REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

TimoCom: Słaby początek roku w branży transportowej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Według danych z barometru transportowego TimoCom branża transportowa przeżyła najgorszą końcówkę roku od czasów wielkiego kryzysu gospodarczego w roku 2008.

Tuż po sylwestrze wskazówka barometru – wraz z temperaturą – wznosiła się stromo w górę. W Europie zachodniej na początku roku gościła wiosna, a wraz z nią barometr transportowy firmy TimoCom, skłaniał się ku bardziej przyjaznemu nastawieniu, niż jeszcze pod koniec roku 2011.

REKLAMA

Niestety ta tendencja zwyżkowa nie utrzymała się ani w pogodzie, ani w branży transportowej. W połowie stycznia nadeszła zima i utrzymywała się w całej Europie do końca lutego. Znalazło to wyraźne odzwierciedlenie w stosunku ilości frachtów do przestrzeni ładunkowych, prezentowanym w barometrze transportowym TimoCom: 31 procentom oferowanych ładunków odpowiadało 69 procent wolnych pojazdów.

W porównywalnym okresie roku poprzedniego można było zaobserwować inną proporcję. Wówczas na rynku było więcej frachtów niż wolnych powierzchni ładunkowych (54:46).

Mniej frachtów

Również i luty oznaczał epokę lodowcową w Europie. Barometr transportowy TimoCom wydawał się być zamarznięty, niczym skute lodem ulice. Pod koniec miesiąca wskazywał relacje między ładunkami, a przestrzeniami ładunkowymi rzędu 32:68; w porównaniu z poprzednim miesiącem nie było praktycznie żadnych zmian. Również i te wartości były niższe niż rok wcześniej (51:49).


„Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny atak zimy dość negatywnie wpłynął na kwartalny wynik europejskiej branży transportowej. Od naszych klientów w byłej Jugosławii wiemy na przykład, że tam rynek transportowy w lutym prawie cały zamarł. Naturalnie przekłada się to także na barometr transportowy TimoCom”, wyjaśnia Marcel Frings, Chief Representative firmy TimoCom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większe zainteresowanie transportem

Tradycyjnie w marcu, a w szczególności z uwagi na Święta Wielkanocne, zapotrzebowanie na transport znowu wzrasta. Tak było również w pierwszym kwartale 2012 roku, jednakże wzrost był na niższym poziomie. po

REKLAMA

„W marcu 2010 udział ładunków wynosił 54 procent, w 2011 nawet 59 procent. Jednak w tym roku wyniki dwóch pierwszych miesięcy były już tak słabe, że osiągnęliśmy stosunek frachtów do powierzchni ładunkowych rzędu zaledwie 42:58”, podsumowuje sytuację na rynku transportowym Frings.

Po tym jak barometr transportowy TimoCom w pierwszym kwartale 2012 zamykano z wynikiem 35:65 (2010: 44:56; 2011: 55:45), pozostaje pytanie, jak rynek transportowy będzie dalej rozwijał się w nadchodzącym kwartale. Pozycję kluczową zajmie przy tym rozprzestrzenianie się Euro-kryzysu.


Czy dojdzie do kolejnych załamań, przykładowo w takich krajach jak Hiszpania? Jeśli tak, to jaki to będzie miało wpływ na europejską branżę transportową? W ostatnich dniach marca, w barometrze transportowym TimoCom odczuwalny jest przynajmniej orzeźwiający wietrzyk wiejący w kierunku obfitującej w zlecenia transportowe wiosny.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA