REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DSV Projects. Nowa specjalizacja czyli niestandardowe usługi transportowe

REKLAMA

REKLAMA

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni.

Coraz częściej wielkie koncerny przemysłowe przenoszą produkcję do Polski. Rozwija się także rodzimy przemysł ciężki, eksportujący wielkie maszyny, kotły hutnicze czy generatory.

REKLAMA

Realizowane są kolejne projekty energetyki wiatrowej. Wszystko to oznacza dużo pracy dla branży spedycji projektowej.

Project cargo rozwija się coraz szybciej

Project cargo – bo tak bywa najczęściej nazywany ten sektor rynku TSL - zajmuje się planowaniem i realizacją niestandardowych usług transportowych: przewozem ładunków ponadgabarytowych i ciężkich, demontażem, przenoszeniem i ponownym montażem całych linii produkcyjnych.

REKLAMA

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni. Perspektywy tego sektora w Polsce są bardzo obiecujące – wyjaśnia Arkadiusz Mirek, dyrektor zarządzający DSV Air&Sea. – W Europie Zachodniej koncern DSV jest jednym z jego liderów.

Zbieraliśmy doświadczenia w spedycji morskiej i drogowej, czarterujemy statki i dźwigi pływające, organizujemy transport rzeczny – wymienia Grzegorz Samoć, kierownik działu DSV Projects. – Taka interdyscyplinarność pozwala znaleźć niestandardowe, najlepsze dla klienta rozwiązania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty niestandardowe wiążą się ze szczegółowym, często wielomiesięcznym planowaniem.

Bywa, że spedytor konsultowany jest już na etapie produkcji aby zasugerować optymalny sposób podziału największych elementów czy optymalne umiejscowienie punktów podparcia, haczenia i mocowania.

Jak dostarczyć piec barką do Hamburga

REKLAMA

- Musimy uwzględnić każdy detal. Przewóz elementów pieca rzeką z Opola do Hamburga może wydawać się stosunkowo prosty. Tymczasem wymaga na przykład takiego dobrania balastu barek, żeby z jednej strony z bardzo wysokim ładunkiem zmieściły się pod mostami, a z drugiej nie osiadły na płyciznach przy niskim stanie wód. Piasek trzeba kupić, a w barkach zamontować specjalne grodzie, żeby balast nie mógł się przemieszczać. Ponadgabarytowy ładunek musi być dostarczony do niewielkiego portu rzecznego dostosowanymi platformami drogowymi i załadowany na barki za pomocą specjalnie sprowadzonych dźwigów mobilnych – tłumaczy Samoć.

Operator współpracuje także na przykład z firmami specjalizującymi się w niestandardowych przeładunkach czy zewnętrznymi firmami rzeczoznawczo-kontrolnymi (surveyors), które dodatkowo gwarantują bezpieczeństwo ładunków.

Sektor spedycji projektowej to dobry prognostyk stanu całej gospodarki. Drobnica drogowa pokazuje aktualny poziom wymiany handlowej.

Transport morski, realizujący zamówienia z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, daje nieco dłuższą perspektywę – objaśnia A. Mirek. – Zaś project cargo to ważny element przepływu dóbr inwestycyjnych, pozwala więc ocenić długofalową kondycję gospodarczą.

DSV

Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura i oddziały w więcej niż 60 krajach, zaś dzięki sieci agentów i partnerów świadczy usługi na całym świecie. Zatrudnia ponad 21000 pracowników. Efektywne, kompleksowe rozwiązania DSV pozwoliły firmie osiągnąć w 2010 r. przychód wysokości 42,5 mld duńskich koron (DKK).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA