. Cała operacja zakończy w czwartym kwartale 2014 roku, dzięki wdrożeniu nowego systemu logistycznego, współfinansowanego ze środków unijnych.

Uczestnicy inicjatywy Marco Polo, międzynarodowego programu współfinansowanego przez Komisję Europejską, zobowiązali się do stworzenia nowych, bardziej zrównoważonych sposobów transportu towarów na terenie Europy.

REKLAMA

W przypadku Unilever, jednej z głównych firm FMCG, modernizacja łańcucha dostaw to nie tylko mniejsza emisja dwutlenku węgla, ale także znacząca redukcja obciążenia dla coraz silniej eksploatowanej sieci drogowej łączącej 27 krajów.

Program doskonale wpisuje się w długoterminowy plan „Życia w sposób zrównoważony”. Na kanwie jego realizacji logistyka firmy Unilever w 2020 roku będzie generowała tyle samo CO2, co przed 2010 rokiem. To naprawdę duże wyzwanie przy stałym wzroście wolumenu sprzedaży i znacznie większej skali działalności firmy. Cały proces to poprawa wydajności w zakresie emisji CO2 aż o 40 procent.


Przedsięwzięcie składa się z tysięcy małych zmian zarówno w organizacji pracy Unilever, jak i w działaniach partnerów, firm logistycznych i dostawców – ale efekt będzie spektakularny: ograniczenie emisji dwutlenku węgla - praktycznie nieosiągalne w logistyce – aż o 15 tys. ton rocznie. Skala projektu jest nieporównywalna do naszych wcześniejszych inicjatyw – tak samo jak wyniki, na które liczymy – mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo – Wschodniej.

Szacuje się, że uczestnictwo w projekcie Marco Polo to dla Unilever 154 000 kursów ciężarówek na trasie Bruksela - Warszawa (1159 km) mniej w skali roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Projekt będzie obsługiwany przez centrum międzynarodowych usług transportowych Ultralogistik firmy Unilever, zlokalizowane w Katowicach. Stary kontynent zostanie podzielony na kilka strategicznych obszarów tworzących sieć węzłów logistycznych w całej Europie. Węzeł, jako jednostka organizacyjno – logistyczna będzie odpowiadał za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując maksymalne wykorzystanie przestrzeni załadunkowych, przy absolutnie każdym kursie.

- Skala wyzwania, z jakim się mierzymy jest naprawdę niespotykana. Każdy węzeł odpowiada za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując, że ciężarówki nie tylko będą opuszczały centra dystrybucji pełne towaru, ale ich przestrzeń załadunkowa będzie wykorzystywana również w drodze powrotnej, przy transporcie surowców i materiałów do produkcji opakowań – mówi Matthias John, szef Unilever Ultralogistik w Katowicach.

O projekcie Marco Polo:

Marco Polo to program wsparcia finansowego UE dla operatorów logistyki angażujących się w zrównoważony transport towarów w Europie. W latach 2003-2009 finansowanie w ramach projektu otrzymało ponad 500 firm. Drugi program Marco Polo działa od 2007 r. do 2013 r. z większym budżetem i jeszcze większymi ambicjami. Ograniczenie ruchu drogowego to jeden z jego kluczowych priorytetów.

W 2011 r. firma Unilever osiągnęła poprawę o 8% wydajności CO2 swojej działalności transportowej w porównaniu z 2010 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA