REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W Płocku będą ważyć ciężarówki

REKLAMA

REKLAMA

W Płocku powstanie drugi na Mazowszu i czwarty w Polsce punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych. System będzie dokonywał ważenia pojazdów, znajdujących się w ruchu. Koszt inwestycji to około 700 tys. zł.

Punkt zostanie uruchomiony w październiku. Będzie zlokalizowany na peryferiach miasta, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 60 Kutno-Ciechanów i nr 62 Włocławek-Warszawa.

REKLAMA

Przedsięwzięcie sfinansują wspólnie Urząd Miasta Płocka kwotą 400 tys. zł oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów kwotą 250-300 tys. zł. Umowę w tej sprawie podpisano we wtorek.

Nie chcą przeładowanych Tirów

REKLAMA

"Płock chce powiedzieć stop koleinom, rozjeżdżaniu dróg w mieście przez przeładowane samochody.Punkt ważenia pojazdów ciężarowych na pewno poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym" – powiedział podczas konferencji prasowej prezydent miasta Andrzej Nowakowski. Dodał, że Płock ma w planach rozbudowę systemu i uruchomienie następnych punktów z wagami dla samochodów ciężarowych w kolejnych latach.

Z danych płockiego Urzędu Miasta wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba samochodów ciężarowych z naczepami (TIR), które przejeżdżają przez to miasto zwiększyła się o 50 proc.
Większość tych ciężkich zestawów samochodowych przejeżdża tamtędy tranzytem.

Zważą i sfotografują każdą ciężarówkę

Punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych to waga w nawierzchni drogi i zawieszone na pylonach kamery, które zapisują obraz przejeżdżającego pojazdu wraz z jego rejestracją. Dane przesyłane są do systemu inspekcji transportu drogowego. Jeżeli pojazd przekracza normy wagowe, jest zatrzymywany w miejscu do tego wyznaczonym - takie miejsce jest już gotowe w Płocku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tam następuje ponowne ważenie pojazdu. Gdy potwierdzi się, że normy wagowe są przekroczone, nakładana jest kara, a nadwyżka przewożonego ładunku musi zostać rozładowana. Punkt ważenia działa przez całą dobę.

System wprowadzono w 2009 r. Wrocławiu. Od 2010 r. działa we Włocławku - tam koszt jego uruchomienia, po nałożonych na kierowców karach za przeładowane samochody ciężarowe, zwrócił się po dwóch miesiącach. W Warszawie został uruchomiony w ubiegłym tygodniu. Oprócz Płocka, kolejny punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych, ma powstać w najbliższym czasie w Bydgoszczy.

(PAP)


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA