REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zorganizować transport w temperaturze kontrolowanej

Jolanta Krupowicz
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach bez usług przewozów przesyłek w temperaturze kontrolowanej nie mógłby się obecnie obejść ani segment farmaceutyczno-medyczny ani spożywczy. Transport ten wymaga od przewoźników zastosowań specjalistycznym rozwiązań np. opakowań.

Substancje szczególnie wrażliwe na zmianę temperatury to m.in. ludzkie i zwierzęce tkanki i organy, preparaty laboratoryjne, próbki medyczne i próbki leków, odczynniki chemiczne, różnego rodzaju żywność.

REKLAMA

Zapotrzebowanie na transporty w kontrolowanej temperaturze nieustannie wzrasta. Dzięki zastosowaniu specjalnych opakowań Medpak Thermo i urządzeń do pomiaru temperatury przewożone substancje nie zmieniają składu chemicznego pod wpływem wahań temperatury.

Przykładem takiego transportu jest np. przewóz zastawek serca dla Banku Zastawek Serca Centrum Zdrowia Dziecka. Dzięki specjalnym opakowaniom warunki przechowywania tkanek ludzkich, narażonych na uszkodzenia termiczne są stale monitorowane oraz właściwie zabezpieczone przed działaniem czynników zewnętrznych.

Specjalistyczne opakowania

REKLAMA

Usługa w temperaturze kontrolowanej powinna być realizowana jest przy zachowaniu rygorystycznych procedur bezpieczeństwa. Obok specjalistycznego przeszkolenia personelu, koordynującego przewozy, a także atestowanych opakowań, na system ten składa się monitorowanie przesyłki na każdym etapie podróży.

Klient w każdym momencie powinien mieć możliwość sprawdzenia statusu i lokalizacji dostawy poprzez internet lub telefon. Substancje są transportowane w specjalnych pojemnikach Medpak Thermo.

Opakowania te są atestowane i spełniają wymogi IATA. Posiadają także certyfikaty przyznane przez niezależne instytucje badawcze zajmujące się oceną opakowań: DGP (UK) LTD oraz Topa Institute.

Ustalenie parametrów transportu

Transport np. zastawek serca z Centrum Zdrowia Dziecka odbywa się według ściśle określonej procedury. Przy zamówieniu zastawek przez zewnętrzny ośrodek medyczny na początku trzeba ustalić czy druga strona potrzebuje tkanki w stanie zamrożonym czy gotowym do transplantacji.

REKLAMA

Jeżeli zastawka ma być użyta zaraz po przetransportowaniu jej do punktu docelowego, wówczas w laboratorium CZD wyjmowana jest z ciekłego azotu, z temperatury sięgającej minus 170 stopni Celsjusza, i ogrzewana do temperatury 2-8 stopni, w której będzie transportowana.

Natomiast jeżeli lekarze, którzy zgłaszają się do CZD po zastawkę, nie mają pewności czy stan pacjenta pozwoli na operację zaraz po przywiezieniu jej do nich, wówczas jest ona przenoszona jest do pojemnika z suchym lodem (czyli dwutlenkiem węgla w postaci stałej) o temperaturze minus 70 stopni i przechowywana w takich warunkach termicznych podczas całego transportu.

Po ustaleniu warunków transportu, Centrum Zdrowia Dziecka kontaktuje się z firmą transportową (w tym przypadku z TNT) by umówić transport. Firma doradza jaki pojemnik wybrać, dostarcza go i aranżuje formalności.

Wraz z Medpak Thermo przesyłamy także Data Logger, którego zadaniem jest mierzenie na bieżąco temperatury w pojemniku. Kurier przyjeżdża na miejsce po to by wymienić list przewozowy na dostarczony wcześniej Medpak i rozpoczyna się podróż zastawki serca do miejsca docelowego, gdzie nastąpi operacja jej wszczepienia. Specjalnie przeszkolony personel koordynuje transport przesyłek przez całą dobę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA