REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DSV Projects. Nowa specjalizacja czyli niestandardowe usługi transportowe

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni.

Coraz częściej wielkie koncerny przemysłowe przenoszą produkcję do Polski. Rozwija się także rodzimy przemysł ciężki, eksportujący wielkie maszyny, kotły hutnicze czy generatory.

REKLAMA

Realizowane są kolejne projekty energetyki wiatrowej. Wszystko to oznacza dużo pracy dla branży spedycji projektowej.

Project cargo rozwija się coraz szybciej

Project cargo – bo tak bywa najczęściej nazywany ten sektor rynku TSL - zajmuje się planowaniem i realizacją niestandardowych usług transportowych: przewozem ładunków ponadgabarytowych i ciężkich, demontażem, przenoszeniem i ponownym montażem całych linii produkcyjnych.

REKLAMA

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni. Perspektywy tego sektora w Polsce są bardzo obiecujące – wyjaśnia Arkadiusz Mirek, dyrektor zarządzający DSV Air&Sea. – W Europie Zachodniej koncern DSV jest jednym z jego liderów.

Zbieraliśmy doświadczenia w spedycji morskiej i drogowej, czarterujemy statki i dźwigi pływające, organizujemy transport rzeczny – wymienia Grzegorz Samoć, kierownik działu DSV Projects. – Taka interdyscyplinarność pozwala znaleźć niestandardowe, najlepsze dla klienta rozwiązania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty niestandardowe wiążą się ze szczegółowym, często wielomiesięcznym planowaniem.

Bywa, że spedytor konsultowany jest już na etapie produkcji aby zasugerować optymalny sposób podziału największych elementów czy optymalne umiejscowienie punktów podparcia, haczenia i mocowania.

Jak dostarczyć piec barką do Hamburga

REKLAMA

- Musimy uwzględnić każdy detal. Przewóz elementów pieca rzeką z Opola do Hamburga może wydawać się stosunkowo prosty. Tymczasem wymaga na przykład takiego dobrania balastu barek, żeby z jednej strony z bardzo wysokim ładunkiem zmieściły się pod mostami, a z drugiej nie osiadły na płyciznach przy niskim stanie wód. Piasek trzeba kupić, a w barkach zamontować specjalne grodzie, żeby balast nie mógł się przemieszczać. Ponadgabarytowy ładunek musi być dostarczony do niewielkiego portu rzecznego dostosowanymi platformami drogowymi i załadowany na barki za pomocą specjalnie sprowadzonych dźwigów mobilnych – tłumaczy Samoć.

Operator współpracuje także na przykład z firmami specjalizującymi się w niestandardowych przeładunkach czy zewnętrznymi firmami rzeczoznawczo-kontrolnymi (surveyors), które dodatkowo gwarantują bezpieczeństwo ładunków.

Sektor spedycji projektowej to dobry prognostyk stanu całej gospodarki. Drobnica drogowa pokazuje aktualny poziom wymiany handlowej.

Transport morski, realizujący zamówienia z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, daje nieco dłuższą perspektywę – objaśnia A. Mirek. – Zaś project cargo to ważny element przepływu dóbr inwestycyjnych, pozwala więc ocenić długofalową kondycję gospodarczą.

DSV

Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura i oddziały w więcej niż 60 krajach, zaś dzięki sieci agentów i partnerów świadczy usługi na całym świecie. Zatrudnia ponad 21000 pracowników. Efektywne, kompleksowe rozwiązania DSV pozwoliły firmie osiągnąć w 2010 r. przychód wysokości 42,5 mld duńskich koron (DKK).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA