REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie wyzwania i szanse czekają polski rynek usług frachtu lotniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Grochowski
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W najbliższym czasie, nie należy oczekiwać większych zmian na polskim rynku cargo lotniczego. Jakkolwiek zarówno agentów linii lotniczych, jak i ich agentów handlingowych, a szczególnie spedytorów lotniczych elektryzuje oczekiwanie na wdrożenie przepisów unijnych związanych z uregulowaniem kwestii podmiotu „zarejestrowanego agenta”.

Zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej każdy kraj członkowski Unii Europejskiej jest zobligowany do wprowadzenia przepisów regulujących kwestie „zarejestrowanego agenta”. Brak wdrożenia tych przepisów powoduje konieczność prześwietlania przesyłek w portach lotniczych słabo przystosowanych do obsługi takiej ilości cargo, jaką notujemy obecnie. Generuje to dodatkowe koszty wynikające z konieczności opłaty za czynności prześwietlania, a także opóźnienia. Miejmy nadzieję administracja rządowa wkrótce rozpatrzy konieczność uregulowania tej kwestii w trybie pilnym.

REKLAMA

Przewozy lotnicze: Ukraina nową szansą

REKLAMA

Spore szanse na rodzimym rynku przewozów lotniczych upatrywać można w szykowanej właśnie umowie stowarzyszeniowej Unii Europejskiej z Ukrainą lub ewentualnej unii celnej. Wówczas niewykluczone jest, że bliskie sąsiedztwo naszych krajów przyczyni się do stymulacji rynku przewozów lotniczych w regionie. Wówczas można spodziewać się ruchu cargo lotniczego do i z Ukrainy przez polskie porty lotnicze. 

Kolejną szansą dla polskiego rynku frachtu lotniczego może być organizacja Piłkarskich Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie, wydarzenie to z pewnością zwróci uwagę linii lotniczych na region. Oczywiście nie należy oczekiwać „cudów” w kontekście ruchu frachtowego. Natomiast z pewnością zanotujemy wiele pasażerskich czarterów na różne lotniska w kraju realizowane również przez duże linie lotnicze. W takim wypadku doświadczenie dotyczące zdobywania pozwoleń i obsługi czarterów „przetrze szlaki” zarówno operatorom, jak i służbom towarzyszącym.

Połączenia frachtowe: Rejsy transatlantyckie

W kategoriach sukcesu można upatrywać kontynuowane w 2010 roku z dużą regularnością pierwsze prawdziwe transatlantyckie połączenie frachtowe, które we współpracy z kanadyjskim Air Cargo oferuje LOT. Wydawało się, że sukces tego połączenia zachęci inne linie lotnicze do podobnych inicjatyw. Dotychczas jednak tak się nie stało.

Być może wciąż niedostatecznie rozwinięta infrastruktura rodzimych lotnisk jest przeszkodą dla przewoźników. Nie jest tajemnicą, że opłaty towarzyszące obsłudze maszyn operujących na polskich lotniskach są mało konkurencyjne w porównaniu do lotnisk czeskich czy węgierskich. Jednakże przykład lotniska w Pyrzowicach czy rozbudowa podrzeszowskiej Jasionki dają nadzieję na odważniejsze posunięcia ze strony linii lotniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA